zitcka Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Var på tidlig UL i ettermiddag for å prøve å finne ut termin. Men legen min greide ikke å finne fosteret, bare en tom fostersekk. Han mente at jeg var så kort på vei at han ikke greide å se fosteret med UL apparatet sitt. Men jeg fikk ikke noen ny time til senere kontroll. Skal jeg da bare slå meg til ro med det og så vente i 15-16 uker på hoved UL for å se om det er noe der da?? Tenkte jeg skulle ringe jordmora mi når hun kommer på vakt i kveld å høre hva hun syns. Måtte bare skrive det her, har ingen å si det til eller snakke med det om.
indigomamma Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Burde vel få en ul til om 14 dager 3 uker? jeg hadde ikke ventet til uke 18 nei. ring jordmor og spør henne
Molait Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Ja hvilken uke sånn ca tror du at du er i da? Hvor lenge siden testet du positivt?
zitcka Skrevet 25. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. august 2009 Jeg husker ikke hvilken dag jeg hadde mensen sist. Har hatt tullete syklus etter at jeg fikk tilbake mensen etter den første. Har hatt mensen 2 ganger med 6 ukers mellomrom. Jeg mente jeg var ca 8 uker på vei(etter mens termin). Doktoren sa ca 5,5 uke. Men da skulle jeg hatt eggeløsning kun 4 dager før jeg tok testen. Og den var veeeeeldig positiv. Den slo ut med en gang. Kontrollstreken og teststreken kom så og si likt. Kan den gjøre det etter bare 4 dager?
indigomamma Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 men i og med at mens har vært litt tulete så har nok El og så vært litt tulletet. tror du ikke det?
zitcka Skrevet 25. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2009 Jo det har den sikkert. Men slår det ut så tidlig på en graviditetstest? Da jeg gikk med min første testa jeg meg da jeg var ei uke over mens og da tok det over 1 minutt før det slo ut på testen. Men da var jeg inne på tidlig UL når jeg var 5+3 og da så vi jo både embryoet og hjerte som slo. Så det er vel derfor jeg blir litt bekymra...
Molait Skrevet 25. august 2009 #7 Skrevet 25. august 2009 AKn ikke tenke megg at gravitest slår ut 4 dager etter el. Det skal jo bli befruktet, feste seg og rekke produsere. Kaaaanskje en svak emn en sterk strek så tidlig? Kan jo og være svaret ligger mellom ditt og legens tipp på uker da:) Men jeg hadde helt klart krevd å få oppfølgingsul. Man kan jo ikke gå rundt sånn. Og om ikke tr kommer tilbake så vet man jo ikke. Om han ikke vil det, så be om en hcgprøve da vel. Og en ny to dager etter. Så får du se evt.stigning. Det går jo og raskere enn å vente et par uker på ny ul.
zitcka Skrevet 25. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. august 2009 Det er det jeg synes er så rart at de skulle synes så klart etter bare 4 dager. Men nå skal det sies at han tok utvendig UL. Men jeg synes det er litt trist å bli sendt hjem slik allikevel. Uten time for oppfølging eller noen ting. Har i hvertfall ikke lyst til å gå helt til hoved ul før jeg får svart. Jordmora mi går på vakt nå klokka 9 så da får jeg høre hva hun sier. Hva hun foreslår. Kunne jo sikkert bedt om slik hcg prøve ja,de ser det vel dær:-) Takk for svar:)
Molait Skrevet 25. august 2009 #9 Skrevet 25. august 2009 ser ikke nødvendigvis hvor langt du er men kan se ca. Etterhvert sprikerr tallene så mye at blir unøyaktig. Men man kan se om det er liv. For skal etter to døgn ha steget med minst 66%. Mindre enn det kan bety bra likevel, men da sjekker man gjerne ut. Synker den er det ikke et godt tegn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå