Gå til innhold

flere med baby i magen med nyreproblemer?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

gutten vår har en veldig stor nyre og en litt mindre, men begge unormalt store. Den ene vil mest sannsynlig aldri fungere, men foreløpig jobber den venstre nyren for begge nyrene - mengde fostervann og urin i blæra er bare bra -men går på oppfølging - da de ikke vet hva som skjer videre..

får så fryktelige dårdlige svar av Ullevåll :

" dette går nok helt fint" " ja det blir spennende å se hvordan dette går"

"dere har all grunn til å bekymre dere" " vi vet faktisk ikke om det er en hestesko-nyre, to nyrrer - om det er cyste nyre eller en annen nyresykdom. " vi får bare vente å se" " kom tilbake om en måned"

Jeg er livredd for at den andre nyren ikke skal fungere..men legen vil ikke en gang si hva som kan skje i de forskjellige scenarioene .... selv om jeg skjønner hva det betyr om begge nyrer ikke fungerer....

noen fler som har vært borti nyreproblemer på den lille?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei,

jeg har fått tre gutter som alle har hatt foskjellige problemer med nyrene.

Første hadde cyster på begge nyrene og han overlevde ikke. Nr 2 har en normal nyre og en nyre som ikke har utviklet seg/ ikke er tilkoplet urinsystemet. Han kommer til å få et fint liv da den ene nyre vil kompensere for den manglende. Har fått vite at mange mennesker kun har en nyre, men det aldri blir oppdaget. Eneste som kan være problematisk er at om han skulle få problemer med "nyrene" da er han mer sårbar. Tredjemann har 2 nyrer som fungerer, men fikk påvist utvidet nyrebekken i 4 md av svangerskapet. Vi har gått på kontroll og som det ser ut nå er ting nesten tilbake til det som er normalt (han er 1 1/2).

Det som er spesiellt med nyrene er at de egentlig er veldig flinke til å reparere seg selv. Tror på bakgrunn av dette at legene har vanskelig ved å si hva som vil skje. Jeg har dessverre ingen annen råd enn å se tiden an.

Hvor langt på vei er du?

Ønsker deg lykke til

heisann

Trist å lese om gutten din som ikke klarte seg hvor gammel var den f gutten din da han gikk bort? var det cystenyrer han hadde? jeg har lest på nettet at dette er noe man kan leve med- men det finnes kanskje forskjellige alvorlighetsgrader?

Jeg er 27+6 uker på vei - skal på Ahus i morgen på kontroll og håper at legen der kan gi meg litt mer svar- og se hva som er galt med nyren(e) hans. Han forrige som tittet på han sa at jeg var så langt på vei at det så ut til at alt skulle gå fint....men man blir da redd når han to minutter tidligere sa han ikke kunne vite hva dette var....

ja det går helt fint an å ha et godt liv med en nyre- så vi ber og håper på at den ene nyren "bare" er stor fordi den kompanserer for den ene nyren ( noe legen antok i all forvirringen sin)

Legen sa dette ikke var arvelig dette med nyresykdommer...men når du har 3 barn - alle hadde /har et nyreproblem i forskjellig art så må det vel være en viss genetisk arvelig tilstand??

• 2 måneder senere...

Min lille gutt fikk nyreproblemer etter å ha fått noen klaffer i urinrøret. Dette gjorde at han ikke fikk tisset, og nyrebekkene utvidet seg.

Legene var veldig fram og tilbake på meg også i begynnelsen, rett og slett fordi det er vanskelig å vite hva man kan gjøre, det er vanskelig å se alt på Ul og det er vanskelig å vite hvordan barnet reagerer når det kommer ut.

Nå overlevde ikke min lille, men det var fordi han ikke hadde fostervann (fordi han ikke fikk tisset). dermed ble ikke lungene uitviklet nok til å kunne puste av seg selv.

Nå er ikke jeg noen legen, og i og med at de ikke veit helt hva det er med nyrene, så er det jo vanskelig hva slags erfaringer du er ute etter.. Men det er gooode leger nå! Masse lykke til på UL!

milli123.blogg.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...