Ellimelli Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Vi har prøvd siden nyttår, og hadde noen intense måneder ved starten av året hvor vi var veldig fokuserte på å bli gravide, og analyserte alle detaljer ved kroppen min. Etterhvert som vi forsto at dette ville komme til å ta tid har vi sluttet å snakke om å bli gravide, og bare latt livet gå sin gang, antagelig for å slippe skuffelsene måned etter måned. Og, etter å ha lest her inne endel, vet jeg jo at veldig mange jobber i årevis med å bli gravide. Så vi har flyttet fokus over på andre ting, flytting til ny leilighet osv. Nå sitter jeg her og har gått en uke over tiden med menstruasjonen, og jeg må snart si ordene høyt. Jeg tror det kan være en mulighet for at vi kanskje har fått det til..... Kanskje jeg er gravid... Kanskje er det ikke lenger innbilt at det er et slags trykk nede over midten av magen, noe som gjør at jeg flyr mer på do. Jeg har forventet rødt på papriet hver eneste gang jeg har tørket meg den siste uken, men denne gangen kommer det ikke. Jeg vet liksom ikke helt om jeg tør å "åpne opp" dette her, er redd for å bryte fortryllelsen. Jeg tror samboeren min har det på samme måte. Ingen av oss har sagt noenting. Alt jeg sa til ham var at jeg skulle hatt mensen forrige onsdag, og jeg så at han registrerte muligheten. Men vi har ikke nevnt noe mer om det noen av oss. Dette er en veldig merkelig følelse. Stille før stormen, på en måte. Men jeg skal ut og kjøpe test nå. Skal ikke la det bygge seg mere opp i meg hvis det viser seg å være feil igjen. Så får vi bare se, da. GULP...... Jeg er skikkelig nervøs.
smilla73 Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 iiiiik, så spennande!! reknar med vi høyrer kva det blir til! :-))
*Minnie Mus* Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Åhhhhh håper for deres skyld at du er gravide.. Så utrolig spennende og så utrolig morsomt hvis du er gravid!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 ååååååå SKRIV TILBAKE SÅ FORT DU HAR FÅTT SVARET. MASSE LYKKE TIL
Ellimelli Skrevet 26. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2009 Tusen takk, jenter! Godt å ha noen å "snakke med". Et spørsmål, bare. Etter å ha brukt altfor mange tester i de første ivrige prøvemånedene våre er jeg blitt litt restriktiv her. Hvis jeg er gravid nå, vil hormonnivået være så stort at det er helt greit å teste nå på kvelden, eller må jeg fremdeles vente til morgenurinen? Jeg vet det var viktig å vente til det var høy konsentrasjon i urinen når jeg testet meg i perioden etter eggløsning, men nå skulle jo jeg hatt mensen i forrige uke, så hormonnivået burde vel være høyt nok uansett, eller? Noe ivrig her, som dere skjønner...
Kanskje2010 Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Åhh.. så spennende. Håper virkelig det er noe denne gangen *krysser alle fingre* Lykke lykke til.. og ikke vent for lenge med oppdatering da:)
Kanskje2010 Skrevet 26. august 2009 #7 Skrevet 26. august 2009 Jeg tror.. uten å være sikkert. At hvis man har gått noen dager over forventet menstruasjon kan man ta test også på ettermiddagen. Er vel helt i starten før forventet mens at hcg nivået er høyest på morgenen. Men som sagt.. er på pp 1 jeg, så er ikke sikker. men mener jeg har lest det et sted:) Lykke til nok en gang!
*Minnie Mus* Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 hvis du tester 4 dager før du venter mensen, er det lurt å bruke morgenurin. etter mensen kan du ta test når som helst...
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 26. august 2009 #10 Skrevet 26. august 2009 Siden du er på overtid en uke så hadde absolutt jeg tatt en test nå på kvelden jeg ) Masse lykke til og du- jeg er suuuuper nysgjerrig på hvordan det går! Har du tatt test???
sommerbaby! Skrevet 26. august 2009 #11 Skrevet 26. august 2009 går helt fint ta en test nå ja! har du tatt? spent jeg =)
Kanskje2010 Skrevet 26. august 2009 #13 Skrevet 26. august 2009 Nå er jeg fryktelig spent altså!!!!... Håper det kommer en oppdatering snart
Carasnella Skrevet 26. august 2009 #14 Skrevet 26. august 2009 Man kan ikke bare legge inn et sånt innlegg som dette her også ikke komme med noe mer på flere timer!! Hehe, jeg er jo bare såååå nysgjerrig her nå Masse lykke til i hvertfall:)
sunshine89-septemberbaby <3 Skrevet 26. august 2009 #15 Skrevet 26. august 2009 Flere som sitter og venter i spenning nå, skjønner jeg! Herlighet, hvor blir du av?? Hehehe
Ellimelli Skrevet 26. august 2009 Forfatter #16 Skrevet 26. august 2009 Hehe, sorry! Ante ikke at det var folk som fulgte så godt med her! Jeg har nettopp tatt testen, og den viste helt klart NEGATIVT. Så ikke vet jeg, kanskje jeg er en av dem som ikke tester positivt før langt inn i graviditeten, eller kanskje jeg får mensen i natt. Kanskje stress har ført til at mensen er så forsinket, men jeg har aldri hatt store uregelmessigheter i syklusen min, og har aldri vært forsinket i det hele tatt tidligere. Jeg avventer og ser hva dagene videre bringer. Men disse testene er ikke på min side, ihvertfall. Men ha en fin kveld åkke som, alle sammen! Og lykke til til oss alle!
sunshine89-septemberbaby <3 Skrevet 26. august 2009 #18 Skrevet 26. august 2009 Lykke til videre! :-) Det er vår tur en gang uansett folkens!
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 26. august 2009 #19 Skrevet 26. august 2009 Håper virkelig du får en positiv test neste gnag du tester.....masse lykke til iallfall:)
Ellimelli Skrevet 27. august 2009 Forfatter #21 Skrevet 27. august 2009 Takktakk, allihopa! Jeg har lest så mye nå om de som tester positivt sent, at jeg har bestemt meg for at muligheten absolutt er tilstede fremdeles for at jeg er gravid. Med så regelmessige menstruasjoner som jeg alltid har hatt er det ganske spesielt at jeg nå er en uke over tiden. Jeg har aldri vært forsinket før. Og trykket over midten av magen er der fremdeles, som en slags murring. Langt fra slik det føles før tr kommer. Jeg skal oppdatere her, enten det går den ene eller den andre veien. Vi har ihvertfall fått tilbake baby-entusiasmen her i huset! Ha en fin dag, allesammen!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 27. august 2009 #22 Skrevet 27. august 2009 Masse lykke til. Håper du er gravid. Vi begynte og i januar med prøving og spiren satt etter 4 pp. Vi mistet dessverre for en mnd siden i uke 13. Så håper i det lengste at jeg ikke får mensen,og at ikke du heller får den. Drøy det noen dager så tar du en ny test. Ha en flott dag
Ellimelli Skrevet 27. august 2009 Forfatter #23 Skrevet 27. august 2009 Så utrolig trist å høre at du mistet, katta. Jeg aner ikke hvordan jeg ville takle det. Men jeg håper for oss begge nå! Lykke til!
Ellimelli Skrevet 27. august 2009 Forfatter #24 Skrevet 27. august 2009 Fremdeles ingen tr. Og konstante murringer nederst midt på magen, sånn ca i blære-høyde. Ganske sterkt og ubehagelig, egentlig. Slik blæra føles om man har måttet holde seg i altfor, altfor lang tid. Jeg hadde siste mens fra 22. til 26. juli. Men altså negativ First Signal test i går. Litt frustrert her.... Jeg har ihvertfall ikke problemer med å sove, og det kommer godt med akkurat nå. Kunne ha sovet 20 timer i døgnet, tror jeg. Natta!
Ellimelli Skrevet 28. august 2009 Forfatter #25 Skrevet 28. august 2009 Men DER kom hun på besøk, ja. Huff, skuffet, forvirret og føler meg dum som fikk sånt håp nå. Men nå skal vi prøve på alvor fremover, ja. Dette er tydeligvis noe vi begge vil inderlig. Lykke til,alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå