Gå til innhold

noen som har peiling på ffchart her inne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe....du kan jo legge ut link, så kan jg prøve å se om den er like forvirrende som min:)

Skrevet

HVa betyr de grønne dagene? er det da jeg er fruktbar? Og hva betyr L M *? Hehe...mange spm, men syns dette er vanskelig å forstå.

Skrevet

Hehe..artig å se at jg kan hjelpe litt da.

Skal vi se...du finner linken din ved å trykke på sharing og ha på Home page setup.

DPO er days past ovulation, og de grønne dagene er det ff foreslår at du er på din mest fruktbare (det er også dagen etter eggløsningen)

Skrevet

Rett under selve grafen i de små gule boksene. Men ser det ut som om jeg har hatt eggløsning?

Skrevet

Er det DPO gule bokser du mener???

Hvis det er de du mener, så er det et tegn på at du har hatt den, ja. Men du må huske på at ff legger mer vekt på sekret enn temperaturen.

Tror det er derfor min chart er så merkelig, og det er pga. at sekret er ikke i samsvar med temp.målingene.

Derfor blir mine grønne dager nå. Dvs. ff tilpasse sine antakelser hovedsakelig etter sekret.

Får du sendt linken til grafen din?

Skrevet

Dag 7-11 er dine mest fruktbare dager. Du er 5 dager etter eggløsningen, så det er 9 dager til IKM :) Grønne bokser er fruktbare dager, og de gule er luteralfasen. Disse hjelper deg å lese av charten din mye enklere. De blåe er vel bare tomme bokser:)

L og M står for light og medium. Dette har du selv ført på når du registrerte mengder av mens.

Siden du ikke har sjekket sekret, er det ingenting som kan bekrefte at du har hatt el, derfor har du den stiplede røde linjen på charten din.

Du har vært super flink til å ta temp til rett tid:)

Håper det hjalp deg noe dette her

Lykke til videre, og krysser fingre for at det blir full klaff for deg denne pp:)

Skrevet

Hvordan vet man at det er 9 daget igjen til ikm? Okei, sånn sett, husker at jeg skrev om mengde :) hehe....Tror det stemmer godt med dag 7-11 for hadde på el smerter og slim, men visste ikke helt hvordan jeg skulle registrere det.

Men hva er luteralfasen? er det hvor lange sykluser man har? Ser at det står at jeg har sykluser på 23 dager, er ikke det veldig kort og unormalt?

Men hvordan er det hvis jeg er gravid? vil temperaturen holde seg høy? eller synker den?

Har klokka på ring hver dag så da temper jeg uansett hvor jeg er :)

Ja, i lige så! lykke til! selv om jeg ikke kunne være til så mye hjelp.

Skrevet

Pernille.info.no tror jg er den siden du kan lese litt mer om, men dette er i korte trekk:)

Luteralfasen er den fasen der det befruktede egget fester seg til veggen. Hvis egget ikke blir befruktet eller hvis egget ikke fester seg ordentlig, får man mens. Dette avhenger av en mengde hormoner. Hormonendring er jo også det som forårsaker temperatur svingninger før el.

Luteralfasen må være lang nok til at befruktet egg har sjangs til å feste seg og skal ikke være mindre enn 10 dager (dpo). Gjennomsnittet er 14 dager. (derfor regner jg ut at du har ni dager igjen)

Derfor er 23 dager er ikke unormalt, så lenge luteralfasen er 10 dager eller mer.

Hovedregel er at temperaturen skal holde seg over den horisontale linjen i charten for de som har blitt gravid. Men vår kropp har ingen fasiter, ettersom det finnes et par avvik. F.eks. implantation dip i graf. Det forekommer ca 7-10 dpo, hvis jg ikke tar helt feil.

Det var faktisk litt gøy å hjelpe til, så no worries. Du kommer vel sikkert til å hjelpe folk her inne etter at du har lært litt, kan jg tenke meg:)

Skrevet

Trykk på Tabbed rett under der du registrerer temperaturen din. Da ffår du litt mulighet for å registrere litt mer:) Humørsvingninger, tapp, sekret osv:)

Skrevet

Tusen takk for mange nyttige svar :)

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...