Gjest Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Blir med å dytter, for dette vil jeg gjerne vite svaret på også Jordmor sa at man kjenner det ofte i korsryggen, hoftene og nedover låra. Men har en sterk mistanke om at det kan være noe her i gården :S
Store♥+Lille♥+♥i_magen Skrevet 26. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2009 Har vært to dager på arbeid etter ferien (med mye gange) og gikk en ytterst kort tur i i dag, og det tok virkelig tid før jeg kom meg hjem... Har vondt i halebeinet og ilinger i "rumpemuskelen", samt at det kjennes nedover beina innimellom. Så lurer fortsatt
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 Bekkenplager kan oppleves forskjellig fra person til person. Selv kjenner jeg det alltid i venstre hofte, litt i korsryggen (smilehullene over baken!). I tillegg har jeg nå begynt å verke i skambeinet (nydelig ord, forresten...) Kjennes ut som om det er litt ustabilt, hele bekkenet. Plutselig kan ene foten svikte når jeg skal gå eller snu meg. Vondest etter løfting og på ettermidag/kveld, jeg går og står hele dagen på jobb. Min erfaring fra tidligere svangerskap er at det eneste som virkelig hjelper er å unngå tunge løft, og å rett og slett ta det mer med ro.
LilleKnott Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 I går hos jordmor fikk jeg bekreftet en begynnende bekkenløsning. Hun sa at det var veldig forskjellig fra person til person. Nå er jeg 16 uker, det startet for ca 3-4 uker siden, verking nederst i ryggen og utover mot høyre side. Etterhvert har det blitt verre med smerter i rompa og ned i det høyre benet. Smertene er værst etter vi har gått en lang tur, blir skikkelig stiv. Fikk råd om å gå kortere turer så ofte jeg kan/orker.
Maisie Skrevet 26. august 2009 #7 Skrevet 26. august 2009 Da jeg fikk bekkenløsning første gang, merket jeg det først på korsryggen. Fikk vondt hvis jeg satt bare i noen minutter uten støtte, og måtte ligge i noen timer for å bli bra igjen. Så fikk jeg vondt i halebeinet og utover i stedet. Stikking og stråling derfra og ned på utsiden av lårene. Gjorde vondt å gå i trapper og oppoverbakker, bøye meg og mye opp og ned-situasjoner. Dette var på slutten av forrige svangerskap. Denne gangen kom smertene i bekkenet med en gang, ikke i korsryggen, og allerede i uke 10. Mest vondt på venstresiden. Er sykemeldt og går til fysio.
<3 Maren <3 Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 Vært sykemeldt sin 13 uker. Vondt i korsryggen, rompa, hoftene, beina. Vondt for å sitte rett opp og ned, (på halebeinet), blir sittende litt slengt på sida. Til tider stråler det ned i spesielt mitt venstre bein, noe som gjør at beinet svikter litt under meg. Ellers blir det veldig stivt og ømt hvis jeg blir sittende/liggende i samme posisjon lenge. Skambeinet merket jeg først her denne uka. Er nå snart 16 fullgåtte. Merker STOR forskjell på å ta forhåndsregler - fra å ikke vite om jeg skulle stå/ligge/sitte/krype (stod på kne på golvet og hang over en puff for å se på tv), til å nå fungere tilnærmet normalt. F.eks. bedre nattesøvn - våkner ikke av å måtte bruke HELE kroppen hver gang jeg skal snu meg litt..
AOerfødt<3 Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 det begynte hos meg med smerter i halebeinet i uke 13.. så gikk det videre til en smerte i venstre rumpeball,og skambeinet.. nå er je gi uke 23.. og er rimelig invalid,vondt når jeg sitter,når jeg står,når jeg går osv.. føles som om venstrefoten svikter iblandt,med en påfølgende jævlig smerte.. Men nå har jeg en fantastisk fastlege(som i tillegg er gynekolog/fødselslege) og hun henviste meg for 4uker siden,til en fysioterapeut,med spesialist område bekkenproblematikk.. Nå går jeg til henne 1gang i uken,pluss 2ganger i uken er jeg med på svømmeterapi.. dette vil jeg virkelig ANBEFALE alle som har bekkenløsning.. om det finnes noe tilbud i ditt nærområde,ta kontakt.. ellers for å lindre og avlaste bekkenet,få deg en skråpute,som du kan søke på google så finner duleverandører,dette hjelper når du skal sitte i bilen,sitte på kjøkkenstoler osv.. i tillegg..om du har en mellomstor sofapute,eller en hard pute(ikke hodepute da den er for myk) når du legger deg enten i senga eller i sofaen,legg den mellom bena.. da får bekkenet avlastning og smertene går vekk.. deilig.. og veldig avhengighetsskapende hehe Lykke til:) ps.. er du veldig plaga med bekkenløsning så kan man få fysioterapi dekt av trygdeverket, frem til fødsel og inntil 6mnder etter fødsel.. det fikk jeg:)
Gjest Skrevet 27. august 2009 #10 Skrevet 27. august 2009 Hos meg startet det med vonde ilinger på innsiden av det ene låret.. Dette var i uke 10, har blitt litt værre nå og får intense smerter rundt hele skambeinet innimellom, er ikke ofte gudskjelov men vurderer å gå til fysioterapaut. Er 12+1 i dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå