Gå til innhold

Sykemelding i IVF-prosessen (under spray- og sprøytetiden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er i full gang med søskenforsøk (lyktes på første frys for noen år siden). Denne gangen reagerer jeg kraftig på nedreguleringen (synarela), jeg gjorde det sist også, men ikke i nærheten av slik jeg er nå. Hodepine hver dag, generelt utrolig sliten og hetetokter i ett sett. Har det rett og slett ikke noe godt. Jeg opplevde dette forrige gang også, men i en mildere grad - da sykemeldt legen min meg. Har ny lege nå (flyttet siden sist), men jeg lurer litt på hvordan dere har gjort det i forhold til sykemeldinger i denne perioden. Jeg er jo ikke direkte syk, og føler at jeg bare har å stå på, samtidig som jeg også føler at sjansene for å lykkes kanskje er større dersom jeg ikke er totalt utslitt... ??

Erfaringer med å få sykemeldinger under denne perioden?? Har legetime til uken, og jeg aner ikke hvilken holdning min nye lege har til IVF og sykemeldinger.

Håper på svar!

Skrevet

heisann!

Er også i gang med søskenforsøk, er på 8 sprøytedag. skal være utrolig glad når jeg slipper bi-virkningene av synarel ! har også reagert kraftigere denne gangen enn forrige gang, hodepine og vanvittige hetetokter og humørsvingninger :(

Sist ble jeg sykemeldt når jeg var 6 uker på vei, da var jeg sliten av forsøket og i tillegg jobbe 100 %. kvalmen kom snikende også så trengte virkelig en pause. Denne gangen jobber jeg bare 50 %, men jeg kjenner nå etterhvert at jeg begynner å bli sliten av å være i forsøk. man tenker og grubler, mye en skal huske på. og i tillegg krever Helle på 1.5 år mye.

Visst du føler at alt blir for mye så ville jeg bedt om sykem. behøver ikke være så lenge kanskje, en uke eller to :)

lykke til videre

Skrevet

Hei og takk for svar :) Ganske likt vi da.. Vi har også en halvannetåring som krever sitt... Er liksom i utgangspunktet mye mer sliten og trøtt denne gangen enn hva jeg var første gang. Det er tøffere denne gangen merker jeg. Har bare sprayet i 10 dager, men merker det virkelig allerede. Jeg får ta en diskusjon med legen min.... Håper han har forståelse. Lykke til videre selv :-)

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne sykemelde meg og ligge på et spa eller en luksusplass der jeg ble dullet med og fikk mat servert...

Hadde helt klart sykemeldt meg 100% om jeg kunne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...