Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skrev i formiddag et innlegg på Anonymforumet som jeg kalte "Hva syns dere om en elev som ikke gjør leksene sine?". Jeg valgte å være anonym når jeg skrev det. Jeg mente å skrive et seriøst innlegg og diskutere hjemmelekser på en fornuftig måte, men så fikk jeg dritt av et par folk her inne. Sug lut og DarkNight* skriver "fra spy til lekser", jeg syns det de kommenterte der var regelrett mobbing. Det innlegget jeg skrev i dag mente jeg å skrive som et seriøst innlegg, og da ble jeg fryktelig lei meg og opprørt og såret når noen indirekte kommer og slenger dritt til meg. Fordi det er å slenge dritt til meg når jeg får en sånn ekkel kommentar. Dessuten så syns jeg at jeg har rett til å være anonym på anonymforum, jeg syns det er forferdelig slemt når de sier "He he Nøffemor" - hvordan visste de at det var Nøffemor som skrev. Jeg syns det er ren og skjær mobbing av meg!

Folk kan la helt være å kommentere noe som helst når de bare skal slenge dritt til folk. Hvorfor skal det finnes noen anonymknapp og forum her inne, når man i realiteten ikke kan være anonym uansett? Det ser ut som om mange har behov for å mobbe her inne.

Jeg har riktignok skrevet mange innlegg her inne om oppkast, og det ser rart ut for folk flest å være så opptatt av oppkast. Men jeg er bare sånn, jeg har hatt emetofobi siden jeg var liten, derfor har jeg en trang til å drøfte oppkast med folk innimellom. Jeg tar nok opp en del andre temaer også som ser rart ut å være opptatt av, men ikke alle temaer som blir drøftet inne på BAM er veldig fornuftige og seriøse, så jeg må få lov til å spørre om hva jeg vil.

En gang for lenge siden, jeg tror det var i fjor en gang, eller i forifjor så la jeg også inn et anonymt innlegg om strekkmerker. Det jeg skrev om da var at jeg følte mannen min var ekkel mot meg som bemerket at jeg fikk masse strekkmerker i første svangerskap, og jeg hadde nok problemer med meg selv med å grue meg til fødselen om jeg ikke skulle gå og bekymre meg voldsomt for strekkmerker i tillegg. Jeg husker jeg spurte i et innlegg "var det ikke slemt gjort av mannen min å anklage meg fordi jeg fikk strekkmerker?", og da husker jeg at en person inne på BAM svarte ikke på innlegget i det hele tatt - de bare gjorde narr av meg og avslørte at det var Nøffemor som skrev. Noen har gjort narr av meg som person mange ganger, og har slett ikke tatt innleggene alvorlig. Av og til føler jeg meg mobbet inne på BAM. Det er ytringsfrihet i Norge, så derfor kan jeg vel få lov til å ta opp det jeg vil av temaer.

Fortsetter under...

Og HI glemte å fortelle at hun i samme slengen også skrev:

Dere er psykopater her inne som mobber meg!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.dinbaby.com/forum/thread/140563798

Vel på et DISKUSJONSforum må man regne med både motsvar og motbør og et eller flere useriøse svar.

Skal man SKRIKE til moderator hver gang man får et tilbakesvar som ikke passer inn i ens egen lille bobletilværelse, så trenger man hundre moderatorer bare til å trøstekoseskrive tilbake.

-----------

Når HI til og med beskylder forum og foumdeltagere for at det er deres skyld at hun både selvskader seg selv, og foretar "barnemishandling" så tror jeg heller moderator burde oversende kopier av dette til barnevernet i HI sin hjemkommune før vi risikerer overskrifter på vg ala mor kverka unger og kaill pga motbør på diskusjonsforum!

http://www.dinbaby.com/forum/thread/140565360

Fordi dere svarte så ekkelt under innlegget mitt om lekser i dag, har dere ødelagt dagen min fullstendig. Dere har gjort sånn at jeg går rundt og er rasende - og det går utover barna mine og mannen min. Er dere klar over det?? Dere bor langt unna meg og slipper å ha direkte fysisk kontakt med meg, mens mannen min og barna mine går oppi meg og de lider når jeg er så sur og sinna. Jeg har bitt meg så stygt i leppa så jeg har fått vondt i leppa mi nå. Jeg har ikke godt av å bli så sint, så hvorfor i svartefaen skal dere slenge sånn dritt til meg som er ødeleggende for meg, da? Dere ødelegger ikke bare for meg, men også like mye for mannen min og barna mine.

http://www.dinbaby.com/forum/thread/140563798

.....men seriøst.......!!!

Har ledd masse av (med) nøffemor, har voldsom sans for hennes humor - trodde jeg, da. Hvis det ikke har ligget humor i dette, skal jeg aldri le av henne mer. Da er det alvor på ferde.

Håper dette er nok et tulleinnlegg.

Hvis nøffemor ikke ville bli gjenkjent, burde hun ikke skrive sååå gjenkjennelig.

Men det er heldigvis opp til moderator å bedømme.

Og til dere andre, bra dere kommer med saklige innspill, men hold det i siviliserte former. Det skal være lav terskel for å si fra sånn at moderatorene selv kan vurdere.

Og så legger vi lista der vi mener den bør ligge.

Annonse

Ohaa! Her var det mye rart.

Enklest er det alltid å si "Så, så. Ikke krangle nå, barn." Men det blir sjelden en god diskusjon uten litt temperatur og vi har definert at det skal være stor takhøyde her.

At en person blir såret og fornærmet er en subjektiv følelse og ikke et argument for å slette noe som helst. Viktig er om det er usaklig uthenging av noen.

Så: La Nøffemor være litt mer i fred, og gi saklige tilbakemeldinger. Og Nøffemor: Et godt råd er å overse det du mener er negativt. Du har fått masse bra tilbakemeldinger på spørsmålet om lekser. Fokuser på det positive! Som moderator får jeg mye pepper og har fått litt erfaring (herfra og på snakk.klikk.no). Saklig og usaklig. Det funker bra å overse det som går på meg personlig og se om det faktisk finnes noe verdi i tilbakemeldingene jeg får. Mye er bare rabiat tull, men endel kommentarer som kan se ut som ren drittslenging har ett eller annet konstruktivt ved seg.

Konklusjon: Sletter det meste av metadebatten i tråden. Hva gjelder anonymitet så kan jeg ikke bestemme at folk ikke skal kjenne igjen at det er deg. Prøv å skrive kortere. Du er fremdeles anonym via kallenavnet ditt.

For å presisere det med å bli såret Nøffemor: http://www.dinbaby.com/forum/thread/140565360

Du kan ikke bruke mannen og barna dine som gissel her i forumet. Det er helt uaktuelt! Andre har ikke ansvaret for dine reaksjoner på det de skriver. Det alle og enhver i forumet skal tenke på er hvordan de selv oppfører seg, ikke hvordan andre oppfatter dem.

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...