moota m storebror&lillebror Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Eller må man til Flesland? Det sto som et stoppested. Noen som tilfeldigvis vet hvor det nærmeste Os er om det ikke er Flesland?
ToPrinsesser<3 Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Bergen eller Flesland kai må det nesten bli http://www.tide.no/uploads/documents/ruter/hurtigbaat/Flaggruten_Jan2009.pdf
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2009 Ja jeg så det, men jeg vet ikke hvor disse ligger i forhold til Os. Så jo Flesland på karte, men vet ikke hvor i Bergen båten går fra. Men det var bare ca 30 min fra Os til Flesland kai så det er jo et alternativ =)
*dum&deiLig*™ Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Den går også fra Strandkaien i Bergen sentrum. Tvers ovenfor bryggen.
*dum&deiLig*™ Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 Det tar forresten en del timer med båten, samt at det er ganske dyrt. Er du heldig, får dy billig flybillett istedenfor og flyr ned på 35 minutter.
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. august 2009 Hva er en del timer? Det er ikke jeg som skal reise, men bf. Jeg har tilbudt meg å hente han på kaien i Stavanger de helgene han skal ha barna hvis det blir et problem å komme hjem. Hva koster båten? Hvis noen tilfeldigvis skulle sitte på slik info =) =)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 25. august 2009 #8 Skrevet 25. august 2009 Eg komme fra Os. Om du skal fra Os til Stavanger er kystbussen enklest (www.kystbussen.no) Det tar ca 4 timer og koster rundt 600 kroner tur/retur (tror en får rabatt om en betaler begge veier med engang) Men priser og alt står på nettisden. Ellers må du inn til by'n (Bergen altså) som da er 2,6 mil for å ta Flaggruten til Stavanger. Er Tide som kjører den så sjekk www.tide.no Tror den tar 4-5 timer til fra Bergen til Stavanger så må en plusse på tiden fra Os til by'n. God tur
*dum&deiLig*™ Skrevet 25. august 2009 #10 Skrevet 25. august 2009 Så vidt jeg kan se på hjemmesiden til Tide, koster det 440 kr pr vei, og tar ca 4.5 timer hver vei. Jeg hadde absolutt satset på fly istedenfor.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 26. august 2009 #11 Skrevet 26. august 2009 Nei, bor ikke i Os nå. Men familien min gjør så er der ofte....
chill+enda en til Skrevet 26. august 2009 #12 Skrevet 26. august 2009 Ang pris på, ser at noen mener båten koster litt. Jeg vet ikke hvordan dere reiser, og hvor dere bor men slik gjør vi det hos oss: Mannen min tar båten til Stavanger for å hente/levere barna når de skal hit/har vært her på samvær. Dersom han tar første mulige båt tilbake (ca 20 mn etter ankomst) så betaler han kun følgebillett, som koster kr 180 tur/retur. Så da blir det drunft 900 kr for å få ungene én vei. Ellers er det rimelig å fly med f.eks. Norwegian, dersom man bestiller billett en liten stund i forveien.
chill+enda en til Skrevet 26. august 2009 #13 Skrevet 26. august 2009 Eeh.. drunft? Mener rundt.. hehe
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. august 2009 Forfatter #14 Skrevet 26. august 2009 Ok takk for mange svar og tips =) Tviler på han gidder å sitte så lenge på båten hehe =) Han kjører nok bare hjem da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå