nicki82 Skrevet 26. august 2009 Forfatter #2 Skrevet 26. august 2009 Så på FF grafen nå, og ser at FF antar el. idag og fire dager fremover. Sitter her som et helt stor kryss for at jg får el. til helga.. Det ville nok vært eeeenda besre om de grønne dagene startet på mandag Da skal denne jenta her kjøpe seg lotto kupong - for the first time ever
Lille diamant Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Hehe, så spennende da! kanskje du vinner og da! Baby og lottomillioner ;0) Min mann er borte i 2 1/2 uke til han, så jeg har bare lyst å ha EL nå, sånn jeg får TR rett før eller når mannen kommer hjem igjen.. Da er han hjemme når jeg har EL neste gang, og det hadde vært så perfekt! Så heldig du er så har en mann som kommer hjem litt innimellom da..har av og til sagt til min at nå får han ta en kjapp flytyr hjem, men er ikke så lett det ;0) han jobber på båt og er borte 1 mnd hver gang. Hvor gamle er dere her inne forresten, og hvor lenge er mennene deres borte sånn i gjennomsnittt hver mnd? Vi har 2 sjanser frem til jul om syklusene mine forsetter som normalt...dvs 30 dagers sykluser. Lykke til med både EL og lotto'en, Nicki82
happygilmore Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Melder meg inn i denne klubben Mannen min er borte tre uker og hjemme tre uker. Han jobber også på båt, så han kan liksom ikke komme styrtende ved positiv el-test Sist reiste han fem dager før ventet el, så er jo ikke stor sjanse for klaff Selv om jeg håper. Alltid Neste el skal han være hjemme, så jeg er jo rimelig utålmodig. Håper det blir klaff for deg også neste gang han er hjemme da, Lille diamant! Og lykke til med lotto og el fra meg også, Nicki82 Vi har også to sjanser før jul. Isj! Blir litt gal av å sitte og regne på sykluser og turnuser... Krysser alt jeg har, som vanlig
nicki82 Skrevet 26. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2009 Hei på dere, jenter:) Dette ble en produktiv dag på jobb, gitt:P Jeg har nettopp fylt 27 og er i min 4 pp på jakt på å få en liten kulemage:) Veldig fint å få fokus rettet mot den tiden gubbene våre er hjemme fremfor den tiden de er borte:) Etter syte innlegget mitt på den tidligere GRESSENKE tråden, føler jg meg litt lettere til sinns:D Hjelper å få ut dampen:) Jeg har en reell sjanse i Oktober, ellers prøver jg ikke å ha for store forhåpninger til å ha han rundt el tiden i verken september eller november/desember. Men det er litt skremmende å satse alt på en måned, kjenner jg...tyr til akupunktur for å slappe mer av og øke oddsen. Forøvrig, så tviler jg på at jg får el denne pp. Hvis jg får den, blir det litt av en syklus. Er på dag 26 og fremdeles ingen tegn på EL. Det vil si at sjansen til å få en el i løpet av uken her, er tilnærmet lik; snøball i helvete = ain't gonna happen Satser heller på lotto jg
happygilmore Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Men var det sånn at du kunne møte ham denne måneden om du fikk el nå straks? 26 dager, ja... Pleier du å ha så lange sykluser? Hvis ikke, så høres det kanskje ut som du ikke får el denne måneden. Så da får vi satse på at oktober går fint. Er litt slitsomt å gamble på èn enkelt måned, ja, men blir vel bare fort sånn når man er gressenke. Håper ikke du overtrener! Selv kunne jeg nok behøvd litt av din lyst til å trene. Blir mye innesitting på meg... Fylte forresten 27 i juni, jeg... Så du bor ikke med mannen din? Fikk ikke helt med meg situasjonen... Han jobber i en annen by?
nicki82 Skrevet 26. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2009 Syklusene som jeg har registrert hittill (etter ni år med p-piller) er på 36 og 32 dager. Mest sannsynlig er det ingen el på meg denne gangen. Det var visstnok ingen krise, siden det skjer de fleste, er det noen som har sagt:) Ang. bosituasjonen min er det litt komplekst.. Kan ta det i korte trekk da:) Vi har vært samboere lenge. På et tidspunkt flyttet vi etter jobb, og nå har han flyttet hjem igjen (han har mulighet å besøke meg når han vil uten noe pes, men reiser også en del i forbindelse med jobb). Jeg har valgt å være igjen pga. finanskrise og pga.at vi har bestemt oss for å få en baby. Jeg kan får han til å besøke meg når jg har el., men siden jg ikke har noe fasit på denne kroppen, så blir det litt vanskelig å gi han noe grønt lys:/ Men når jg har el, så er det heller ikke gitt at han kan komme, siden jobben har mulighet å overstyre planene våre. Apropo det med trening er det nok ganske nytt for meg og. I utgangspunktet er jg en sofagris, men jg vet med megselv at hvis jg har litt for mye fritid, så gjør jg livet surt for megselv og andre rundt meg:) Det eneste er at jg mister matlyst når jg er alene hjemme. Ikke bra kombo med å trene mye og å spise lite:/ Fylte 27 år i august jg:) Samme årskullet:) Hva med deg selv ?? Hvordan er samboerforholdet deres?? Er du prøver for første gang?
Lille diamant Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 Jeg er 25 år selv, så føler egentlig ikke at vi trenger å stresse med å bli gravide, men jeg gjør det nå likevel jeg.. ;0) har ikke lyst å vente så mye lenger med å få barn, føler vi er klar for en familie. Ellers så er det rart å lese det dere skriver, for jeg kjenner meg igjen i flere ting. Jeg mister også matlysten når jeg er alene, og derfor tar jeg jo av hver gang han er borte. Føler jeg lever på luft og kaffi...hehe. Og det er jo ikke bra når man prøver å bli gravid..bør vel helst ha ett sunt kosthold og sånt. Men får ta meg isammen snart, sånn at jeg ikke skremmer bort hele eggløsningen. Finanskrisen er noe drit altså, føler det er mye som har blitt forandret etter den. Det eneste positive er at renten er så lav, for vi er på husjakt
nicki82 Skrevet 26. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2009 25 år er en fin alder å bli gravid på. Du slipper iallefall unna en del mas fra folk med å gå inn for å bli gravid. Tror at jg har hatt det presset siden jg var 23/24 (det kommer vel inn som en fin liten pakke når man har vært samboere i mange år). Ja, forsvinnende matlyst er faktisk kjipe greier det. To år siden var samboer på offshore oppdrag i en måneds tid, og kom hjem til ei som har krympet tre størrelser. Han sa at han følte som om han var utro...hehehehe Var nok ikke så farlig å gå ned denne gangen...litt verre nå.. Lykke til med husjakt såvel som samboer- og eggløsningsjakt
happygilmore Skrevet 26. august 2009 #10 Skrevet 26. august 2009 Nei, er nok ingen krise om du ikke finner el denne måneden. Bedre lykke neste gang! Selv om jeg vet det føles som en evighet... Og med den usikre gressenkesituasjonen din på toppen; det blir litt frustrerende. Ingen bra kombo å spise lite og trene mye, nei. Men forstår godt at det blir sånn. Jeg mister ikke matlysten, tvert imot, blir endel kjedespising. Men går og jogger en del, da. Ikke for mye, som det du sier. Kan godt skjønne at det blir noe man velger for ikke å få for mye fritid. Men håper du klarer å passe på å få i deg nok mat, selv om det er lettere sagt enn gjort når lysten ikke er der... Vi er gift og bor sammen, men han er altså tre uker borte/hjemme. Vi ble gravide i fjor, men tidlig sa, så nå setter vi igang igjen for fullt
happygilmore Skrevet 26. august 2009 #11 Skrevet 26. august 2009 Fort gjort å stresse selv om man ikke behøver Jeg stresser veldig med å bli gravid, selv om det bare ville vært positivt om det tok litt tid (avslutter studier våren 2010). Sånn er jeg alltid; når jeg bestemmer meg for noe skulle det helst skjedd i går. Ja, det der med et sunt kosthold. Selv tror jeg at kostholdet mitt blir veldig urutinert når jeg er alene, sikkert mer usunt, men jeg spiser neppe for lite. Du gjør nok lurt i å få i deg mer enn luft og kaffe, både for eggløsning og helsa generelt Så spennende at dere skal kjøpe hus! Høres herlig ut Håper dere finner drømmehuset! Og at det klaffer med el så snart som mulig
nicki82 Skrevet 26. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 26. august 2009 Du har nok truffet spikeren på hodet med det utsagnet der, beatk. Man blir nesten oppslukt av denne evige eggløsningsjaget, så man ikke klarer å se klart:) Det er jo veldig fin tidspunkt å være en prøver da:) Skulle jg ha vist at det ikke bare var å hive p-pille eska for å få besøk av storken, så ville jg ha planlagt litt bedre. Føler at jg svever i en liten sky av: burde burde, i denne GRESSENKE tilværen:P But don't we all:) Apropo luft og kaffe, må du nok holde deg kun til luft siden ryktene går at koffein er dårlig for fruktbarheten..du må nok holde deg kun til luft Neida:) et par kopper kaffe og sunn mat er nok det som skal anbefales. Ikke alltid like gjennomførbart, men klokt:) Hus vil jg og ha. Planen var å reise til hjembyen og skaffe et hus der vi skulle leve lykkelige i alle våre dager...men neeeida!! Avstandsforhold, here I come :/ Jejje..men det er godt å ha funnet dere jenter:) Ha en finfin dag:) Klem
happygilmore Skrevet 26. august 2009 #13 Skrevet 26. august 2009 Ja, hørte det der med kaffe, ja... Prøver å ikke la det bli for mange kaffekopper. Avstandsforhold kan være skikkelig tungt iblant! Jeg trodde faktisk ikke det skulle bli noe problem, men innimellom blir man litt lei. Du skal se det blir hus i hjembyen en vakker dag Supert å ha denne gressenketråden! Gleder meg til å se hvordan det går med prøvinga for oss alle fremover Nå er det visst natta... (Som er en annen ting når jeg blir alene uten mann: da sitter jeg leeeenge oppe og surfer på nett, med dårlige serier på tv'n i bakgrunnen...) Snork. Klem!
nicki82 Skrevet 27. august 2009 Forfatter #14 Skrevet 27. august 2009 Gubben min kommer tydeligvis imorgen:) Det blir nok snarvisitt (knalltidlig, og kun i en time), men bedre med litt enn ingenting. Lengter så etter kroppskontakt, så det blir godt:) Kjenner litt sommerfugler i magen på tanken at jg blir forsinket på jobb imorgen...tihi..Det mest herlige med avstand er når man treffer hverandre igjen:) Av og til slår tanken meg at den herlige mannebisken jeg har valgt til min kjæreste, kommer til å bli far til mitt barn Blir litt varm og fuzzy ved tanken Når er det neste gang deres kjære kommer på besøk??
nicki82 Skrevet 27. august 2009 Forfatter #15 Skrevet 27. august 2009 Ligger på sofan og tenker litt (ikke bra..har ikke trent bort overskuddet idag.hehe...). Nå er det slik at vi jenter har en tendens til å tilrettelegge våre hverdager til gubbene våre (eller...mulig det er bare jg som er slik). Er det positivt eller negativt?? Nå som jg har tenkt litt, føler jg at jg har blitt forbigått..as always. Det var nok min ide om å treffes den korte tiden han var her, og han skulle ikke være her, og jg er heldig at jg får se han før til neste uke. Men så får ikke jg sett han hele neste uke, siden det er noe jobbgreier som plutselig er i veien. Så alt jg får er en time og to dager. Nesten som å gå til butikken med masse småmynter... Føler jo ikke at jg forventer allverden. Men av og til føles det som om jg gjør...forventer for masse, altså. Meningen med innlegget er vel bare å lufte tankene... det var bare dagens lille nedtur..kommer meg vel på beina igjen imorgen tidlig:) Natta:)
Lille diamant Skrevet 28. august 2009 #16 Skrevet 28. august 2009 Oj, 3 str var ganske mye ja har vel hendt jeg har gått ned en str, men er stort sett tilbake i normal str når han reiser igjen..hehe. Er det det de kaller jo-jo slanking?? :0p Egentlig så er jeg heldig som har sluppet det baby-maset fra familien, men har vel hatt lyst på barn siden jeg var 22-23 år selv. Så han stakkars samboeren min har jo fått høre på endel babysnakk de siste årene kan du si. Vi har vært sammen i snart 6 år nå, så burde vel egentlig vært både gift å hatt barn i andre sine øyner Men nå er samboeren min en type som trenger tid til å tenke på ting en god stundt først, så er egentlig kjempe fornøyd med at vi prøver å få barn jeg det andre får komme når det kommer. Hvor lenge har dere vært sammen med mennene deres?
Lille diamant Skrevet 28. august 2009 #17 Skrevet 28. august 2009 Beatk Ja tror jeg er litt lik deg akkurat det..er en utålmodig sjel når det er noe jeg virkelig vil! :0) men er kanskje ikke så rart når foreldrene mine er akkurat like.. Så nå for tiden er det baby og hus som står i hodet på meg nesten døgnet rundt..sukk. Men blir vel sånn når man er litt mye alene, får jo alt for god tid til å tenke på alt. Ser at du går på skole, så hva studere du?
Lille diamant Skrevet 28. august 2009 #18 Skrevet 28. august 2009 Nicki82 Forstår veldig godt hva du mener...jeg er av og til så oppslukt av samboeren min at jeg blir helt skremt når han reiser. Hver dag han er hjemme så gjør jeg mitt beste for å være mest mulig med han, og har knapt tid til å ofre venninnene mine en tanke.. Men når han har reist så sitter jeg ofte alene og tenker på livet jeg lever, og om det er sånn det skal være i fremtiden. For man mister ganske mye tid sammen når mannen reiser så mye. Og man må liksom ta det man får når han er hjemme. Men han får alt av meg når han er hjemme, om du forstår så kan bli en litt skeiv fordeling egentlig. Men sånn er det når man har en mann som reiser. Har din samboer tenkt å ha en reisejobb i fremtiden og, altså når dere får barn og hus? Vi har blitt enige om å se det an..altså se hvordan det blir den dagen vi har alt det. Så vet at min mening teller når den dagen kommer
nicki82 Skrevet 1. september 2009 Forfatter #20 Skrevet 1. september 2009 Er på dag 32 i min evig-lange syklus. Ingen tegn på el.hittil. Hva med dere jenter??
nicki82 Skrevet 1. september 2009 Forfatter #21 Skrevet 1. september 2009 Hei, Lille diamant:) Takk for fin tilbakemelding på innlegget mitt. På fertilityfriend så er de overbevisst om at humørsvingninger vi kvinner har, er preget av hormonelle svingninger, og disse, har en viss mønster. Denne tankegangen er ganske ny for meg. Grublet en god stund over den og fant ut at den passer fint for meg. Det er alltid litt godt å tenke på at mine plutselige opp og nedturer ikke kan skyldes på meg kun som person:) (det at humørsvingningene oppstår i takt med endring av planer, ligger litt på sidelinjen her...hehehe) Jeg, og det virker som også dere andre, er veldig heldig med valg av kjæreste. Gutten min er veldig familiekjær, dessuten var han også en pådriver på babylanging fronten:) Han mener selv at antall reiser vil ha en naturlig nedgang når en unge kommer inn i bildet. Krysser fingre for oss alle, og håper på en oppdatering snart:)
nicki82 Skrevet 1. september 2009 Forfatter #22 Skrevet 1. september 2009 Hei, beatk:) Et eller annet sier meg at du studerer psykologi, 4.året, kan det stemme?? Ei som gått i klassen min, mente at det var det er helt fabelaktig å ha en unge som student. Man fårfull utnyttelse av den fleksibiliteten som stundet. Hvordan er det med dere?? Hvordan vil dere gjøre det når dere får babis??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå