Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at det er litt alkohol i alkoholfritt øl. Vet noen om det samme gjelder alk.fri vin? Er det helt trygt å drikke dette i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo nå og uttalt at det ikke er skadelig med måteholden alkohol likevel.... Så skal mulig gå bort fra å si total avhold.

Det lille som skulle befinne seg i alkoholfritt kan da umulig gjøre noen skade. Nei du det hadde jeg kost meg med med god samvittighet:)

Skrevet

Det er ikke alkohol i alkoholfritt, men i lettøl - kanskje det er det du har hørt. Ellers leser jeg på helsedir.no at også små mengder alkohol kan være skadelig på kritiske punkter i utviklingen til fosteret, så for min del er det enklest å la være.

Skrevet

Det er lov å kalle øl alkoholfritt når det inneholder opp til 0,7 % alkohol. Det er jo veldig lite da, men har ikke lyst å ta unødvendige sjanser. (Har dessverre drukket mer betydelige mengder alkohol en gang før jeg visste jeg var gravid)

Skrevet

Har drukket alkoholfri øl og vin under mitt forrige svangerskap - det er helt problemfritt. Det er jo en av grunnene til at disse produktene finnes! :-)

Jeg har hørt at om man drikker Lettøl, får man samme promille i blodet som man får når man drikker kefir. Det er også helt uproblematisk.

Helsedirektoratet anbefaler totalt avholdenhet når det kommer til alkohol.

Skrevet

Legen min sa: " altså, holder du deg unna alkohol? for du burde jo ikke drikke så mye under graviditeten".. Jeg blei sjokkert.. men i sverige sier de at ett glass vin i uka er bare sundt! Jeg tror man helt trygt kan drikke "alkoholfritt"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...