Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 26. august 2009 #1 Del Skrevet 26. august 2009 Hei kjære deg:) har tenkt så mye på deg disse dagen og lurer på hvordan det går med deg...... Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140570989-kj%C3%A6re-luddes-mamma-minus-5/
Luddes mamma Skrevet 26. august 2009 #2 Del Skrevet 26. august 2009 Hei Tirilgirl/1 MA + en i hjertet Så søt du er! Jeg var hos legen i går, og fikk tatt en UL. Fikk cylotec som jeg tok i dag for å få avsluttet SAen fortere. Så jeg har vært hjemme fra jobb i dag, sett på dårlige talkshows og felt en tåre innemellom... Skal tilbake til legen om en uke og få en gjennomspoling av livmoren med saltvannsløsning. Er i ganske god form – forholdene tatt i betrakning... Hvordan går det med deg? Prøver dere igjen? Håper du har det bra. Takk for omtanken! Det varmer. Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140570989-kj%C3%A6re-luddes-mamma-minus-5/#findComment-140572495
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 26. august 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 26. august 2009 Så hyggelig og høre fra deg.....uff er veldig trist man må oppleve slike ting du har måttet:/ Håper at dette vi må igjennom gjør at vi kommer styrket ut på den andre siden:) Joda, en gang prøver alltid prøver......hehe-har denn pp hatt min første enkle pergokur, og håper den hjalp litt til med og "pushe" de gamle eggen mine fremover:) Hører jo min biologiske klokker tikker høyt og fort.......fylt 40 år i april:) Har IKM neste torsdag, 3. september, så da er det bare og vente å se, men kjenner skuldrene er mer senket nå enn for noen mnd. siden. Føler jo jeg tåler bedre skuffelsen, om du forstår hva jeg mener...... Men håper selvsagt at det skal klore seg fast en leieboer som er villig til å inngå en leiekontrakt på 9 mnd:) Selvsagt for min egen og min samboer sin del, men jeg er enebarn mistet faren min da jeg var 12 år. Mamma fikk meg når hun var 43 år, hun fikk brystkreft for fire år siden. Nå har den dessverre kommet tilbake med spredning til skjellettet. Hun har startet på en cellegiftkur, men vil aldri bli kurert men håper den skal virke livsforlengende. Så drømmen er jo at hun får et barnebarn før hun dør:) Så da håper jeg kroppen min klarer og bære et frisk barn frem. Jeg fikk etter den først vi mistet i uke 19 påvist en sykdom som heter Antifosfolipidsyndrom. Betyr at jeg danner blodpropper. Og det var jo det den lille gutten døde av. Skal til mer utredning på Riksen i september for og høre om jeg kan greie en graviditet. Så tiden vil gi meg noen svar......tenker på deg og håper psyken din kommer seg raskt. Men glem ikke at det er lov og sørge, ingen bestemmer hvor lenge du kan gjøre det, er opp til deg selv:) Stor klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140570989-kj%C3%A6re-luddes-mamma-minus-5/#findComment-140572862
Luddes mamma Skrevet 27. august 2009 #4 Del Skrevet 27. august 2009 Ja, vi får håpe vi kommer ut av dette som sterkere, klokere kvinner med en større forståelse og stor empati for at livet ikke alltid leker. Så utrolig trist å lese om dine tap. Håper av hele mitt hjerte at du får oppleve at din mamma blir bestemor. Jeg kan relatere litt til dette. Mistet selv pappan min da jeg var 24 (han var 49 år) og har en stor sorg over at han ikke er her for å oppleve min sønn "ludde". For deg og ikke ha pappa og en mamma med kreft må være utrolig hardt... Selv fylte jeg 36 i mars... No drit med denne aldere. Vi er jo kvinner i vår beste alder!!! Det er nå jeg er klar og har en partner jeg vil ha barn med. Ikke for 10 år siden. Lykke til med utredningen! Jeg har jo en slags svak variant av din sykdom. Leiden Mutasjon protein C. Men jeg har det bare enkelt genetisk, og behøver bare ta medisin ved f.eks graviditet, være forsiktig på lengre flyreiser, ikke ta hormonpreparat osv. Psyken er oppadstigende. Forsøker å fokusere på det positive i livet. Min samboer, sønn,familie og venner. Håper vi kan skåle i champagne over små fine babyer, en dag snart... Stor klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140570989-kj%C3%A6re-luddes-mamma-minus-5/#findComment-140575183
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 27. august 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 27. august 2009 Tusen takk for hyggelig ord og hilsen:) Har lært meg etterhvert at det er slike små gleder i hverdagen som virkelig er verdt noe:) I dag har jeg og mamma vært på sykehuset og fått 2. cellegiftkur, og det går faktisk ganske så bra med henne. Hun er i såpass god form at hun har vært hos ei venninne og drukket kaffe i kveld. Jeg ringte til henne og hun svarte ikke, da sa jeg til min samboer at mamma må være den eneste som får cellegift og er ute og flyr samme dagen......hehe:) Min pappa var 46 da han døde, er jo veldig tidlig. Han fikk lungekreft. Det frister ikke med lange flyreiser for tiden nei. Jeg bruker jo støttestømper helt opp til lysken, lekkert syn skal du vite. Med en mave over der med masse blåmerker etter sprøytene......ser meg i speilet noen gange rog må bare le. Sier til meg selv at det er godt jeg har en mamm og ikke skal ut og lete opp en ny en.....................hihi Jeg har lavt stoffskifte, så jeg tar Levaxin tbl. også.......er det ikke det ene så er det det andre:))))))) Jeg er helt klart med og skåler og bader i sjampis en vakker dag:))))))) Stor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140570989-kj%C3%A6re-luddes-mamma-minus-5/#findComment-140578220
Luddes mamma Skrevet 27. august 2009 #6 Del Skrevet 27. august 2009 Takk selv : ) For en tøff mamma du har! Men det virker som du har arvet endel etter henne ; ) Mamma hadde kreft i livmoren, og var gjennom stråling og cellegift for ca 6 år siden (hun gikk ikke på noen kaffe selskap!!!) da. Hun ble frisk, og jeg håper den holder seg langt borte fra henne i fremtiden. Hun skulle forresten sende meg noen nytt naturpreparat som hus sa skulle være veldig bra for blodet og sirkulasjon (!) Når jeg vet hva det og hva det er godt for kan jeg tipse deg om det! Pappa døde av sakiodose. En anti-imun sykdom. En på millionen tillfelle. Typisk. Hahaha. Kan se for meg kroppen din når du tar av støttestrømpene opp til lysken : ) Mine legger ser ut som de har vært gjennom en dampveivals etter en stund med strømper - og som det klør!!! Da vi var i Italia i sommer fikk jeg endel blikk på min lilla-grønne-gule flekkete mage... Samboern fikk pent sette sprøytene i rompa mi så jeg kunne gå i bikini uten å se ut som en missbruker... Herregud. Stakkars. Du har virkelig fått alt. Håper ikke medisinen har bivirkninger du må slite med. Så bra! Jeg kjøper sjampis og legger de til kjøling... Ha en fin kveld, og super fredag. Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140570989-kj%C3%A6re-luddes-mamma-minus-5/#findComment-140578695
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 1. september 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 1. september 2009 Kjære luddes mamma - minus 5... Hvordan har helgen din vært???? Når skal du tilbake til UL kontroll, en gang denne uken ikke sant?? Her har halgen gått fort, jeg har hatt jobbehelg. Vi hadde det sinnsykt travelt:/ Men freag før jeg skulle gå på senvakt kommer jeg litt fort ut av dusjen, vrir meg og der sitter det en kink nederst i ryggen. Så denne helgen har jeg sett ut som Ringeren av Notredam:) Kom meg heldigvis inn hos kiropraktor i går, så nå går det bedre, får iallfall rettet meg opp....hehe. Ellers ser det vel ut som det ikke satt seg fast noen spie denne mnd. eller. Tok en test på søndag og i dag, og begge viste negativt:/ Så da er det vel bare og vente på tanta.......noen sier her inne at mensen kan bli litt forsinket når man går på pergo, så jeg får vente å se når den kommer. Men nå kan den liksom are komme slik at man kommer igang med ny prøverunde:) Skal til akupunktur i morgn, skal se om hun kan få meg litt mer i "vater". Nå går det jo bedre med mamma, kjenner jeg slapper litt mer av og ikke minst sover på natten. Og det er jo positivt med tanke på den spiren jeg ønsker skal ta bolig om ikke så lenge:) Ellers så skal jeg jo på Kvinneklinikken på Riksen den 22. denne mnd. så da skjer det jo noe hele tiden.....og godt er det, siden jeg føler jeg ikke har så god tid, selv om jeg leser her inne om gravide som er flere år eldre enn meg:) Håper det går bedre med deg, gleder meg til oppdatering fra deg:) Go klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140570989-kj%C3%A6re-luddes-mamma-minus-5/#findComment-140599579
Luddes mamma Skrevet 2. september 2009 #8 Del Skrevet 2. september 2009 Hei Tirilgirl/1MA + en i hjertet: Takk, helgen var bra. Fikk litt tid med en god venninne som var i byen. Alltid godt å få litt tid med venninner og snakket litt om det som virkelig foregår i livet. Så dumt at testen var negativ... Du får se på det positive - mer kos med mannen neste mnd : ) Jeg krysser fingrene for deg! Jeg har tid hos legen i morgen tidlig. Skal ta en slik gjennomspoling av livmoren for å se etter evt feil... Vet ikke helt hva jeg skal forvente meg, og er litt nervøs. Fikk noen hint fra en venn om at dette krevde bedøvelse, men vi får se. Skal bli godt å få tatt den siste undersøkelsen. Så vet jeg – at vi har sjekket det som kan sjekkes nå. Har en gravid kollega som er i uke 27. Hyggelig, men litt kjedelig for det minner meg om at jeg skulle ha vært i ca uke 16 med den jeg mistet i juli... Men jeg holder en god fasade og forsøker å være så medfølende jeg kan med tanke på hennes stive rygg og andre graviditetsplager. Har lyst å be henne slutte å klage og si at hun bare burde være glad hun er gravid, men det kan jeg jo ikke... Huff, hekseskudd er vondt! Har hatt min del av ryggproblem, og det er ikke godt. Håper akupunkturen hjalp! Jeg nyter "ikkegravidtiden" med å planlegge inn endel middager med gode venner, mat gravide ikke skal spise og vin. Tør ikke forsøke på nytt nå før jeg har fått et skikkelig besøk av tanta. Tar ingen risker nå! Vil ikke komme opp i abort nr 6... Har det alt for hektisk på jobb også.. Jeg oppdaterer deg på hvordan det gikk med undersøkelsen i morgen! Ha det bra så lenge! Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140570989-kj%C3%A6re-luddes-mamma-minus-5/#findComment-140605647
Luddes mamma Skrevet 3. september 2009 #9 Del Skrevet 3. september 2009 Da har jeg vært hos legen og tatt en slik sjekk av livmoren, der de sprøyter inn saltvannsløsning for å se etter evt. skader. Legen kunne ikke finne noen feil :-) og det er gode nyheter, men fy f... det var vondt! Når hun satte inn kateteret for å hindre at salvannet rant ut begynte det å prikke for øynene mine, og en intens smerte kom. Heldigvis slapp det verste etter noen sekunder, men smerten satt i en stund etterpå. Jeg ble sittende en stund hos legen og snakket om hva vi skal gjøre videre nå. Hun syns vi skal forsøke ett nytt forsøk med Fragmin og Trombyl. Om det skulle ende i en abort, sa hun vi evt kan forsøke med en kortisonbehandling, men at dette var veldig omdiskutert behandling og at man ikke har noen entydige studier. Vistnok skal kortisonen forhindre "natrual killer cells" (!) som mulig kan motarbeide dannelsen av en levedyktig morkake. En slags antiimun reaksjon. Men som hun sa, så er det ikke så bra å gå lenge på kortison heller... Spurte litt om "svineinfluensaen", og om man strengt tatt burde vente med å bli gravid til etter man hadde fått vaksinen ol. Hun sa at det var høygravide der magen presset på lungene som var i risikosone... Hun syns ikke jeg skulle ta noen slike hensyn eller vente. Sa også at jeg bare måtte forsøke å bli gravid igjen med en gang. Så lenge det ikke var en utskrapning på siste abortene og alt så bra ut på kontrollen i dag var det bare å sette igang. Tror kanskje jeg vil vente en mnd. Om ikke jeg så vil nok samboern det i alle fall. Vi får se. I dag har jeg ihvertfall også gjort min borgerplikt og stemt på ambassaden, så jeg har god samvittighet ;-0 Håper du – og ryggen din har det bra! Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140570989-kj%C3%A6re-luddes-mamma-minus-5/#findComment-140609647
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 3. september 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 3. september 2009 Så deilig nyheter da luddes mamma:) Men ikke det at du fikk så vondt:/ Men det er nå utrolig hva vi går imellom for å få svar og håper at gevinsten er en spire som vil inngå en 9 mnd. leiekontrakt:) Ryggen er mye mye bedre, og godt er det da. merker bare litt til de når jeg har sittet for lenge i ro. Også sier samboeren min at jeg sitter i naturlig i tvsofaen, men ligger på en skjev, rar måte. Så han synes ikke det er rart jeg får vondt i ryggen han da......så da får jeg jobbe litt med den saken da:) Jeg jobber jo på en intensivavdeling, og har fått forståelsen av at ledelsen vil at alle vi som jobber der skal ta vaksinen. Men jeg har egnetlig ikke så lyst. Har aldri hatt influensa (bank i bordet) Men hører noen sier at om man er gravid skal man ta den. Ei jeg jobber sammen med er fra Finland, hun hadde akkurat vært hjemme og der blir gravide høyt prioritert for vaksine. Så jeg får bare se det ann. tror ikke jeg kommer til å ta den. I dag har jeg vært og fått klippet meg og farget bort den etterveksten som tillater seg og komme.....hehe, føler meg som et nytt menneske:) Er ikke helt fortrolig med den gråfargen som kommer frem inners der, sier til frisøren at det er noe hår jeg passer på for noen andre:)))) Håper egentlig du og jeg blir gravide på likt jeg, så kan vi følge hverandre frem til målstreken:) Hadde vært utrolig hyggelig..... I morgen er det fredag igjen, og mamma skal på sykehuset for ny cellegiftkur. Det går fortsatt veldig bra, håper bare hun ikke får noen forkjølelse eller influensa:/ Sender mange varme hilsningen fra Drammen i bortover regn-klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140570989-kj%C3%A6re-luddes-mamma-minus-5/#findComment-140611109
Luddes mamma Skrevet 7. september 2009 #11 Del Skrevet 7. september 2009 Hei Tirilgirl! Hvordan har helgen din vært? Håper den har vært bra for både deg og ryggen din... : ) Jeg skulle gjerne ha vært hos frisøren også... Mye grått/hvitt som stikker ut blandt det sommerblonde nå. Heldigvis er noe av det så hvitt at det bare ser veldig blondt ut, som en frisør sa! Har hatt en veldig sosial helg. Veldig hyggelig, men også en liten belastning. Begge besøkene var hos/med folk som har fått barn under tiden vi har mistet våre. Jeg begynner da automatisk å tenkte at jeg skulle egentlig hatt et barn som ville vært litt eldre, samme alder eller litt yngre... Naturligvis glad for deres skyld, og de er helt nydelige så babyer, men jeg blir litt lei meg, og det resulterer i at jeg går litt i veggen når jeg er alene. Begynner å tenke at jeg kanskje må begynne å planlegge livet uten den lille, og det er ikke spesielt morsomt. Men dette er jo ikke tanker og følelser jeg er alene om! Regner med at de fleste her inne har de samme... Ja, det hadde vært hyggelig å bli gavide samtidig! En å "plage" med daglig uro og tanker gjennom det som sikkert kunne blitt 9 nervøse mnd! Vi får krysse alt vi har, evt. be (om man gjør det) og ellers håpe på det beste! Men som sitasjonen er skal vi vel være j... fornøyde om vi kommer dit! Klemmer fra Stockholm i deilig høstvær! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140570989-kj%C3%A6re-luddes-mamma-minus-5/#findComment-140629790
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 11. september 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 11. september 2009 Hei igjen kjære deg:) Jeg kom meg jo igjennom sist helg med et nødskrik vil jeg vel si, kloret på utsiden av et kiropraktor kontor mandag morgen og ropte mayday mayday:) Fikk meg en knekk, vært i aktivitet etterpå og det har faktisk gått veldig fint:) Ellers er det jo blitt fredag igjen og mamma og jeg har vært på sykehuset til hennes 4. cellegiftkur. Det går faktisk veldig bra med henne, hun merker ingen bivirkninger og vi er litt optimister:) Kjenner på min kropp at dette hjelper, jeg slapper litt mere av og tenker ikke på det hele døgnet som jeg gjorde i starten. Håper detter har positiv innvirkning på baby lagingen da, at spiren sitter når jeg grier og slappe mer av.......*håper håper og håper* Ellers sitter jeg her og prøver og holde meg våken. Min mann er i Oslo på guttekveld, og i min snillisme før i uken sa jeg at jeg kunne hente han:) Dette fordi jeg fikk ny PC denne uken og han har jobbet hardt med den for og installere og få den opp å gå. Ringte for en stund siden og da sa han at det kanskje ble rundt kl 2400, men har ikke hørt noe ennå Tar meg en drøy halvtime fra Drammen til Oslo:) Så får vi sove lenge i morgen, neste helg er det jo eggløsning og full rulle.....hehe:) Ååååååååå det hadde bare vært så kos og blitt gravide sammen, og som du sier dele gleder og bekymringer. Tirsdag 22/9 skal jeg på Kvinneklinikken på Riksen, er selvsagt spent på det. Nå på mandag skal jeg til gyn for kontroll siden jeg går på pergo. Snakket med hematologen i dag, og den siste antikoagulerings prøven jeg tok var grei, så da kan jeg fortsette med samme styrke på Fragmin og Albyl.E!!!!! Ønsker deg og dine en riktig så god helg, er jo meldt ganske så fint vær så håper på det:) Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140570989-kj%C3%A6re-luddes-mamma-minus-5/#findComment-140650989
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå