Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Jeg er 19 år, vært gift i snart et år med mannen min som er 43. Det er stor forskjell ja, men jeg elsker han. Vi møttes på et møte (vi er jehovas vitner) og fant tonen me det samme. Jeg falt pladask. Jeg elsker ham nå også, selv om han gir meg ris, men det er så ydmykende:( Hvis jeg f,eks ikke har vakset tøy når jeg har sagt det(hvis jeg har glemt det, ikke med vilje), så tar han meg inn på kjøkkenet, og setter seg på stolen med meg over knærne, og drar av meg bukse og truse:( Jeg blir så flau og sinna! men hvis jeg skriker, slår han hardere og lenger:( i dag brukte han en sleiv, før har han bare brukt hånda. er dette noen andre som har opplevd? hva skal jeg gjøre? jeg kan ikke si fra om det til han, da får jeg bare mer ris:(
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Hahaha, dette var dagens tulleinnlegg!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 konemishandler kaller jeg slike, men håper dette er et tulle innlegg. Vist ikke så hadde jeg dratt på flekken fra den psykopatiske mannen der
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Men jeg kan ikke bare dra, vi er jo gift og han har full kontroll på økonomien. jeg studerer og trenger pengene, har ikke studielån, dessuten elsker jeg han og vil ikke flytte. hva mener du med psykopatisk??
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 sånn va min far da jeg var yngre:( en ektemann skal ikke være sånn..
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 dette er jo ikke noen normal oppførsel kjære deg. Skulle tru han behandlet deg som en unge. Ris på blanke messingen, som man gjorde før i tiden. Håper for guds skyld den mannen der ikke får barn. Kommer nok til å få samme behandling
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #7 Skrevet 26. august 2009 Ja men hvorfor finner du deg i det?? Elske? Elske en som slår deg?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 uff, det er det jeg også tenker at det er da vel ikke normalt? har ikke blitt slått av mine foreldre, og så skal plutselig han slå meg? men hva kan jeg gjøre, jeg tror han vil bli rasende vis jeg fåreslår familieterapi:( Noen ganger har jeg så røde merker på rompa at jeg ikke tør å dusje på treningsenteret:(
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #10 Skrevet 26. august 2009 hva mener du tror på? det er sant! men jeg tenkte å kanskje si det til mamma, men da tror hun vel jeg lyver:(
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #11 Skrevet 26. august 2009 Jeg tror ikke på deg. Men var det sant, finnes det krisesenter. Jehovas vitner skal ikke slå konene sine. Det er ikke Kristusorientert oppførsel mot det svakere kar. Da må du snakke med lederen i kirka dere går i. Men jeg tror ikke på dette. Bare tull alt sammen. Oppdiktet av noen som vil lage furorie igjen. Forumtroll.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #12 Skrevet 26. august 2009 Kjære barnet mitt. Kom deg bort fra denne fæle mannen. Gud vil hjelpe deg i sorgens stund, men det er ikke noen som slår den de elsker. Vil du være med en mann som ikke elsker deg?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #13 Skrevet 26. august 2009 Du anmelder sånt, hvis det er sant. Ingen har lov til å slå kona si. Mora di? Hva skal hun gjøre? Rise mannen din? Nei, politiet neste!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #14 Skrevet 26. august 2009 DET kan jeg vertfall aldri gjøre? politiet?? det er jo min mann...men skjer kanskje bare 1 gang annenhver uke eller noe...han sier jeg må lese konsekvenser av min oppførsel..
Den heldige eier av ett barn Skrevet 26. august 2009 #15 Skrevet 26. august 2009 Du får lære deg å like å bli riset da. Mange som tenner på det;)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #16 Skrevet 26. august 2009 Hvis dette er sant så er det mishandling og det må du si fra om til noen. Det naturlige da ville være å gå til politiet neste gang han forgriper seg på deg. Da har du bevis også!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #17 Skrevet 26. august 2009 Hvis du har røde merker av slag, går du til politiet, ja. Mishandling kalles dette. Og mannen din er ikke over loven. Han er dessuten ikke en kristen. Kristne mennesker slår ikke kona si. Han får sette seg ned å lese skriften, hva konsekvensen er for å være hard mot det svakere kar. Han har ingen rett til å slå. Ikke en gang i året engang. Men jeg tror nok dette er tulleinnlegg. Synd du tuller med sånt. og er det sant, så må du dra til et krisesenter neste gang det skjer. Rett og slett la noen gi mannen din en advarsel.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #18 Skrevet 26. august 2009 Kanskje under litt andre omstendigheter, eier'n
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #20 Skrevet 26. august 2009 Jeg tror ikke på dette jeg, men om det virkelig er sant så må du snakke med en av "sjelesørgerene" i menigheten din. Jehovas vitne har mye rart for seg, men de har ikke lov å slå konene sine!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #21 Skrevet 26. august 2009 jeg skulle aldri sagt det, nå angrer jeg. tenk om han finner ut at jeg har skrevet her:( jeg kommer ikke tilbake hit. det tør jeg ikke nå. vet at jehovas har noen som slår, men trodde bare det var foreldre mot barn, ikke voksne. takk for de gode svarene. hadet fra meg.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #22 Skrevet 26. august 2009 Men kjære vene! Du høres jo bare ut som et barn når du skriver inn her:/ Du MÅ gjøre noe.. Alle forslag her skriver du: "nei, det kan jeg ikke gjøre, fordi ...." Det er bullshit, du skal gjøre det. Mannen din er ikke riktig rett. Har du tenkt å få barn med ham også, så han kan få slå barna? Livet blir hvertfall ikke enklere da. Kom deg unna, hvis dette ikke bare er tull.,
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #23 Skrevet 26. august 2009 Det er jo kjempelett å avsløre deg, om dette er sant. Jehovas vitner har ikke så mange medlemmer i Norge, og det er neppe mange 19 åringer som er gift med 43 åringer. Et lite og tett miljø, egentlig. Jeg vet om noen i JV, og kan glatt spørre dem om dette. Hva som er konsekvensen for denne mannen. Han får sterk reprimade av de eldste i menigheten iallefall, det skal du være sikker på. Om det nå er sant, dette her.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #24 Skrevet 26. august 2009 Du kan da ikke mene det seriøst? Søk på studielån om det er penger det går snakk om. Problemet er at det er så stor aldersforskjell mellom dere at dere befinner dere i forskjellige livsfaser. Han oppfører seg som en streng og slem far når han ønsker det og har full kontroll på deg. Og det liker han. Siden du er så ung og naiv er det mye enklere for ham å ha styringa. (Muligvis) han har personlighetsforstyrrelser eller er sosiopat. Men det fungerer ikke slik i dag- da alle mennesker er likeverdige, men ikke i deres tilfelle da han mishandler deg. En ting er klart, en mann på 43 ville ikke normalt valgt en kvinne på 19 år, med mindre han har problemer med å skaffe seg kjæreste som er nærmere hans alder elr minst over 25. Slike menn sliter som regel med "dem selv" og blir avvist av normale kvinner. Disse mennene reiser da til utlandet og finner seg koner som de kan "eie" . Da møter vi ofte par med store aldersforskjeller. Følelsesmessig så er han vel den eneste mannlige personen i livet ditt- du er vant til ham og er avhengig av ham, men i så ung alder kan det lett forveksles med kjærlighet... Bli selvstendig, før han har passert 50- for at vil du i allefall ikke være kona hans lenger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå