Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Yes, på'n igjen! Ser det komme tilbake, sånn var det sist jeg var gravid også!! Huden bare overproduserer talg, blir blank i pannen og huden ellers i ansiktet blir nuppete og ujevn. Ingen store, dype kviser (enda?). men sist fikk jeg kviser på ryggen(!). Sånne skikkelig vonde. Gikk ikke bort før etter at jeg hadde født og jeg fikk en antibiotika-kur av legen. Trodde jeg skulle få arr på ryggen, men det fikk jeg heldigvis ikke! Så har jeg hatt helt fin hud helt til nå. Altså glatt og kvisefri, normal/tørr hud. Er det ingenting man kan gjøre for å unngå uren hud når man er gravid?!? Skjønner jo at det sikkert er pga alle hormonene, men ryggen min var ikke pen sist!! Ikke lyst å bli sånn en gang til! Bruker dermalogica rens og ansiktskrem + maske, og bare id sminke (sminker meg ikke mye en gang).
:) Glad 83 Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Her kjenner jeg meg igjen.. Har brått fått uren hud i ansiktet. Visste ikke at det var normalt jeg. Er aldri noe plaget med det vanligvis, men brått nå popper det frem. Men jeg har ikke hatt noe kvalme enda, så jeg er egentlig fornøyd med det hvis jeg får uren hud i steden..
indigomamma Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 føste mnd i svangerskapet er sånn for meg. da tyter det ut nok kviser og dritt for et helt år fremover.
*LillaMeg* Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Tror det er ganske normalt pga alle hormonene.. Har selv en masse talg, uren hud.. Jeg ser ikke ut, ser ut som et pizzatryne allerede.. Har aldri vært plaget med kviser før nå.. (venter bare på at kvisene skal lyse G R A V I D i panna på meg)
mamma og my Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Det er visst østrogenet som gjør det. Ser ut som en tenåring i fjeset selv, jeg:)
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 hehe samme her. men jeg klarer jo ikke å la være å klore på de heller. blir gal snart. kan ikke husker at jeg ble slik sist. uff, jaja godt det bare er graviditetsgreier. jeg ha rjo ikke spist noe særlig usunt heller.........
adie Skrevet 25. august 2009 #7 Skrevet 25. august 2009 ja...samme her!!! nå har annsiktet mitt beg å få kviser ja.....kjedelig.. har tenkt å rense huden godt...krysser fingrene for at det skal hjelpe!! hehe....når jeg var gravid med lille gutt...fikk jeg masse,masse kviser!!! jaja...noen plager må mann vell ha!!!
Fifrildi Skrevet 25. august 2009 #8 Skrevet 25. august 2009 Du kan bruke både bha-syre (kjemisk peeling som fjerner proppen i porer som bidrar til kviser) samt Benzoylperoxid som er betennelsesdempende under svangerskapet. Jeg er plaget med hormonelle kviser fra før (så antar jeg kommer til å se horribel ut under svangerskapet), men skal følge min vanlige rutine som pleier å hjelpe. - Mild ansiktsrens - Bha-syre - Fuktighetskrem - Kveld: Benzoylperoxid i partiene som er ekstra plaget med kviser. Kan også brukes til en viss grad for "spot treamtment" av kviser (også byller). Er veldig uttørrende, må bruke solkrem hvis man er i solen samtidig som man bruker denne. Benzoylperoxid bleker klær hvis man er uforsiktig/har uflaks. Viktig å rense ansiktet morgen og kveld, samt å holde seg unna alle produkter med alkhol som bare tørker ut overhuden og øker talgproduksjonen. Når du renser huden på kvelden renser du bort sminken så bare pass på å rense koster etc ofte slik at du ikke flytter bakterier rundt i ansiktet ditt.. Lykke til med kvisene!
venterispenning Skrevet 25. august 2009 #9 Skrevet 25. august 2009 Hei! Jeg er også veldig plaget med uren hud nå i svangerskapet. Jeg har tidligere brukt dermalogica fast, har brukt rensegel, skrubb og krem derfra. Nå, etter å ha lest litt på sidene til dermalogica, har jeg gått over til å bruke serien MediBac. Denne skal være spesielt godt egnet for uren hud, og ble anbefalt til gravide. Den matter også ut huden, så man slipper å "glinse" fra morgen til kveld. Har kjøpt med rensegel, spot treatment og fuktighetskremen oil control. Har ikke prøvd den i mer enn 1 uke, så litt tidlig å si om den har hatt sånn veeeldig effekt, men værre har det vertfall ikke blitt
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 26. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 26. august 2009 Benzoylperoxid er det basiron? Brukte det sist, hjelper jo litt men huden blir jo helt ødelagt av den. Helt tørr og tynn liksom- det går jo over, men likte den ikke akkurat. Hva er bha syre da? Hva er produktnavnet og hvor får man kjøpt det? Renser morgen og kveld med dermalocia + dermalogica ansiktskrem og dermalogica maske for uren hud i blant. Håper bare jeg slipper sånne vonde kviser på ryggen, litt nupper sånn det er nå kan jeg leve med... selvom det ikke ser kjempe-fresh ut.. Lykke til alle sammen da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå