Gå til innhold

Ny tråd for oss pergo-jenter =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen mintursnart!

Ja, da er vi begge noen "slitinger" gitt... Uff, synd dere også har måttet vente så lenge! Det tar på! Men utrolig bra at Pergo funker for dere! Gratulerer!! :-)

Har du fått el av deg selv, eller var det pergoen som hjalp deg å få det? Eller var pergoen som en ekstra "puff"`?

Jeg har el av meg selv, og tatt lap, ingenting bevist galt. Mannen har noe dårlig kvalitet, men der er da håp...

Tror mitt problem er at eggene ikke vil feste seg eller sitte. Føler det på meg.

Tar pergo får å se om det hjelper, sikkert mest i hodet :o)

bivirkninger mens jeg tok det var hetetokter, og synsforstyrrelser. Ellers ingenting. Nå er det pms, kanskje litt forsterket.

Men ingen gretten eller sur type! Det er jo kjipt da!! Men han er vel happy nå?? :o)

Krysser fingrene for deg også, for at testen din (eller testene) blir skarpe og klare fra i morgen også og over ikm, og at alt går fint! :o)

Lykke til !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen Nellybelly. jeg har EL av meg selv, hadde også lap i mars. De har ikke funnet noe galt med oss så det er vel bare det psykiske, at man tenker for mye på det.. Ja han er glad nå, men vi har liksom litt vanskelig for å tro at det er sant. Jeg fikk forresten en positiv test i morrest også, så det må vel være sant. Men skal kjøpe en digital, da står det jo der hardt og brutalt gravid eller ikke gravid...

Skrevet

Hei igjen alle sammen =)

I dag er jeg på syklusdag 19, har kjent "aktivitet" i magen de to siste dagene, litt mensenmurringer liksom vekselsvis både på høyre og venstre side, stikninger/litt ømhet og veldig sensitive brytvorter. Føler meg trøtt og sliten. Humøret svinger voldsomt!!! Stakkars mann og barn, uff - må bare "ta" meg sammen...

Vet ikke om det er begynnelsen på en evt graviditet eller bare bivirkninger av pergo - og ønsketenkning!!! Vi har nå prøvd på nr 2 i snart 1,5 år =/

Går nå på andre dobbel pergokur og føler på meg at denne pp`n blir det full klaff!!! Men, jeg har trodd det før også og fått TR på besøk og blitt skuffa til tusen - så er forberedt på både det ene og det andre!!

Skal til gyn i morgen på syklusdag 20 - og er kjempespent på hva han sier... Har hele tiden brukt gyn på sykehuset - så nå har jeg endelig bestilt meg en privat gynekolog - håper og tror det blir bedre!!! Er uansett veldig spent =)

Gratulerer såååå mye til dere som har fått positiv test - håper jeg kommer etter om ca 1 ukes tid =)

Klem fra

Skrevet

Hallo damer:)

Da skal jeg i gang med min andre enkle pergokur, starter på tirsdag. Det er da min syklus dag 5:)

Tok en enkel kur sist mnd også, og hadde store forhåpninger til den, men det ble ingen spire den gang. Men prøver igjen, denne mnd. bruker jeg også akupunktur ved siden av.....håper disse to er en bra kombinasjon:)))

Er i dag på syklus dag 3 og blør som bare det.....grrrrrrr

Skrevet

Jeg blør på dag 2 og skal begynne på dobbel Pergo på onsdag.

Det er min første kur.

(lurer forresten også på hvorfor noen begynner på dag 3 og andre på dag 5 - hvorfor er det forskjell?)

Og hvordan vet dere når dere har IKM ?

Er det ALLTID 14 dager etter positiv EL-test ?

Og hvordan vet dere når dere kan forvente EL ?

Er det mellom dag 10 og 16 et sted ?

Skrevet

Jeg får alltid mensen nøyaktig 14 dager etter at EL testen har blitt negativ igjen.

Det med at noen begynner på dag 3 har jeg hørt at det kansje modner flere egg.

Har også fått intrykk av at de som begynner på dag 3 har til vanlig EL av seg selv.

Men vet ikke sikkert om det er sånn da.

Skrevet

Hei igjen jenter =)

I dag er jeg på syklusdag 20 - og i dag har jeg vært hos gyn - fått påvist nylig EL (hadde det i forrige uke) - og timen gikk kjempefint!!! Hadde to store fine eggposer på hver eggstokk, og det så ut til at jeg hadde hatt eggløsning på høyre side denne gangen.

Siden jeg hadde lettere celleforandringer når jeg var hos gyn på sykhuset i januar - ble det kontrollert i dag - men jeg har god magefølelse på at dette går bra og at det ikke medfører noen problemer med en evt graviditet.

Har hatt sengekos dag 8, 10, 12, 14, 16 og 18 - så håper virkelig det står til nå altså =)

Bare 4 dager igjen til jeg har tenkt å ta første graviditetstest!!! Åååå - er så spent, så spent!!

Følte meg litt kvalm på morgenen i dag - har også veldig vondt i den ene puppen (som jeg har hatt de andre gangene jeg har vært gravid), er også sykt sulten hele tiden og det murrer og murrer i underlivet - er bare glad for at det er noe "aktivitet" jeg =)

Hvordan går det med dere andre jenter, og hvilken syklusdag er dere på nå??

Klems

Skrevet

Da slenger jeg meg på denne tråden jeg også da. Starter med Pergo i morgen. Det blir min første kur. Starter rett på dobbel kur og på dag 3... Tok første blodprøve i dag. Kjempe spennende.

Litt redd det skal blir rot denne mnd pga jakta. Men har vel regnet meg frem til at det skulle gå akkuratt bra mht at gubben er hjemme. Utrolig nok er han hjemme fra dag 8 i syklusen til 14.. da er vi dekt til dag 16-17.. Burde vel få eggløsning innen de dagene. Litt risikabelt og ta den kjangsen. Men orker ikke vente en mnd til..

En ting jeg lurer på.

Pergo har jo effekt den mnd man tar den, og den neste.. pause mnd. Men har den like GOD effekt i pausemnd? Eller er det mer sånn rester?? hehe

Noen andre her inne som starter opp nå????

lykke til

Skrevet

Hei monca*med*fornyet*håp - koselig å se deg her inne, nå håper vi pergo gjør susen og at vi ikke må vente så altfor lenge igjen til vi har en liten spire i magen =)

Pergo har vel ikke like god effekt i pausemåneden som når man går på kuren - men den har god nok effekt allikevel - flere her som har blitt gravid i pausemåneden.

Jeg begynte også på dobbelkur på dag 3 i syklusen - denne gangen fikk jeg EL på dag 15 eller 16, hadde ihvertfall positiv EL-test på dag 14. Så er rimelig spent den neste uken - synes jeg kjenner symptomer på det meste, men det kan være pms eller bivirkninger av pergoen. Har jo blitt lurt av slike "innbilte" symptomer før, men har en litt spennende følelse - og håper det har klaffet =)

Hadde sengekos på dag 8, 10, 12, 14, 16 og 18 - i dag er jeg på dag 20 og har vært hos gyn på morgenen i dag og fått påvist nylig EL - så gleder meg veldig til å ta en test til fredag - har nedtelling, bare 4 dager igjen til en evt positiv test =)

Det sies at det er normalt å få EL mellom 5-10 dager etter inntak av siste pergopille, hos meg tok det altså ca 8-9 dager, altså helt normalt. Første gang jeg gikk på pergo - virket det ikke som jeg hadde EL i det hele tatt - så ikke bli skuffet, pergo virker helt individuelt på den enkelte. Uansett så ville jeg bare ønsket deg lykke, lykke til - håper den sitter snart - lovende at mannen er hjemme fra dag 8-14 da =)

Stoooor klem fra (Monica)

Skrevet

Ønsker deg masse lykke til meg og lille snuppis. Håper virkelig det har klaffet,skal heie deg frem. Håper du så at jeg hadde skrevet feil ,men rettet opp navnet igjen etter du hadde svart meg på et innlegg for 2-3 dgr siden. som du skrev til meg og tirillgirl hehe. Jeg var for kjapp og skrev hennes hennes navn når jeg skulle takke deg istdet for ditt. Men rettet det opp hehe. Masse lykke klemmer fra meg. Ha en flott kveld

Skrevet

Heisann!

Jeg er på dag 22 (dobbel pergokur, start dag 5)... aner ikke om jeg har hatt eggløsning eller om den har tenkt å komme senere. I morgen skal jeg ta siste blodprøve (første kur). Gyn er på ferie så jeg må nok smøre meg litt med tålmodighet!

Har "normalt" sykluser som varierer mellom 30 dager og ... 90 dager;) Så hvem vet når en evt. eggløsning kommer? Håper den har vært eller drøyer en uke til. Nå reiser mannen i mitt liv bort i flere dager, så hadde jo vært fint om den ikke kom akkurat nå da...

Jeg har ikke den største troa, har jo etpar odds imot oss kan man si: Spermkvalitet "på grensen", sjeldne EL og alder over 35 ;-) Så jeg er forsiktig pessimist for ikke å bli for skuffet :)

Skrevet

Hei. Hiver meg ilamme på denne tråden jeg :)

Jeg har gådd på metformin snart i en uke nå..veldig spent på om jeg får el denne syklusen. Gyn sa at om jeg ikke fikk noe form for tr og om jeg hadde negativ gravid test skulle jeg ta pergo like etter da tr egetlig skulle hvert og tenke som så at jeg egentlig blør og skulle begynne på "late" dagen nr tre i syklusen...hm skjønte egentlig ikke så mye av det,men er vel bare å hive seg rundt da :)

Masse masse lykkestøv til alle :)

Skrevet

Hei damer

Slenger meg på denne tråden jeg også. Er på syklusdag 18 og begynte på pergo på syklusdag 5. Enkel kur. Negativ EL-test lørdag, teste ikke søndag, og fikk positiv EL-test i går( mandag), men uheldigvis fikk mannen se den, og fikk total prestasjonsangst. Håper det er gått over i dag, så kanskje vi kan ha oss i kveld... Vi hadde en runde på søndag også, så det kaaan jo være at det har klaffet denne gangen.

Vet forresten ikke om jeg begynnte på syklusdag fire eller fem, for den første dagen med TR er det lite blod, akkurat som det ikke har startet helt. Men jeg regner med at det er dag en alikevel, og da er det riktig at jeg begynte med pergo på dag 5. At det skal være så vanskelig da... hihi..

Har forreste EL av meg selv, så pergo er bare der for å dytte litt ekstra på egget(ene).

Skrevet

Er på dag 22 i syklus etter trippel pergokur - og ventar framleis på EL. Ingen positive EL-testar enno... Har PCO og sjeldan eggløysing, og veit ikkje om det skjer noko denne gongen heller. Etter dobbel pergokur fekk eg mens på dag 41, så kanskje noko skjedde rundt dag 27 då? Skal i alle fall ta EL-testar nokre fleire dagar enno. Hadde 2 folliklar på UL dag 14, håpar ein eller begge resulterer i EL snart...

MEN eg er avventande - PCO og sjeldan eggløysing kombinert med alder > 35 år gjer at eg reknar med dette tek tid. Heldigvis skal me til forundersøking for prøverøyr i midten av oktober - hvis ikkje noko skjer før det...

• 2 uker senere...
Skrevet

Er på dag 29 i dag, IKM beregnet i dag - men TR har ikke kommet!!! Blendahvite tester i dag også =(

Hadde positiv EL test tirsdag 1 sept... så er i dag 14 DPO.

Har ingen stor tro denne pp`n heller - neste pp blir pausemåned, har gått 2 mnd nå på dobbel kur, kroppen er litt ute å kjøre nå kjenner jeg, så må ha en liten pause...

Hvordan går det med dere andre??

Klem fra

Skrevet

Syklusdag 27 i dag, og har helt sinnsykt vondt i den ene puppen i dag. Bare nippelen altså, men har aldri hatt det sånn før. Er det pergoen som virker inn tro???

Hvis alt går som normalt er det TR besøk på lørdag, og så er det pausemåned. Tør ikke å gå på en pergokur til med en gang. Så dobbel kur neste gang.

Hadde positiv EL-test mandag 7. september, aå er altså 10 DPO. Litt tidlig å teste kanskje... Men hvis TR ikke kommer på lørdag hiver jeg meg over CB'en som skal kjøpes inn i morgen :)

Skrevet

Status:

* er på dag 31 - ingen positiv EL-test enno (var litt usikker på dag 19, men ikkje positiv i følge bruksanvisningen)

* reknar ikkje med det vart klaff denne gongen heller. Må venta no og sjå om TR kjem - for å sjå om det kan ha vore el dag 19. Evt graviditetstest om ikkje noko skjer...

* satsar på betre lukke med prøverøyr - berre 1 månad til forundersøking no!

Håpar det går betre med dykk andre!

Skrevet

Ååååå - så spennende TogT - du må oppdatere oss når du har tatt en test da - krysser fingrene mine for deg!!!

Syklusdag 30 her - fortsatt ingen TR på besøk, hadde jo positiv EL test for 16 dager siden, er 15 DPO i dag - og greide selvsagt ikke la være å teste med CB på morgenen i dag - NEGATIV!!!! Æææææææsj - men så lenge TR ikke har kommet ennå, så er det jo håp, ikke sant??

Ønsker deg lykke til =)

Hold oss oppdatert da...

Klem fra

Skrevet

Hei hei!

Så... ser at det er mange som har dobbel og trippel kur på pergo, jeg må si det som det er at jeg aner ikke hva jeg har... ble gravid med datteren min på pergo, og har satt i gang med ny runde nå..

Jeg tar en tablett de fire første dagene av syklus så øker jeg på med to tabletter i fire dager ( så 8 dager av syklusen fra 1 dag)

Er det noe rett eller galt med hvor mye og når en begynner på dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...