Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Han tok sine første skritt for en uke siden, men nå nekter han å gå alene... Hvis vi slipper han setter han seg bare ned og sutrer litt... Noen tips??
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Har ikke noen andre tips jeg enn å ta tiden til hjelp. Men ville bare si at du er ikke alene;) Her tok han sine første 3-4 skritt frem og tilbake til meg og pappaen når han var 14 mnd, nesten to mnd etter gikk han så det suste rundt i hele stua, dagen etter nektet han igjen. En mnd etter det løsnet det endelig helt. Forferdelig frustrerende!
Ranveig R Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Eg meiner det berre er EIN ting du kan gjere; nemlig å la ungen få ta dette i sitt tempo. Viss han ikkje går så er det fordi han ikkje heilt tør. Eg hadde ikkje likt å bli overtalt/lurt til å gjere noko eg syntes var skummelt før eg var klar for det.. Det at han sutrar når du prøver å få han til å gå er ein god peikepinn på at han ikkje er komfortabel med å bli "pusha". Jenta vår gjekk sine første tre skritt 28. mars (knapt 17 mnd), slapp seg og gjekk sjølv 26. mai (knapt 19 mnd). Storebroren var kjappare, gjekk ordentleg berre nokre få dagar etter første skritt (14 mnd).
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Jeg synes man skal ta hensyn til de små og la de få ta ting i sitt eget tempo. Han sutrer nok fordi han ikke er klar, føler seg utrygg og "pusha". Slapp av, han går selv når han er klar. Lillegutt her tok noen skritt da han var 13 mnd, ville så bare krabbe/bli holdt når han gikk en periode, for så å gå selv da han ble 14. Ikke press og stress, men fokuser på lek og kos!
Mamma mjaua Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 min tok sine første skritt som 8 mnd gammel baby. nå er han 12 mnd og bare krabber, liten luring hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå