*shehasmyheart* Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Hei:) Hvor lenge hadde dere prøvd før legen skrev ut pergo til dere? Eller hvorfor fikk du pergotime? Kanskje personlige spørsmål det her, men... Takknemlig for svar. Skikkelig deppa i dag. Den f... tanta kom på morran her:(
så gla' Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Dumme tante som ikke har vett på å skjønne når hun ikke er velkommen!!! Håper du kommer til frisk mot og blir klar for ny pp snart da. Jeg fikk pergo etter ca 1 år. Da hadde vi virkelg prøvd hver eneste mnd uten resultat. Prøver tatt på syklusdag 21-23 viste at jeg hadde dårlig/muligens manglende EL. Pergo ga EL, men ingen spire. Tok tre enkle kurer.Nå skal det sies at den biologiske klokka mi tikker som et uvær, så er nok derfor vi sliter. Hvis dere har prøvd lenge får du sikkert pergo. Synes det er mange som får det. Også de som har EL av seg selv. De får det for å gi EL et lite ekstra puff. Masse lykke til videre i prøvingen. Håper det snart blir spire hos dere :-)
Små Einsteins Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Jeg fikk pergotime etter og ha prøvd 1 år,Har gått på første kur nå og hadde el i helgen så blir spennende å se denne pp om det har klaffet. Masse lykke til:)
*shehasmyheart* Skrevet 26. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2009 Tusen takk for hyggelige svar:) Hjalp på en tung dag. Har jo en historie bak oss. Så vet ikke hvor lenge legen syns vi skal prøve på egenhånd. Blir jo snart 35 år også. Så det tikkes her også;( Jeg fikk faktisk resept på pergotime i fjor. Etter 5 mnd prøving. Men fikk ikke bruk for den. Jeg håper legen er litt snill med meg nå også. Skal dit 15 september. Men har ikke veldig håp da:( Ønsker dere masse lykke til jenter! Og takk igjen for at dere tok dere tid. Klem
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 Jeg har min egen eggløsning:) Men mistet først i uke 19, så igjen i uke 9 og min biologiske klokker tikker også fort og høyt:) Jeg gikk til og gyn og sa jeg hadde lyst til og prøve en ekstra liten dytt på eggene, og det var hun enig i. Men hører av flere jeg kjenner at et er viktig å gå til gyn å få det og bli videre fulgt opp med ultralyd både før og etter oppstart av pergo. Slik at man merker evt. cyster fort!!!!! Det er jo en ikke naturlig ting vi utsetter kroppen vår for, så det er viktig med skikkelig oppfølging. Jeg for min del hadde ikke gått til fastlegen og fått det, uten ultralyd oppfølging:) Lykke til, og håper spiren sitter hos deg snart:) Ps! hadde lite bivirkninger på min enkle kur, kun noen hetetokter men de var til og leve med.......
*shehasmyheart* Skrevet 26. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2009 Takk for hyggelig svar:) Jeg mistet i uke 27+1. Så vet hvordan du har hatt det og har det:( Det er så tungt å trist. Men over til tema. Jeg går fast til en privat gynekolog. Veldig ålreit mann. Men vet ikke om de er så gira på å sette meg på pergotime. Pga svangerskapsforgiftningen jeg fikk nå sist. Derfor lille jenta vår døde:( De sier jo at det er litt større sjans for flerlinger når en går på pergotime. Og at det kanskje vil være litt påkjenning for meg... Så vi får se hva han sier. Andre ganger når jeg har oppsøkt han for hjelp til å bli gravid, har jeg ikke trengt det han har skrevet ut. For har blitt gravid den mnd på egenhånd. Men jeg trenger hjelp når jeg blir gravid også. Må gå på Albyl-e og kanskje Fragmin. Mistet i sa, bo og nå en dødfødsel. Har en jente på 3 år:) Så de sier at vi skal klare det:) Er vist ikke noe galt sånn sett. Men jeg stresser nok litt i hodet også for tiden. Så vi får se hva han sier. Takk for lykke-ønskninger. Og masse lykke til dere også!!!
*shehasmyheart* Skrevet 26. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2009 Ps: Tror jeg har egen eggløsning. Cb eggløsningstest slår ut ihvertfall...
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 Ja, ikke sant, vi blir lett litt tullete i hodet av alt dette...... jeg går på Fragmin, to sprøyter om dagen og på Albyl-E. Hør med legen din når du er der om du ikke kan begynne på dette før du blir gravid, slik at du har dette i kroppen når spiren kommer. Jeg har litt troen på dette....... Ja, det er mangt vi skal bli utsatt for. Men på en rar måte tro jeg ikke vi får mer enn vi greier og takle. Jeg jobber til daglig på en intensivavdeling, og tanken har slått meg mange ganger når det kommer inn alvorlige traumer at jeg er så glad for det jeg har. Selv om det var tungt og miste disse små, har jeg heldigvis min mann, vi er sånn nogenlunde friske, og kan få det til med litt hjelp. Kommer inn mennesker som sa hadet før de dro på jobb, blir utsatt for en ulykke og kommer aldri hjem igjen. Mulig dette virker veldig pessemistisk, men det er en trøst for meg i våres hverdag iallfall:) Lykke til, til oss begge to, håper vi får en spire snart som er villig til og inngå en 9 mnd lang leiekontrakt:) Klem fra
*shehasmyheart* Skrevet 26. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2009 Takk:) Griner litt her nå Du sier det så fint. Men vet du hva jeg gjore akuurat nå? Jeg tok mot til å bestilte tim hos akupunktør/homeopat. Time i morra! Var dette hun drev med. Så hun skulle prøve å hjelpe meg. Få kroppen i balanse kanskje... Jeg håper det. For jeg vet at jeg ikke er i balanse. Jeg sliter. Men øyner et lite håp nå. Jeg får ikke lille jenta mi tilbake. Men jeg kan kanskje prøve på ny:) Jeg nekter å gi opp! Og igjen mange mange lykke til til deg og din mann:) takk for at du fikk meg litt opp igjen i dag:)
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 26. august 2009 #10 Skrevet 26. august 2009 Nå måtte jeg også grine litt......disse hormonene våre.....hehe Men det blir veldig spennende, hold meg oppdatert på hvordan denne behandlingen virker, og jeg ber av hele mitt hjerte om at du kommer i balanse igjen......... Nå skal jeg bort og hente moren min, hun vil være med og handle. Så skal vi ta oss en kopp kaffe. Hun er blitt 83 år, men har vær tsprek hele veien. Fikk fjernet et bryst for 4 år siden. Nå har nok dessverre den kreften kommet tilbake og spredd seg til sjelettet. Hun startet på cellegift sist fredag, skal få ny kur i morgen. Kan aldri bli kurert, men håper den behandlingen vil være livsforlengende. Derfor håper jeg jo så sterkt at jeg skal få gitt henne et barnebarn før hun dør......*griner litt mer* Sender deg mange varme tanker, godt å ha noen og lufte tanker med og ikke minst følelser:) Go klem fra Irene
*shehasmyheart* Skrevet 26. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 26. august 2009 Å, det var trist å høre:( Alt på en gang du. Håper virkelig at det kan gi henne noen gode år til. Vanskelig for dere alle. Og ønsket om å gi henne barnebarn, skjønner jeg inderlig godt! Jeg håper virkelig at dere får ha henne lenge enda. Og at dere får oppfylt ønsket! Bare griner i dag... God klem fra Nina! Nå må jeg ta meg sammen litt, og hente lille frøken i barnehagen og fetteren på skolen. Håper dere får en fin dag sammen! Lykke til med alt! Og ja, veldig godt å ha noen å snakke med. Som skjønner akkurat hvordan en har det! Takk for det:) Klem!
victoria :) Skrevet 26. august 2009 #12 Skrevet 26. august 2009 hei:) Jeg fikk pergotime etter 5mnd prøving pga jeg fikk sjekket eggene mine med ultralyd og det viste seg at jeg ikke fikk noe El i det hele tatt.. Jeg er veldig ung men fortsatt veldig lyst på barn så glad jeg fikk skrevet det ut... jeg gikk foresten ikke til min fastlege, jeg gikk til en privat lege, veldig dyrt, men veldig verdt det:)
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 26. august 2009 #13 Skrevet 26. august 2009 Helt enig med deg, at det er verdt det. Jeg jobber jo med leger hver dag, og tenker at om jeg har hjerteproblemer går jeg jo ikke til en nyrelege, men oppsøker de som kan aller mest om hjerte:) Er jo en grunn til at de kan kalle seg spesialister.......sånn tenker jeg da:))) Klem fra
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 26. august 2009 #14 Skrevet 26. august 2009 Hei igjen kjære Silje:) Jo, vi fikk en veldig hyggelig stund sammen. Det regnet jo som alle himmelens sluser var åpne i dag tidlig (her i Drammen) men så klarnet det opp utover dagen og det ble deilig sol:) Så vi satt ute på kafè og koste oss masse:)Er et slikt industriområde her i drammen som de har pusset opp masse så det har blitt så fint.....Drammen er ikke lengre et hull i E-18:))))))))))) Nå har snart denne dagen gått også, en dag nærmere til vi kan begynne og teste.....hehe Klem fra
*shehasmyheart* Skrevet 26. august 2009 Forfatter #15 Skrevet 26. august 2009 Ja, det er absolutt verdt det! Betaler gjerne litt ekstra for å få vite. Jeg håper det er håp for meg fortsatt. Mensen denne gangen satt meg virkelig ut:( Hadde så troa denne gangen. Men men.
*shehasmyheart* Skrevet 26. august 2009 Forfatter #16 Skrevet 26. august 2009 Så koselig det hørtes ut, tirilgirl:) Så bra:) He he. Har hørt at de har fikset opp litt i Drammen ja. Det er litt hyggeligere å gå rundt i byen når det ser rent og pent ut:) Kanskje vi får sett det en gang:) Hvis jeg blir gravid igjen, må jeg inn til Rikshospitalet annen-hver uke. Bor i Arendal:) Men det gjør ingenting. Alt for at det skal gå bra. Ja, nok en dag har gått. Og vi er forhåpentligvis litt nærmere målet:) Takk for støtte gjennom en tung dag:) God klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå