Gå til innhold

barn nr 3?.....sååå usikker.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Nå begynner det å bli en del år siden sist jeg var inne her, men som dere skjønner har tanken på flere barn kommet tilbake. Det hadde jeg egentlig slått fra meg, eller vi hadde slått det fra oss. Problemstillingen er at min menn er 41, mnes jeg er 33 år. Han synes vi har det veldig godt nå som guttene begynner å bli store, 10 og 6 år, men jeg har fått et snikende ønske om å få et til... Jeg klarer liksom ikke å få det ut av tankene, at jeg vil oppleve dette en gang til. Mannen min på sin side synes han begynner å "dra på åra" og det skjønner jeg jo, men samtidig så er jeg så redd for å angre dersom vi ikke får et til..... Han er nå i tenkeboksen i noen mnd, men jeg kjenner at jeg blir veeeeldig skuffet dersom han ikke vil. Samtidig vil jeg jo ikke ha et barn til dersom ikke han vil. Hva om jeg blir stående med all jobben og gleden alene.....ikke at han stikker av, men han kan jo bli litt slik at han overlater jobben til meg...

Noen som har det på samme måte, eller har hatt det slik?? Vi er godt stilt økonomisk og har masse kjærlighet å gi. Han bare er usikker på om han orker å begynne "på nytt".... Og jeg er såååå babysjuk...

Fortsetter under...

din mann er ikke gammel:) min mann eldre enn din mann og han har 2 barn under 3 år og vi planlegger minst to til:) (viss vi er så heldige)

3 barn er jo ikke mye og har en i tillegg god økonomi og ikke farlige/tøffe svanngerskap hadde eg ikke stussa et sekund:)

håper din kjære går med på det:)

Nei jeg synes heller ikke han er gammel, men her er det jo forskjell på folk :) Svangerskapene mine var ikke veldig kompliserte. Første var helt uten plager, neste var mere plagsomt i forhold til bekken og slik, men ikke slik at jeg kan klage. Begge født vaginalt uten komplikasjoner, men veeeeldig vondt..hehe. Men hvem synes ikke det.

Jeg må si at jeg gruer meg for en ny fødsel og får nesten hjertebank bare jeg tenker på det. Siste var nesten en kilo større en nr 1 (4,5 kg). Jeg er litt redd nr tre eventuelt skal bli enda større...

Men først må jeg altså få med meg mannen på dette.........:/

min nr 2 var også 4,5 kg... modningsakkungpungtur og ungen kommer 1-3 uker før termin, en kan redusere opptil 600 gram....

fødte du 4.5 kg vaginalt uten problemer går nok dette bra....men eg forstår deg godt:) eg har fødselsangst:) kvri meg også til nr 3:) (hadde planer om å begynne prøvinga for fullt neste mnd,men kvir meg litt med tanke på svine influensaen...)

du må fortelle hvordan det går:)

Hei.

Vært i samme situasjon.

Nå sitter jeg her 13 + 3 gravid og fornøyd.

Det var på en måte nå eller aldri med tanke på at jentene våre er 8 og 6 år nå (Vil ikke ha for stor aldersforskjell)

Jentene ønsket seg en lillebror/lillesøster - noe vi har vektlagt.

Selv ønsker vi litt større familie enn A4.

Pluss

Om du bestemmer deg for å få barn vil du vel aldri angre på å ha fått det barnet når det kommer til verden?

Om du velger å ikke få et barn til, så kan du jo komme til å angre på det med årene.

Lykke til.

Annonse

Hei! Jeg bare måtte svare på dette, fordi jeg kjenner meg igjen. Jeg er selv også 33 år gammel, og mannen min er 40 år gammel. Vi har to gutter på 10 og 4 år, og tenkte lenge at vi var ferdige med barn, dvs at vi ville ha nok med å følge opp de to vi har. Men innerst inne hadde jeg det som deg - følelsene slapp ikke helt taket - kanskje jeg vil ha en til...før det var for sent. Egentlig hadde vi ikke planlagt en 3.mann, men i sommer tok jeg ut kobberspiralen. Planen var å bytte til hormonspiral etter en liten pause, og derfor var vi forsiktige i ferien ...Men, ikke forsiktige nok (han ville helst ikke bruke kondom). Jeg er nå gravid i syvende uke og vi har diskutert frem og tilbake..Han er bekymret for alderen sin, for stresset som venter, for om vi klarer å følge opp alle etc etc. Men, han er også glad..og når dette først har skjedd, så synes vi det er mest fantastisk. 18.april ventes vårt 3.barn, og vi nyter nå å få oppleve dette igjen. Dog er dette siste gangen ;-)

Lykke til!

Hei og takk for alle svarene.

Mange som har det likedan skjønner jeg, og jeg må si jeg kjenner meg igjen i historien til hun over ja :) hehe.

Mannen min har alle disse bekymringene før jeg blir gravid da, og da er det et stort skritt å ta ut hormonspiralen.... Blir det for mye stress, orker vi en til, klarer vi å følge opp? Vil det gå utover de to andre??

Jeg håper det blir da, er ikke ferdig kjenner jeg. Skal komme tilbake med informasjon om det blir noe :)

Hei! Ser du har fått mange svar men jeg bare måtte fortelle deg vår historie: Jeg og mannen min er begge 40 år og har 2 barn som er 2 og 4 år. Det er tøft med 2 små, kanskje spesielt i "vår alder", og vi har begge vært enige om at det ikke skulle bli flere. Likevel har vi ikke vært forsiktige nok og jeg ble gravid en gang til. Da den første mistanken meldte seg sa jeg klart fra at hvis jeg var gravid ble det abort. Flere barn var det ikke snakk om ! Så ble det likevel til at jeg tenkte at hva om vi ikke tar abort? Hva om vi beholder det? Kommer vi til å orke det? Heldigvis tenkte mannen min det samme, og da vi tok testen viste den klart og tydlig "GRAVID" ! Det var et sjokk, men vi bestemte oss for å tenke positivt og å tenke løsninger som vil gjøre det lettere for oss. Blandt annet må eldstemann bli mer selvstendig, lære seg å kle seg selv og smøre brødskiver f.eks.(han er verdens lateste unge ! :) ). Minstemann klarer forhåpentligvis å slutte med bleier før babyen kommer. Jeg tenker som så at vi klarer alltid det vi MÅ klare, så nå gleder vi oss til å bli en ordentlig familie! Vi er begge vokt opp i store søskenflokker, så vi syntes nok i utgangspunkter at 2 var litt i minste laget..... :-)

Ønsker deg og mannen din lykke til med avgjørelesen. Hilsen to (unge)40 åringer som gleder seg til våren da vi kommer til å ha 3 barn under 5 år !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...