Gå til innhold

rehabilitering og økonomi.... forvirret...kan noen hjelpe meg??

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått innvilget medisinsk rehab.for et år. Jeg har vært sykemeldt siden min gutt var 6 mnd og guttens far overtok permisjonen. Vi ønsker en liten til. Jeg har lest av vi kan få penger i permisjonstiden, noen som vet???? Eller stopper rehab.pengene?? Kanskje de allerede stopper ved dag 1 når jeg blir gravid??? er så forvirret...

Jeg er så frustrert over at økonomien skal avgjøre om vi kan få et barn til når jeg har studert i mange år, hatt god jobb og sykdom har gjort meg arbeidsufør...

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

jeg vet ikke om jeg kan svare deg nøyaktig på ditt spørsmål,men jeg mottar selv rehab.penger,og kan jo fortelle hva min saksbehandler hos NAV mener nå som jeg er gravid...

Behandling av min sykdom vil ta lang tid,og antageligvis fortsette til lenge etter barnet mitt er kommet. Sålenge jeg selv kan fortsette behandling frem til termin,og fra 6uker etter fødsel av,så vil ikke mine rehab.penger bli stoppet,da jeg fortsatt oppfyller kravene om å motta rehab.p. Så selv om det dukker opp et vidunder i livet mitt,så påvirker det heldigvis ikke økonomien på den måten!

Det eneste minuset er at det KAN være jeg mister pengene i de 6 ukene etter fødsel,men igjen,det kommer helt an på om jeg kan gjøre noe i den perioden for å bli bedre og opprettholde fremgangen!!

Håper du ble litt klokere nå hvertfall..men ett godt tips er å ringe til NAV å snakke med de på forhånd,så slipper du å bekymre deg :)

Lykke til ;)

• 2 uker senere...

Jeg tror det er slik som det blir skrevet over her...at så lenge du er med i behandlingen i forbindelse med rehab. så får du stønaden.

Jeg ville spurt NAV for sikkerthets skyld... Det er derfor de har saksbehandlere :)

Og så har man kanskje krav på å få engangsstønad i tillegg siden rehab.p. ikke er opptjeningsgrunnlag for foreldrepenger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...