Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi skal bytte barnehage etter at den vi går i nå blir nedlagt. Da jeg ringte den nye barnehagen for å få litt info sier de at sønnen min skal begynne i storbarnsavdeling fordi alle småbarnsavdelingene er fulle. På storbarnsavdelingen er det 20 barn. Vet ikke enda hvor mange voksne det er. Sønnen min fyller 2 år i november. Jeg er sint og fortvilet nå. Han er jo ikke fylt to år enda. Er dette lov? Er det andre som har små som går i storbarnavdeling?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140570018-1-%C3%A5ring-i-storbarnsavdeling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du skriver storbarnsavdeling så er det vel 3-6 år du mener vil jeg tro. Jeg forstår deg veldig godt.

Da jeg var i praksis( er førskolelærerstudent) så var jeg på en 0-6 års avdeling med 27 barn. Der var et en jente på 1 1/2 år som gikk, mens de nest minste over henne var 1 år eldre. Jeg personlig synes hun hadde hatt det mye bedre på en ren småbarnsavdeling. For det var ganske stor forskjell mellom henne og de som var 1 år eldre. Så egentlig var hun mest i veien for de andre, da de synes hun var " i veien".

Jeg er førskolelærer, og jobber på 0-6 årsavdeling. Men vi har bare 12-13 barn pr avdeling, og er 3 voksne + en voksen i integreringsstilling (altså jobber på ett barn med spesielle behov).

Hos oss fungerer det bra, men det er nok fordi vi har få barn og dermed god voksentetthet. Dessuten er det sjelden at det er full barnegruppe pga sykdom osv...

Men jeg skjønner deg veldig godt altså, når barnegruppene blir så store. Hos oss ble det nesten omvendt; at det var de store barna som kom litt i "bakerste rekke" fordi de små krevde mer hjelp.

Men jeg vet at jeg vil ha Lillegutt på ren småbarnsavdeling selv. Mye fordi han er liten, men også fordi de store barna har krav på et personale som har tid til dem også, og ikke bare de minste.

Si hva du mener, stå på det du føler er rett for ditt barn. Ingen andre barnehager du kan vurdere i stedet?

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...