☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Hvordan går det jenter og på hvilken dag i syklusen er dere?? Jeg er selv på syklus dag 8 - min andre doble pergo-kur, bivirkningene har vært mye mindre denne måneden enn forrige, synsforstyrrelser og litt humørsvingninger og diare/mageknip hadde jeg bare i 1 dag =) Begynte pergo på syklus dag 3 denne gangen og ikke dag 5 som forrige gang etter råd fra legen! Hadde siste dag med pergo i går. Nå venter jeg bare på EL og tenkte begynne sengekosen i dag (men er så fryktelig sliten i dag), så venter til i morgen eller overimorgen, tenkte å kjøre annenhver dag denne syklusen og ikke hver dag som vi har gjort de andre gangene, og så har jeg tenkt å fortsette med å ha sex sånn ca annenhver dag gjennom resten av syklusen bare for å være helt sikker på at vi treffer EL. Ble jo kjempeskuffa da det ikke ble full klaff på forrige og første runde med pergo - en blir jo litt "gira" for å si det sånn =) Selv om jeg har tre tester liggende så skal jeg også prøve-så-godt-og-hardt-jeg-kan med å vente med å teste meg nærmest mulig IKM som er sånn ca 16 sept =) Lykke til med jakten på gull-egget jenter =) Stoooooor klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 27. august 2009 Forfatter #2 Skrevet 27. august 2009 Det er da flere pergo-jenter enn meg her inne?? Tirilgirl, Grublende, Lillemora, monca og noen flere?? Noen som vil henge seg på?? Klem fra
Arie Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Hei! Jeg tok dobbel pergo denne pp og er på dag 18. Jeg skal ta blodprøve til mandagen. Tror jeg hadde EL på fredagen, dag 12. Det slo ihvertfall ut på fertility friend. Så da er jeg 6 DPO. Jeg har 5 billig strimler liggende og tente å ta den første til søndagen. Da er jeg 9 DPO. Den kan jo slå ut da hvis det er noe der. Jeg har veldig mye strikkinger i livmoren, kjempe vondt i hodet, kjempe tørst, trøtt og har mye hvit utflod. Dette er spennende:)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 27. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2009 Ååååååå - så spennende da Arie =) Jeg krysser fingrene for at det blir full klaff for deg, vet du hva?? Jeg testet positivt med vanlig CB graviditetestest 9 DPO en gang - og det er var ikke morgenurin engang =) Lykke, lykke, lykke til - du må holde oss oppdatert da!! Når begynte du med dobbel pergo denne gangen da? Syklus dag 5? Jeg begynte på dag 5 første kur (det var også dobbel), men denne gangen begynte jeg på dag 3 etter råd fra legen, er bare på CD (syklusdag) 9 i dag, kjenner det murrer litt i venstre eggstokk nå, det er 2 dager siden siste pergo-piller ble inntatt. Tok dobbelkur denne gangen også =) Nå gleder jeg meg til å høre gledeshylet her inne snart =) Klem fra
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Tjooooohooooooooooo, klart vi er her:) Men jeg tenkte faktisk at tråden var for de som tok pergo nå, og ikke oss "gamle" pergoinntakere.....hehe-jeg tok en enkel pergokur:) Da er jeg selv på syklusdag 23:) Og har selvsagt mange symtomer (men det har jeg jo hatt før uten at det var noe spire av den grunn) me kjenner en del murringer, stikkninger nedover i lårene, og litt press der nede:) Fått et par kviser på haka, jeg har aldri kviser:) Vet ikke om brystene er noe mer ømme enn vanlig, eller om de er det fordi jeg går og kjenner på de hele tiden......hehe:) Hadde positiv eggløsningstest sist onsdag og torsdag, hva blir første DPO dag da???????????? Tar min Fragminsrøyter, Albyl-E, vitaminer, dobbel folat.......og håper spiren/leieboeren er villig til og inngå en 9 mnd lang leiekontrakt med meg:) Stor klem fra
kaia :) Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Jeg er her og Ny i "gamet" og relativt ny på forumet! Fikk dobbel Pergokur som jeg begynte med på dag 5. Så jeg tok altså siste pillene onsdag som var. Er altså på dag 11 i dag. Gyn sa "vær aktive i perioden 11.-13. dag".. Men så har det seg sånn at typen skal være borte fra altså i dag, 11. og til og med søndag, altså dag 13. Så om Gyn har rett blir det ikke noe sjanse denne perioden ihvertfall;) Men jeg kjenner ikke akkurat at noe er på vei, så jeg krysser fingre for at det drøyer over helgen - og at det kommer en EL denne perioden! Synes det var tidlig med dag 11 til 13 jeg. Så jeg ser ikke mørkt på det.. enda. Bivirkninger: Har hatt hetetokter. Masse. Men det er jo ikke akkurat noe å klage over for ei som vanligvis aldri får det varmt nok Lykke til alle sammen.
