Gå til innhold

Ford Focus - familiebil??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har ikke hatt focus selv, men jeg syns bagasjerommet er lite. Vi hadde en Opel Astra som jeg syns ser ca like stor ut utenpå, men den har mye større bagasjerom (uten at jeg av den grunn anbefaler deg å velge en astra). Vi har ford mondeo nå og den har veldig stort, fint bagasjerom, men det er jo en kjempestor bil å kjøre og ikke minst parkere også.

For å gi deg "kortversjonen" av NAF-testen av den nye utgaven. God bagasjeplass, omtrent som Golf og bedre enn mange av sine konkurrenter. God plass i baksete, men trangt for tre voksne. Svært lite feil og problemer. Høy bruktbilpris, kjøpere i kø. Høy sikkerhet, 5 av 5 stjerner. Litt trekk pga manglende ISOFIX-feste for barnesete. Gode kjøreegenskaper. Litt undermotorisert med minste motor.

Vil du ha flere detaljer, les Motor nr 1/09.

Har denne, og har noen kommentarer:

- Vi har barnesete i baksete på høyre side (passasjersiden). Samboeren min er lang i beina, og dersom han må sitte der blir det fort litt for trangt for han.

- Synes det er ganske god plass i bagasjerommet, men vi har bare en unge, og da en enkelvogn. Et vennepar har samme bilen og har to unger, og det blir trangt. Det eneste de får plass til i bagasjen er vognene...

- Konklusjon: Bilen er fantastisk god å kjøre, helt greit med plass i bagasjerommet, men trangt i baksetet...

Når vi skal ha unge nr. 2, bytter vi bil (desverre....)

Kjenner noen som kjøpte Focus da de ventet barn nr 2. Eldste var da 7 år. De byttet bil før babyen var 1 år, fordi det var så trangt i baksetet og bagasjerommet. Gikk greit å få inn vogn, men ikke stort mer, så å reise bort en helg f.eks. var utelukket, for de fikk ikke plass til bagasje.

Vil anbefale Saab 95, BMW 5-serie eller Mercedes. Det er store, sikre biler alle sammen.

Annonse

NOEN har jo større plass"behov"enn andre 20:29!Ingen av disse bilene er FAMILIEBILER, det er LUKSUSBILER! Men det er jo alltid greit å kunne dekke seg med "sikre" biler.

Legger du like stor vekt på "sikkerhet" i alle andre sammehenger, 20:29? Konsekvent Økologisk mat fordi den er sikrest (minst fare for allergi f eks), konsekvent bruk av naturmaterialer fordi syntetiske stoffer er mer brannfarlige etc. Er var det snobbebehovet ditt du pakket inn i "sikkerhet"?

Må bare kommentere denne, selv om tråden er fra i går.

Jeg er "anonym 20:29" og har ikke vært her siden i går og ikke hatt mulighet til å forsvare meg. ovenfor denne hissige anonyme 20:46.

HI spurte et enkelt spørsmål ang. plass i en Focus, og jeg gav henne mine erfaringer og synspunkter. Ser ikke på noen av de bilene jeg ramset opp som luksusbiler (det er selvfølgelig dyre biler NYE, men det finnes et veldig godt bruktbilmarked her i landet) og jeg er slett ingen snobb. Jeg har en helt vanlig jobb med godt under 300.000,- i årslønn, og mannen min er delvis ufør. Vi har hatt BMW 5-serie og har mercedes nå, men det er BRUKTBILER, som har kostet oss ca 50 000,- pr bil.

Og vi har sett bilvrak både av typen Ford (ulike modeller), BMW og mercedes, og JEG vil ikke ha min familie i en Ford under en front-mot-front kollisjon. Så mine synspukter gjelder 100% trafikksikkerhet og komfor, IKKE snobbebehov!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...