Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Jeg er alenemor og fikk klar beskjed om at det va HELT ok å lage ferdig mme (NAN) hver kveld og bare varme den opp i mikroen. Nå har jeg gjort dette i hele 3 (!!!) mnd, og var først noen dager siden, da jeg fikk ny helsesøster at jeg absolutt ikke måtte gjøre dette pga bakterier. Så nå står det bare ferdigkokt vann på flasker i kjøleskapet, klare til å varmes opp i mikro. Er veldig skuffet over denne dårlige infoen, er bare glad for at lillemann ikke har hatt noe mage-problemer! ..som om ikke alenemødre, og mødre generelt har nok å tenke på )
Prusseluskan Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Å, jeg blir så sint merker jeg, når jeg stadig hører om helsepersonell som gir feil, og til dels risikable svar! Som du sier, vi har da nok å tenke på... (Riktignok: det skal være greit å lage for et døgn DERSOM man lager ved 70 grader, hvilken man ikke skal med NAN, så ja, noen merker kan man lage på forhånd, men de skal jo uansett ikke varmes i micro, og helst lages ferskt) Den gode nyheten må vel være at det er nettopp dette vi kjemper for å få en slutt på. Du har vel plukket opp at vi har en liten kampanje på gang rettet mot Helsedepartementet for å få rett info lett tilgjengelig? Uansett: flott at du fikk riktig info av ny helsesøster. Sender er frustrert-mamma klem:)
blomstre Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Huff, slike historier hører vi dessverre om og om igjen her inne... Jeg har akkurat sendt en liten forespørsel til mattilsynet for å høre hvordan de har informert om de nye retningslinje sine til bl.a helsestasjonene. Blir spennende å se om jeg får noe svar. HI, det hadde vært supert om du tok deg tid til å sende lederen for helsestasjonen din en mail på dette. Dersom du trenger inspill til hva du skal skrive så hjelper jeg deg gjerne. Bare sende meg en pm :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå