Gå til innhold

Pulsfall og pustestopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har ei lita jente født i uke 28. Hun har ligget på nyfødt intensiven med cpap i snart 2 uker og har de siste dagene hatt en del små pulsfall. Når jeg spør sykepleieren om det så får jeg bare til svar at det er vanlig og å forvente, men jeg føler ikke at jeg får noe særlig svar egentlig. Hvor farlig er det, og når kan man forvente at det gir seg? Hun har jo også pustestopp og må stimuleres til å få opp både puls og pust igjen, men jeg synes jo det er utrolig skummelt og selv om det er alarmer overalt så er jeg så redd for at det ikke oppdages i tide.

Noen som vet noe mer om dette? Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har dessverre ingen skikkelge svar å gi, men vil oppfordre at du ber om samtale med sykepleier og lege for å få svar på det du lurer på og får tryggheten din tilbake. snella mi er født 31+0. husker godt hvor fysisk og psykisk slitsomt det var å være på nyfødtintensiven. sender deg varme lykkeønskninger!!

Skrevet

Hei:)

Gratulerer med den lille jenta di!

Har selv en gutt som er født i uke 26/27, han var også plaget med pulsfall/mettnings fall, og vi fikk samme beskjed som dere, og det er faktisk helt vanlig!

Syntes også det var skummelt når vi var oppi det, men heldigvis i de flest tilfellene så går det over av seg selv:)

Du må huske på at jenta di skulle fremdeles være i magen din, og det største problemet de små premature har er at lungene ikke er ferdig utviklet:(

Sønnen min er foresten en helt frisk gutt på 2 1/2 år i dag, ligger kjempe fint i forhold til utviklingen.

Er det noe mere du lurer på er det bare å ta kontakt!

Skrevet

Hei, tusen takk for svar :-)

Vi tok kontakt med legen og hadde et fint og informativt møte hvor vi fikk vite det vi lurer på (i denne omgang). Det blir jo en del etterhvert, og vanskelig å vite hva man skal bli bekymret for og hva som er vanlig når alarmene kimer rundt oss på alle kanter. Det er ganske tøft dette her, men jenta vår er såpass sterk og stabil så vi håper og tror at det går bra for henne. Utrolig godt å høre at det er andre barn som er såpass for tidlig som klarer seg fint, det hjelper masse!

Det jeg vel lurer mest på nå er; hvordan er tiden etter sykehuset? Helt sterilt hjem og ingen sosial omgang eller besøk?

Skrevet

Hei:)

Ja det er ikke noe hyggelig opplevelse å høre alle alarmene kime rundt ørene dine:( men det blir en vane sak etter hvert.

I dag sitter jeg med mest hyggelige opplevelser fra nyfødt intensiven, menneskene jeg møtte og sykepleierne:)Traff en sykepleier som var kontaktpersonen vår, og hun kjente meg igjen etter over 2 år! Gikk og smilte resten av det dagen!

når tiden for hjemreise nærmer seg, så er imunforsvaret til jenta litt sterkere, og du trenger nok ikke å ha det helt sterilt rundt deg:)

Vi var ikke så bekymret på å ta i mot besøk, og gutten vår måtte bli med i bhg. hver dag for å hente storebror.

Men vi ble skrevet ut i mai, så var ikke så mye forkjølelser/RS virus ute og gikk.

Vi ga beskjed til venner og familie at var noen forkjøla, så fikk dem ikke lov å komme å dulle men gutten vår, men de fikk komme på besøk.

Men dere burde nok være litt mere forsiktig, siden det er høy sesong for RS virus.

Hvilket sykehus ligger dere på?

Skrevet

Jeg har sendt deg en PM jeg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...