Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg liker navnet Eva ganske godt, men liker egentlig best litt lange navn, så eg lurte på om de syntest Eva Selena kunne vore ein fin kombinasjon? Eventuelt andre forslag som kan passe etter Eva ville vore fint. Liker litt spesielle navn, gjerne med mykje vokaler.

Andre kombinasjoner eg syntest er fine er:

Eva Amelia (er enig i at det fort blir evamelia, men eg syntest faktisk ikkje det var så gale i dette tilfellet...)

Eva Leana

Eva Melissa

Eva Ceselia

Fint om eg kan få litt begrunning av synspunktene deres, rangering og andre forslag=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker ikke navn på Sel-,det er sjødyr!

Eva er fint ;-)

Hva med:

Eva Helena

Eva Agathe

Eva Renate

Eva Olina

Eva Cecilia

Eva Susanna

Eva Therese

Skrevet

Eva er fint, det heter moren min ;) Men syns ikke dette var noen god kombinasjon dessverre :/

Skrevet

Har dere tenkt til å uttale Selena eller Selina?

Jeg er ikke så glad i navnet Eva, men Selena/Celina, Melissa, Amelia er fine navn:)

Skrevet

eva selena er nydelig syns jeg:)

eva helena liker jeg også

eva marie ?? det er søtt syns jeg:)

eva sofie?

eve amalie ble litt som du sa evamalie men hve med

eva emilie ?

Skrevet

å ja, eva helena var flott! jeg kan dessverre ikke helt si hvorfor, men eva selena var litt rart. kanskje fordi det ikke er helt tydelig (som noen andre påpekte) om det skal uttales selena eller selina?

Skrevet

Tusen takk for svar=) Eg har ikkje høyrt navnet av nokon, berre sett det skrevet, men eg trur nok eg ville uttalt det Selena, på samme måte som Helena, berre med S i staden for H. Det eg liker med navnet er at det er skiller seg litt ut, syntest klangen er fin og mjuk og liker betydningen: Himmelsk =)

Skrevet

Ok, på engelsk uttales det Selina :) Syns Eva Selena var pent jeg ;)

Skrevet

Syns Eva Selena var finere enn mange av forslagene som har kommet inn.

Har smakt litt på navnet og syns i starten det var litt rart, nå har jeg funnet ut hvorfor. Selen...-mineralet selen er det jeg forbinder navnet med. Men det er en veldig rar assosiasjon, sikkert ikke mange som tenker på det.

Syns godt du kan bruke navnet hvis du har forelsket deg i det.

Skrevet

Nå blei eg glad når det var fleire som likte navnet=) Er nok ei god stund til eg skal ha barn men syntest jo det er kjekt å dagdrøyma litt då;) Hadde forelska meg litt i navnet Eva, men fant ingenting eg syntest var bra nok til å ha etter på, og siden alle dei andre navna eg liker er lengre blir Eva aleine litt for kort, i tillegg til at eg foretrekker litt meir spesielle namn=) så når eg oppdaga namnet Selena syntest eg det passa veldig fint, måtte berre forsikre meg om at det ikkje var altfor spesielt før eg lot meg falla heilt for den kombinasjonen;)

Skrevet

Det er absolutt ikke for spesielt :-) Selena er nydelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...