=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 28. august 2009 #7 Skrevet 28. august 2009 Hei Meg og lille snuppis, og alle dere andre pergojenter:) Jeg går på min andre triple pergokur denne måneden, er på syklusdag 21 i dag. Men har fått litt lengre sykluser med pergo, så har hatt positiv el test dag 15 og 16 begge gangene. Så regner med IKM en gang i neste helg. Men, som noen av dere vet er jeg fornøyd med å bare ha en syklus i det hele tatt;) Jeg syns også jeg har hatt litt mindre bivirkninger denne gangen. Hetetokter har jeg, men et er egentlig alt. Kan være plagsomt nok det altså, men hvis det kan føre til noe så svetter jeg mer enn gjerne litt;) Hadde litt småvondt runt el, men ikke så ille som sist periode. Har også fått ømme bryster, men heller ikke så ille som sist. Kanskje kroppen fikk litt sjokk første runden? Ellers prøver jeg å ikke skru forventingene like høyt som sist, og har ikke vært så aktiv her inne. Må prøve å leve litt normalt ved siden av dette:) Samboern har fått henv til sædprøve om det ikke klaffer denne gangen, og heligvis er han verdens beste og var egentlig klar for å levere den prøva med en gang... Godtt å slippe å bruke tid på overtaling! Så da får vi bare se. Vi har brukt pree-seed glidemiddel denne pp, og det har jeg vært veldig fornøyd med. Pleier egentlig å bli litt sår etter sex hver dag i flere dager, men denne gangen gikk det kjempefint og vi fikk koset oss masse rundt el. Masse lykke til alle sammen jenter, krysser fingrene og hååååper vi alle sammen kan få positiv test om et par uker! Og hvis ikke, så får vi det nok snart uansett! Viktig å prøve å holde motet oppe i all prøvingen, en dag blir det vår tur:) Klemmer fra meg
Arie Skrevet 28. august 2009 #8 Skrevet 28. august 2009 Jeg begynte på syklus dag 4. Og fikk EL dag 12, så veldig tidlig synes jeg. Jeg håper jeg hadde EL ihvertfall. Jeg kjenner jeg har enda mer vondt i puppene i dag:) Dette lover godt:)
Vårstjerna. Jente 3 år ,30 pp Skrevet 28. august 2009 #9 Skrevet 28. august 2009 Hallo pergo jenter Her er ei til. Har gått på to dobbelt kurer, men uten hell. Fikk besøk av TR i dag. Er kjempe deppa. Prøvd siden desember 06, så nå begynner det å bli ganske slitsomt dette her. Vil så gjerne ha søsken til 3 åringen. En kur til, så er det legebesøk igjen.
Torjus og Lones mamma Skrevet 28. august 2009 #10 Skrevet 28. august 2009 Jeg har IKM søndag eller mandag, etter dobbel pergo. Har jo noen symptomer: svimmel, uvel, noen små kviser, trett, ømme bryst og jeg kjenner eggstokker/livmor (Det har jeg mer som gjort hele syklusen...). Men jeg tør ikke håpe noe, kan være bare pergoen som herjer med meg... Lykke til, jenter!
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 28. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 28. august 2009 Hei jenter =) Vi er jo ganske mange pergo-jenter her inne jo, så koselig å følge hverandre =) Er selv i dag på syklus dag 10, 3 dager siden siste kur og begynte sengekosen i går, hatt skikkelig murringer i både høyre og venstre eggstokk siden i går, håper virkelig jeg får EL i løpet av uka, men er forberedt på at det ikke går også... Nå begynner vi å pusse opp kjellerstua i morgen og da får jeg tankene over på noe annet, det blir godt å få en liten "tanke-pause" fra all babylagingen, hehe =) Ellers har jeg også hatt litt mindre bivirkninger denne gangen enn første gang, så det er jo godt!!! Skikkelig moro å følge med dere jenter =) Ha en strålende fin helg, og så gleder jeg meg til å høre oppdateringer underveis =) Klem fra
Nellybelly Skrevet 28. august 2009 #12 Skrevet 28. august 2009 Heisann! Ja, det var ganske mange pergo-jenter her! :-) Jeg er på syklusdag 18, og jeg er igang med min 2. doble pergokur, begynte på dag 5. Har hatt eggløsning på dag 15,16, og ikm rundt 10. september. Jeg har hatt hetetokter jeg også gitt, og rundt/etter eggløsningen har jeg hatt nokså vondt nederst i magen, vondt i eggstokkene når vi har hatt sex, på en måte... Nå, et par dager etterpå har jeg skrevet et sted at jeg ikke merker noe. Men jeg sitter her nå med en del verk nederst i magen. Er også veeeeeldig trøtt, vært det et par dager. Men det trodde jeg i grunnen man ble først når man ER befruktet. Er kanskje en bivirkning av pergoen?? Vil ønske dere alle en god helg!! Og lykke til med testing og venting! Klem
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 28. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 28. august 2009 Hei Nellybelly =) Så spennende at du er på dag 18 alt - nå er det ikke mange dagene igjen til en evt positiv test!! Krysser fingrene for deg =) Dette med trøtthet - tror det er en bivirkning av pergoen, mente jeg leste det på pakningsvedlegget. Jeg føler meg trøtt og sliten hele tiden, spesielt når jeg gikk på pergokuren og i dag 3 dager etter pergo-pille-slutt kjenner jeg at det småstikker i eggstokkene!! Føler meg også kjempetrøtt, så nå skal jeg snart *gjesp* gå å legge meg - det er jo så sent også da =) Nattinatt da... og sov godt =)
Meg1972 Skrevet 29. august 2009 #14 Skrevet 29. august 2009 Går på pergo eg også! Har hatt trippelkur som nyleg er avslutta, er på dag 12 i dag. Skal på UL måndag og er spent på resultatet der. Har gått på enkel pergokur i mai og dobbelkur i juli. Fekk litt effekt av den doble kuren, men ikkje nok til EL. Så no håpar eg på betre verknad av trippelkuren! Eg har PCO og har alltid hatt sjeldan eggløysning. Me skal til forundersøking for IVF i oktober om ikkje det skjer noko no etter å ha gått på trippel pergokur... Lukke til alle andre pergo-jenter!
Baby*2012 Skrevet 29. august 2009 #15 Skrevet 29. august 2009 Jeg er og en pergo bruker.... tar trippel pergo
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 4. september 2009 Forfatter #17 Skrevet 4. september 2009 Hvordan står det til jenter?? Er selv i dag på syklus dag 17, tror jeg hadde EL enten dag 15 eller 16, er litt usikker, men positiv EL-test på dag 14 (og delvis 15). Er skikkelig "muggen" i humøret om dagene - gubben tror jeg er sur hele tiden - noe jeg egentlig ikke er, bare litt innimellom!! Stakkars mann =( Ømme bryster, og veldig, veldig oppblåst i magen i dag - hatt store problemer med å holde "inne" på jobben mellom 8-16 i dag, men greide det jo - da jeg endelig kom hjem ved halv fem tiden, slapp jeg meg noe grådig og det var godt å få ut - hehe =) Noen andre som er skikkelig oppblåst i magen på pergokur eller?? Ellers har jeg nå nedtelling til IKM som er om ca 12 laaaaaaange dager - verdens lengste dager, sukk =) Er så spent på hvordan dere andre jenter ligger an, hvilken dag i syklus osv... Gleder meg til å få oppdateringer =) Klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 5. september 2009 Forfatter #18 Skrevet 5. september 2009 Dytter opp litt jeg også =) Hvordan går det med dere andre jenter?? Klems
Gjest Skrevet 5. september 2009 #19 Skrevet 5. september 2009 Pergo her oxo, men usikker på når d kan "brake løst" igjen... Utskraping for 2 uker siden igår, så jeg får vel vente en stund og se... Har tatt mange kurer, doble. Har egentlig lovt mannen min (og meg selv) at vi skal slutte med telling og venting.. *sukk* (lett!!), men heller prøve å leve NÅ.. Er søren meg ikke greit å være babysjuk !! Iallefall, har et spm: Jeg har begynt på dag 5 på alle siste kurer, dere som har "flytta til dag 3" etter legeråd, vet dere hvorfor ?? 7-åringen min er oxo en pergo-baby, unnfanget på første pausesyklusen. Da startet jeg på dag 4. Har ca 32 dagers syklus (den gangen oxo).. Good luck !! Måtte d bli MASSE kulerunde damer her snart !! *klem*
*Smiley* Skrevet 5. september 2009 #20 Skrevet 5. september 2009 Hei.Er på syklus dag 8 .Begynnte med dobbel pergo fra dag 3.Merker ingen bivirkninger foreløpig. Har forsøkt på nr 2 i ett år nå.Hadde klaff på første forsøk , men mistet .Det er altså 12 mnd siden nå. Mannen har avlevert sædprøve og jeg tar blodprøver denne syklusen.Så det blir spennende å se om de finner noe galt. Jeg har sannsynlig eggløsning av meg selv , så det spørs hvor godt pergo funker . Men håper jo det skal klaffe da:) Lykke til alle sammen:)
Torjus og Lones mamma Skrevet 5. september 2009 #21 Skrevet 5. september 2009 Pergoen funka på meg! Er i dag 5 uker på vei, så her blir det en liten mai-baby.
nypåtur Skrevet 5. september 2009 #23 Skrevet 5. september 2009 Tror jammen meg pergo funka denne gangen også (første gang endte det i en BO i uke 10, juni). Har tatt 3 tester idag og alle er svakt positivt. men har ikke IKM før torsdag så det er jo litt tidlig å teste. men dersom den i morgen også er positiv så kan jeg tro på det
Nellybelly Skrevet 5. september 2009 #24 Skrevet 5. september 2009 Gratulerer så mye til alle dere med positive tester!! mintursnart, ser du har ikm til torsdag. Så tøft at det slo ut såpass tidlig! :-) Jeg har ikm onsdag/torsdag. Jeg har bare èn stk billigstrimmel så jeg venter til onsdag med å teste. (tror jeg ;-) ) Jeg er på min 2. kur med dobbel pergo, og er sikkert full av bivirkninger nå; Det murrer i magen, er kvalm i bølger, og så stikker det. Og nokså moody. Akkurat som pms altså! Sånn er det hver mnd. Bare kanskje litt ekstra nå på pergo... (ikke øm i puppene denne mnd...) Så jeg er ikke så sikker på om at dette går denne mnd heller. 3 år siden sa, så kan si jeg har ventet og prøvd en stund kan man si! Men, som hver eneste mnd, så håper jeg jo i det lengste på at det skal gå nå!! :-) Nokså godt å leve i håpet og troen fra el. til ikm. Blir litt for opphengt bare... og det sliter veeeeeeldig psykisk... MEN det løfter å lese om alle som det går vel med her inne!!! Det gir håp, og det gleder!!! ) Lykke til til alle sammen!! <3 Klem
nypåtur Skrevet 5. september 2009 #25 Skrevet 5. september 2009 Hei Nellybelly jeg har lagt merke til deg siden du har IKM på samme dag som meg, så har prøvd å se om du har skrevet noe om symptomer men dere er ikke alene med å slite, vi har prøvd i 2 år og 8 måneder nå, så det sliter skikkeli på. Det er jo bare helt fantastisk at Pergo funker, det er for godt til å være sant. Jeg har ikke noe særlig symptomer, større pupper ,men det er vanlig før IKM for meg. men har merket når jeg har trent at pusten er dårlig, og det er noe jeg har hatt tidligere. Men det jeg sliter mest med med denne prøvingen er en skikkeli gretten type-- æsj det er kjedelig. Han har ingen fra før men jeg har en. Han sier han ikke tenker på det, men merker jo at han gjør det. Så det har vært min verste bivirkning med Pergo, en skikkeli sur type, ellers har ikke jeg hatt andre symptomer en hodepine første dagen. Håper det klaffer for deg denne gangen skal krysse fingrene for deg. Og det med testing så tidlig er dumt, man blir jo skuffet selv om man vet det er for tidlig, Men jeg har så mange tester så kan godt svi av noen nå fremover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå