Wera72 Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 I dag er jeg 11+5 og snart klar for 2. trimester. Var på min 4 ul i dag pga blødning, og alt ser helt fint ut med barnet. Har noen andre erfaring med lavtliggende morkake og blødning så vil jeg svært gjerne høre om det, for legen mente det kunne være en årsak til at jeg blør. Er kun blødning på dopapir og gjerne når jeg gjør nummer 2 og presser litt. (ikke for sarte sjeler). Har hatt det til og fra i nesten 2 uker nå. Ingen smerter.
Lillevenn33 Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Jeg har forliggende morkake. Har ikke blødd enda, er i uke 20. Det er vanligst å blø mot slutten av 2. trimester eller i 3. trimester. Høres ut som om du helt enkelt kan ha hemerroider.... Da blør man etter dobesøk, fra endetarmen. Ikke farlig for barnet i hvertfall, bare irriterende for mor. Håper for din del at det er dette.
Molait Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Jeg hadde det. Du spør, derfor svarer jeg:) Min lå langt nede. Helt på kanten og gnagde. Hadde en del småblødninger men og et par styrtblødninger grunnet dette. Kom også ut deler av morkaka. "små"blødning i uke 8-ul. Da så han at den lå langt ned. Styrblødning med klump på str med tja..en stor kastanjenøtt-ul (så da det var to stk:) ) og alt var bra. (jeg var overbevist om sa siden det blødde så masse og klumper og slimæsj) Litt småblødninger til og fra men uke 13 kom det en foss!! Nedover bena og alt. Var sikkerr på at nå gikk det galt, men neida de hadde det fint. Desverre 3 dager etter den siste ul mistet jeg begge to:( Obduksjon viste ingenting feil med barna, men hinna og morkaka var betent. Om de døde fordi den var betent eller den ble betent fordi de døde kan de ikke si sikkert, men jeg vil tro det første. Morkaka fikk jo gjennomgå en del. Jeg fikk beskjed om at den gnagde på kanten. Altså ved utgangen på mormunnen liksom. Morkaka vil flytte seg oppover utover svangerskapet og etterhvert som den vokser. (sa de da) Min rakk desverre ikke det. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne leve som normalt. Jobbe og trene. Kunne avstå fra hardtrening (men det gjør man ellers og?) Fikk ved hver blødning beskjed om å ikke ha sasmleie på et par uker. Fikk også denne beskjeden på privatul i uke 12, enda jeg da ikke blødde, men han så det var sår på morkaka. Jeg var til samtlae hos min jm i noen dager etter jeg mistet. Hun hevet litt på øyenbryna og spurte hvem som hadde undersøkt meg og sagt hva på sykehuset da hun hørte jeg bare hadde blitt sm på psykisk grunnlag og at jeg kunne leve som før med disse blødningene. Sier ikke dette for at du skal bekymre deg!! (selv om det kanskje er resultatet) Forteller dette fordi mitt råd til deg er TA DET MED RO!! Lytt til kroppen. Ikke løft og stress og anstreng deg og ja. Ta livet med ro et par uker. Vet ikke om du har fått beskjed om det og jeg skal ikke sitte her å si at ikke ha sex (for da kommer vel gubben din på døra..hehe) men det finnes jo mer til sexlivet enn samleie:) Ble langt dette, men har hørt om andre i lignende situasjon som har fått heeelt annen oppfølging og råd enn meg. Blir litt sjokket over det. Spes siden jeg ventet tvillinger og belastningen på alt derfor var enda større. Jo og jeg hadde heller ikke smerter. Og om du følerr ubehag ved at du blør ved nr.2 kan du jo ta litt "mykgjørende" så det kommer lettere ut uten de store pressa;)
Wera72 Skrevet 26. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2009 Hei og tusen takk for svar. Det er nok ikke hemorroider jeg har, for blodet kommer fra skjeden.Desverre.Takk for din historie Molait, det gjør inntrykk å lese det, og det er sef uendelig trist at den endte slik. Jeg tar det med ro stortsett. Er sykemeldt og hvis jeg ikke slutter å blø kommer jeg å be om å få den forlenget. Jeg har også mistet 2 ganger før i år og blod er for meg ikke positivt og det er en stor psykisk belastning å gå sånn. Og jeg er ikke helt enig i og tror ikke helt på at det ikke kan nytte å ta det med ro. Eksempelvis har blødningene begynt etter sex, etter husvask, stress og kav. Holder jeg meg på sofaen så roer det seg. Men det er nå min mening. Du er vel i 2. trimester du nå? Håper det kan gå bra for oss begge selv om jeg ikke føler meg på langt nær trygg enda. Enig med deg at det er skummelt med sånne sprik i hva man blir rådet til. Tror vel det aller viktigste er at vi tar ting på alvor og først og fremst lytter til kroppen vår. Vi går ikke gravid så mange måneder av livet vårt, det er verdt å ta vare på denne tiden. Klem fra meg
Wera72 Skrevet 26. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2009 Og samleie her er for tiden uaktuelt, som du sier så er det mange andre måter å ha sex på. Ingen vits å ta sjanser selv om lysten kanskje er der.
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Heia.. Jeg var på ul mandagen nå, var da 16+6 dager og min morkake låg i dypt sete vistnok, altså langt nede. Hun sa ikke noe mer om dette, så jeg tenkte ikke mer over det før jeg leste det igjen her.. huh... Har ikke hatt blødninger av dette selv.
♥Bubble♥ Skrevet 26. august 2009 #7 Skrevet 26. august 2009 Hei Wera72 Jeg har også som deg morkake som ligger helt inntil monmunnen og har tiltider hatt små blødninger. Har da bare vært til UL pga blødning 1 gang og da var alt fint med bebisen Legen min sa at mest samsynlig kommer blodet fra skjeden og ikke morkaken. Alt er så utrolig skjørt der nede at det skal ingen ting til før du begynner å blø. Bre jeg løfter støvsugeren eller har litt treg mage kommer det litt rosa på papiret når jeg tørker meg. Er det bare rosa på papiret eller kommer det i trusen/innlegg av noe slag? Legen min sa også at de ville kunne se på en ultrlyd om det er blod inne i livmoren om det er morkaken som blør. Jeg jobber som normalt og det går bra, er 14+0 i dag. Jeg har heldigvis fått en "Angel sound" sånn at jeg kan høre om det er liv Har hørt hjerte siden 10+2 Anbefales Masse lykke til
Molait Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 Om det var meg du spurte om var på 2 tri. så er svaret nei. Er nå 7+5 etter at jeg mistet tvillingene i mars. Har hatt litt småblødninger (kan kanskje kalles mer brun utflod) men liker best at det ikke er farge på papiret! Begynte med småblødninger i uke 7-8 sist. Man blir jo helt utslitt at dette alltidsjekkepapiretstresset. Hadde gjort en del ting anderledes om jeg fikk sjansen igjen gitt. Ikke sikekrt det hadde gjort utslag, men som du sier...det var bedre når man var i ro. Denne gangen er jeg kanskje for "rolig" men orker ikke samme som sist (selv om forholdene nå kanskje er bedre) Kjente jeg var utslitt og med småblødninger og megastress både fysisk og psykisk på jobben for tiden så sm legen meg i 3 uker. Jepp ta det med ro og slapp av så godt du kan. Du får oppdatere her inne da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå