Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Er litt i tvil om maten de serverer i barnehage - der regnes det potetstabbe & hamburger, tomatsuppe som middagsmat for små barn! Det er viktig at barn får i seg mest mulig fornuftig , sunn mat og hvis vi betaler for det så forventer jeg at de lager ordentlig mat & ikke ferdigmat. Hva synes dere..? Spør dere hver dag hva småen har spist / ikke spist? I vår bhg. finnes omtrent ingen skjemaer / plan på ting - sliter litt med det! Det er familiebhg. og ting går litt hulter de bulter...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 her i bhg så sender de ut lister til alle foreldrene om hva barna skal spise hver dag + hvilken dag som er turdag og hva de skal ha med oghva de skal gjøre. og hvis det er noe vi vil forandre kan vi komme med forslag som de er veldigåpne for:) også en liste på stellerommet hvor de krysser av hvor mange tissebleier og bæsjebleier barnet har fått skiftet hver dag, kan dere ikke få en ordning at dere får mer info om hva barna gjør og får i seg?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Kunne de ikke bare kjøpe en slik tavle med en tusj som lar seg vaske bort med en tørr klut å skrive hva som er på menyen hver dag? Tar ikke mer enn et par minutter å gjøre det. Ikke noe særlig at de får servert ferdigmat i barnehagen når man som foreldre selv er veldig bevisst på å lage mat som er mest mulig fra grunnen av. Hadde tatt det opp med styret, og eventuelt byttet barnehage hvis maten er så dårlig.
Puddingmama Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Jeg syns det er litt tosidig med maten i barnehagen. Når de skal ha varm mat betyr det at en av de voksne må lage den og enkel mat betyr at de voksne bruker mer tid med barna og mindre på kjøkkenet.. Kanskje det ville være bedre om de fikk sunn og ordentlig mat færre dager i uka og heller hadde brødmat de andre dagene? I så fall kan det frigjøres mer tid. Ikke vet jeg, men det kan jo være verdt å diskutere med de ansatte og de andre foreldrene. Vår gutt spiser bra så jeg pleier ikke å spørre så mye om det, det er liksom aldri et problem, men de har bare varmmat en dag i uka. Da har de enkle, men sunne retter.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 min sønn går i fam.barnehage, men der tar vi med mat til to måltider. de får frukt og av og til noe annet som barnehagen lager, så jeg vet hva han får i seg om dagene. men det jeg ville si er at vi har en av foreldrene som vi kan kontakte om det er noe vi ikke klarer å ta opp med personalet. har dere det? da kunne du jo tatt det opp med den personen. hvis ikke kan du jo ta opp at du ønsker det? hvis ikke bør du snakke med lederen om dette. du må jo være fornøyd med barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Vi har samme problem. dette er en stor kommunal barnehage og de får varm mat bare en dag i uka, men da er det posemat av noe slag. Jeg bruker ikke posemat hjemme på grunn av mye salt og mye tilsetningsstoffer. Men jeg har valgt å ikke si noe om det siden det er bare en dag i uka. Hadde det vært oftere ville jeg sagt fra. Nå er vi veldig nye i barnehagen så jeg sier ikke så mye i starten. Men jeg er ikke fornøyd med at vesla spiser first price syltetøy som er mer tilsetningsstoffer enn jordbær og diverse annet som de anser som greit, men som jeg ikke vil at hun skal spise. Dette er et daglig problem som jeg ser jeg blir nødt til å ta opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå