Gå til innhold

Tette melkekaler - hvor lang tid før det går over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tette melkekanaler i begge brystene. Har hatt det i 5 dager nå. Har snakket både med ammehjelpen og barselpoliklinikken og fått anbefalt div. råd som jeg prøver så godt jeg kan å følge. Men er det noen som har noe erfaring med hvor lang tid dette tar å bli kvitt? Det er jo sikkert individuelt, men, vil bare ha en viss idé...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den gangen jeg hadde det lengst - var vel 5 dager. Men så kom de jo tilbake andre steder like etterpå.

Et lite tips (selv om du ikke ber om det): Jeg lagde egne ris-varmeposer av vaskekluter. Hvis du har en sånn vaskeklut du kan stikke hånden i (vottaktig) så fyll den med grøtris (halvfull ca) og sy igjen åpningen. Perfekt størrelse for pupper:D

Skrevet

Hei.

Jeg hadde ett tett område i det ene brystet, og det tok lang tid før det gikk over (rundt 5 uker, har aldri hørt om noen andre hvor det har gått så lang tid).

Jeg fikk også mye råd, om forsiktig massasje, håndmelking, pumping, varme omslag, nesespray osv. Hos meg ble det brystbetennelse også, så gikk 2 uker på antibiotika også.

Grunnen til at jeg skriver er at for meg ble det bare verre av at jeg styra mye med brystet, massasje osv. Jeg holdt på ganske lenge, for alle sa jo at det var så viktig, men for meg ble det ikke bedre før jeg lot brystet være litt i fred. Til slutt måtte jeg også inn på sykehuset og drenere ut den siste væsken, og siden det har det vært bra.

Jeg hadde aldri feber, selv om jeg hadde brystbetennelse, så gikk litt sent til legen. Hadde nok blitt bra tidligere hvis jeg hadde gått tidligere til legen. Så hvis du blir noe som helst rød der hvor du er tett, ville jeg gått til legen.

God bedring.

Skrevet

det kan ta tid, men det er viktig å få løsnet det så fort som mulig hver gang.

bruke varme! De varmeputene fra ammehjelpen har jeg pleid å legge i bh-en om natta.

ta ev en ren bleie - fyll den med varmt vann (så varmt du bare tør) og legg den rundt puppen. pumpe deretter - masser mens du pumper for å få ut mest mulig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...