Gå til innhold

Tør jeg få barn nr 3??

Anbefalte innlegg

Jeg er vel kanskje litt rar..men til tross for en meget smertefull fødsel med nr 2 har jeg lyst på et barn til. Nå jobber jeg bare med å overtale mannen min om at dette er en god ide..hehe.

Dersom jeg får han med på dette må jeg da likevel si at jeg ønsker en laaaang samtale på føden for å planlegge fødselen. Sist gikk det 6 timer, men problemet var at det gikk tregt først og så ble det plutselig styrtfødsel etter 5 timer. Da åpnet det seg plutselig fra 3 cm til fødsel på litt over 1 time. Dermed rakk jeg ikke epidural, og lystgass var ikke lov der lenger...så jeg fødte en gutt på over 4,5 kg i full fart uten smertestillende. Det var helt jævlig og jeg gråt av skuffelse lenge etterpå før jeg orket i det hele tatt å se på gutten.

Er det ikke slik at en kan legge inn epiduralkatetert med en gang en kommer til føden, for så å sette bedøvelse senere i forløpet når en har stor nok åpning...? Bare gjør meg noen tanker... Har ikke lyst til å oppleve det samme igjen...og barn nr 3 blir vel kanskje ikke noe mindre?? Selve fødselen gikk ellers uten komplikasjoner....

Hjelp.....jeg vil ha en til...og jeg vil ha en fin fødsel!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140569422-t%C3%B8r-jeg-f%C3%A5-barn-nr-3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra du tenker på denne måten - snakk med folk på forhånd, planlegg, få løfter, ta med deg noen du stoler på, undersøk alternative bedøvelsesmetoder du kan få kjappere enn epidural. Søstra skulle få epidural nå sist, men de rakk det ikke for plutselig var det full åpning og tid for å trykke. Hun fikk pudendalblokade - det tar ikke bort smerten, men det hjalp litt.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...