Gå til innhold

Kan noen rangere disse for meg (guttenavn)

Anbefalte innlegg

Nicholai

Gulliver

Augustus

Hudson (eng uttale)

Det står vel nå mellom disse 4. Vi er en amerikansk/fransk/norsk familie og bor i utlandet (og kommer til å fortsette med det).. Vi ønsker heller ikke staveforslag på Nicholai... :) Men hvilket syntes dere er finest?

Storebror er Oscar.

Fortsetter under...

Oscar er veldig flott, og klinger like fint på alle nevnte språk. Jeg synes ikke Hudson egner seg på norsk, jeg tenker iallfall bare på Hudson river..

På fransk, vil du da si Gujiver?

Jeg synes Gulliver er kult på norsk og amerikansk.. Men litt usikker på fransk.

Så rangerer:

1. Nicolai

2. Gulliver

3. Augustus (veldig pompøst)

4. Hudson (ikke fint på norsk, fransk)

Hva med Nicolas?

Annonse

Jeg skal prøve å svare på det - for min del.

Gulliver vil jeg og mange med meg, tror jeg, assosiere med en svært underholdende roman av Jonathan Swift - "Gullivers reiser" - hvor Gulliver vekselvis kommer til minipyttland og kjempeland. Synes liksom ikke det blir så flatterende å kalle en gutt det. For min del kunne man da like godt brukt Pippi eller Askeladden.

Augustus - blir veldig romersk keiser

Hudson har jeg ingenting imot (annet enn atdet også blir brukt som etternavn), men jeg synes Nicholai er finere.

Vurdert Oliver eller August?

Annonse

Takk for svar :)

Syntes Gulliver er så veldig mye finere en Oliver, dessuten er det då mange som heter det...

Mannen er veldig glad i Augustus, jeg er litt usikker der, men syntes det er ganske morsomt og søtt..

Nicholai blir i så fall oppkalling , men syntes det kanskje er litt vel 'safe' og kjedelig..

Hudson har jeg bare falt veldig for, og har møtt et par veldig søte gutter som heter det her vi bor (i utlandet). Men er litt vár på at det blir i overkant American i Norge og Frankrike... hm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...