Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 og ikke vet jeg heller hvorfor de har forsøkt hele 3 ganger i dag og få tak i meg heller. Spørsmålet er om jeg er pliktig og ta telefonen når det er politiet som ringer?? Ja, jeg har sjekket det er dem for det kommer opp vest oppland politidistrikt når jeg søker opp tlf nummeret!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Kanskje noe har skjedd med noen i familien din, og derfor de ringer? :/ Jeg ville tatt den. selv om jeg hater å snakke i telefonen.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Det er nå en grunn til at de prøver å ta kontakt.. ærlig talt, ta deg sammen og forhør deg om hva det gjelder.
Gjest -<<- Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Nei, du er ikke pliktig til å ta telefonen. Men du er jaggu passe sær.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Har du noe å skjule, da? Hvis ikke så er det vel ikke noe problem å snakke med dem?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 herre gud! bli voksen, ta telefonen! eller enda bedre ring dem opp igjen å hør hva de vil! tenk om noe alvorlig har skjedd?? eller har du misstanke om at de skal ta deg for noe? i såfall gjør de det nok likevel.. heller en telefon enn tre i uniform på døra!
Cat.68 Skrevet 25. august 2009 #7 Skrevet 25. august 2009 Du er vel ikke pliktig, men klarer ikke å finne noe annen grunn en at du har dårlig samvittighet for noe et eller annet siden du ikke vil snakke med dem. Hvis ikke, Kan det jo ha skjedd en ulykke eller noe der både de og de som muligens er skadet kan trenge deg. Det kan også handle om rutine at de ringer naboer eller kjente til andre som er i deres søkelys. Du kan altså være et potensielt vitne til noe som skjedd. Sier som hun over her. Hadde heller tatt den telefonen en at de kommet å døra, for vil de snakke med deg ,kommer de til å få tak på deg uansett.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #8 Skrevet 25. august 2009 Du er ikke akkurat pliktig til å ta telefonen, men hvis det er viktig så kommer de på døra di. Så tror bare du skal ta telefonen, for hvis det bare er småtteri er det vel bare å høre hva det er. Kanskje det har skjedd hvor du kan være behjelpelig vitne. Men som sagt, er det viktig så gir de seg ikke ved at du ikke tar telefonen.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #9 Skrevet 25. august 2009 Veldig spent på hva forklaringen er til at noen ikke ønsker å ta telefonen når politiet ringer! Jeg hadde blitt fryktelig nysgjerrig og/eller redd!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #10 Skrevet 25. august 2009 Hvis de ikke får tak i deg via telefon, kommer de hjem til deg etterhvert...
Himmel og hav Skrevet 25. august 2009 #11 Skrevet 25. august 2009 Det hender at politiet ringer om helt banale ting. Jeg har blit oppringt fordi jeg hadde parkert bilen min med lysene på en gang jeg var på besøk hos noen. En eller annen hyggelig person hadde ringt til politiet i håp om å få sporet meg opp, men de tok på seg å finne meg, og ringte for å si at det nok var lurt å skru av lysene hvis jeg skulle ha håp om å få startet igjen. Det er jo litt underlig da, å ikke ville ta telefonen...det får ihvertfall meg til å fundere litt på hva du er redd for...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #12 Skrevet 25. august 2009 Har du litt angst for telefoner når du ikke vet hva det er? Jeg har litt sånn angst for ting i det daglige, som å åpne brev og svare på telefoner når jeg ikke vet hvem det er eller hva det er. Men som regel blir jo ikke problemet borte av seg selv og som oftest er det ikke så ille når jeg først tar tyren ved hornene og bare "gjør" det. Politiet vil nok ikke nøye seg med å ikke få svar på telefon. Dersom det er veldig viktig så dukker de opp på døra di, og dersom det ikke er noe som haster så fælt så får du nok brev i posten. Men jeg kan ikke forstå at det er noe krav til å være tilgjengelig på telefon her i norge! Så om du ikke tar telefonen så blir du nok ikke straffet for det på noe vis, men du kommer kanskje opp i den situasjonen at du må forklare hvorfor du ikke tok telefonen og hvorfor du ikke ringte opp igjen selv.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #13 Skrevet 26. august 2009 Du må ta telefonen kan du skjønne! Som andre sier, kan det være en viktig beskjed. Politiet er ikke bare der for å fakke kjeltringer.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #14 Skrevet 27. august 2009 bare tull det at politiet kommer på døra i alle tilfeller. jeg vokste opp i hammerfest aka skikkelig tungt og belastet miljø for ungdom. var ofte slagsmål og hendelser med narkotika på fester, og da ble man ofte ringt fra politiet for å vitne eller gi sin versjon av hva man observerte. da ringte de med skjult nr, og da visste man at man ikke skulle ta den. veldig skummelt når det doptrollet står på trappa, psykotisk på amfetamin og lurer på hvorfor du har sagt det og det om han...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #15 Skrevet 27. august 2009 Jeg er litt sånn som deg HI. Angst for å snakke i telefonen. Men tenker alltid det at(hvis jeg ikke vil prate i telefonen akkurat da): - de ringer nok opp igjen hvis det er noe viktig! Og siden de har ringt deg tre ganger så er det nok viktig. Bare ta telefonen. Det er uansett de som må si hva det er, det er ikke du som må holde samtalen i gang.
prekæs Skrevet 27. august 2009 #16 Skrevet 27. august 2009 Egentlig er du pliktig til å svare på henvendelse i enkelte saker. I forbindelse med vitneavhør er man i hvertfall det. Jeg har opplevd å få brev om vitneavhør etter at jeg skulle møtt opp, og brevet inneholdt en standard advarsel om hva som kunne skje hvis jeg ikke møtte. Jeg kunne vel bl.a. risikere å bli hentet av politiet og bot. Var vel temmelig kjapp med å ringe å fortelle at jeg hadde mottatt brevet en time etter at jeg skulle møtt i avhør da for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #17 Skrevet 27. august 2009 Det er ikke opp til deg om du har lyst til å snakke med dem.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #18 Skrevet 27. august 2009 Dette er en henvendelse du faktisk bør svare på, hvis de har ringt deg tre ganger er de nok nødt til å snakke med deg. Det kan være en bagatell som ikke går på deg personlig, det er ikke alltid politiet ringer noen fordi de har gjort noe galt.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #19 Skrevet 27. august 2009 Godt å lese at flere har angst for å svare i tlf! Jeg svarer aldri hvis jeg ikke vet hvem det er:)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #24 Skrevet 27. august 2009 Oi oi, hadde det vært meg, så hadde jeg blitt altfor nysgjerrig til å ikke la være å svare når politiet ringer.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #25 Skrevet 27. august 2009 Kanskje det er en hun fra barnetmitt.com som fikk telefon ang en viss øvelse midt på natta?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå