Gå til innhold

Trenger litt hjelp..!!

Dagdrømmeren

Anbefalte innlegg

Hei,

vi har termin i februar. Jeg er student, og mannen min jobber fulltid. Av praktiske årsaker vil jeg ta et helt år permisjon fra studiet mitt, da det er et tungt studie med mye obligatorisk undervisning. Men hvis jeg gjør det, får far ingen permisjon overhodet. Jeg lurer derfor på om jeg skal melde meg opp til noen fag på universitetet, muligens kun høstsemesteret, altså når barnet er ca 6 mnd.

Er det slik at hvis jeg stryker til eksamen det høst-semesteret, blir likevel all støtte omgjort til stipend? Slik at det ikke får noen økonomiske konsekvenser om jeg stryker eller står? Har planer om å lese og prøve å stå, men greit å vite hvilke konsekvenser et evt stryk kan få.. Hvis jeg altså blir fulltidsstudent 6 mnd etter fødsel, innebærer det at far kan ta ut graderte foreldrepenger fra NAV samtidig? Spiller det noen rolle at det er 6 mnd etter fødsel, og ikke umiddelbart etter fødsel?

Håper noen kan svare!

Fortsetter under...

Det må du regne på, for lånekassen gir vel bare støtte 41 uker etter fødsel (44 uker til sammen, med 3 uker perm før fødsel.) Etter denne tiden tror jeg nok du må stå på eksamen som vanlig. Må nesten høre med lånekassen om det, tror jeg.. (Men vet de er dårlige til å gi svar på sånne konkrete spørsmål.. Du kan ihvertfall prøve!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...