1+2=3jenter Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Jentene er 10,5mnd og får 180ml til frokost, 150ml til lunsj og kvelds. Til kvelds er det bob-bob om de drikker alt eller bare halvparten... ellers får de brød frokost og lunsj, middagsglass, og grøt til kvelds(før melk). Vann til middag og mellom måltider. Eldstejenta amma jeg, og hun ville ikke ha pupp annet enn om morran på denne tida. Hun fikk vann ellers, og litt mme til kvelds. Spørsmålet er hvordan jeg skal trappe ned MME på jentene nå... De er godt i hold, så lider ingen nød akkurat. Men frokost og lunsj flaskene sluker de, og jeg hadde aldri fått i de tilsvarende væskemengde med vann. Hvor mye væske trenger de, egentlig?
Mor Løvehjerte Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Jeg har faktisk tenkt å svare deg et par ganger, men hver gang har jeg blitt usikker på hva du egentlig lurer på i overskriften din. Men jeg tar en sjans. = ) Det er normalt å drikke melk tre ganger i døgnet, altså til grøt og brød (hele livet om man ønsker det). Vann til middag. Du trenger ikke tenke på å kutte ned til to flasker mme i døgnet (hilsen min helsesøster). Når jentene dine blir 1 år gamle, trenger de ikke mme, men vanlig melk. Det er anbefalt å gi lettmelk, men de lærde strides om dette også. Vi prøvde her å gi henne oppvarmet lettmelk, noe hun absolutt ikke ville ha. Så vi ga halvt om halvt og reduserte gradvis på mengden mme i flaskene, til hun til slutt etter ca. tre uker sto igjen med kun lettmelk i flaskene. Hvor mye væske de trenger er jeg ikke sikker på, men det er ikke anbefalt å overskride 500-600 ml melk (uansett hva slags type det er) i denne alderen. Det er fordi melka metter såpass, at barnet ikke orker så mye annen mat, og dermed kan få jernmangel. Det er ikke noe problem å drikke mer enn dette en gang i blant, men over tid, skal de altså ikke det. Håper du har fått svar på noe av det du lurte på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå