Gjest Skrevet 25. august 2009 #1 Del Skrevet 25. august 2009 Jeg hører ikke til her da jeg "bare" har 2 MA'er, men jeg vil for all del unngå den 3., så da er d kanskje her d dessverre er mest ekspertise... Blir egentlig veldig frustrert over utsagn som "naturens gang", "du får være glad for barna du allerede har" etc, etc. Hadde d vært menn som var gravide, så er jeg sikker på at aborter hadde vært omtrent "utryddet"... *fnys* (jada, litt usaklig!) Hatten av for dere som mister utallige ganger, og likevel klarer å plukke dere opp og fortsette !! Skulle ønske at "vanlige" folk visste hva d faktisk koster psykisk.. men-men... Jeg har 3 barn, minste er snart 7 år og eldste 15, så en stund siden sist.. Blir 39 år over nyttår, og har ikke tid til allverdens prøving og feiling. Forøvrig samme mann ) Og bare for å ha sagt d; jeg ER utrolig fornøyd med mine 3 flotte barn!! MEN d 4. barnet er nesten like virkelig for meg, som de 3 andre. Kanskje enda mer etter å ha mistet 2.. Mistet en i august ifjor, og en i august i år. Oppdaget i uke 8-9, død i uke 6-7, begge ganger. Skal få god oppfølging neste gang, men d betyr jo egentlig bare tidlig ultralyd.. D verken forhindrer eller hjelper den lille, d vil jo bare gi svar på liv el. død... Personlig vet jeg ikke om jeg orker et tap til (tenkte d samme sist, men d er rart hvor stirrig en kan bli..), og har lest og lett... Egentlig ikke så mye å finne, og til dels altfor mye å finne. Hva skal man tro ?? Tanta mi har ei veninne som ønsket seg en attpåklatt når hun var ca 40 (de bor i Storbritannia), hun hadde altså 2 barn fra før, samme mann. Men hun mistet gang på gang. Hun traff en lege som fortalte at damer som er 35 ++ kan få litt tykkere blod, ikke farlig, men fosteret kan få problemer med å ta til seg næring og dør. Hun fikk blodfortynnende (albyl-e 75 mg i Norge), og da gikk d bra !! Kan d være SÅ enkelt ?? (selvsagt vil ikke dette hjelpe alle, men..) Jeg har iallefall fått meg albyl-e med fastlegen min, liggende klar til testen lyser positiv. Jeg går også på Pergo, dvs når mensen engang dukker opp... Noen som har erfaring med dette ?? Skal oxo til gyn. midt i sept., og vil høre om spes. Pregnyl og Crinone.. SKAL få d til !! Og d skal dere oxo... Lykke til !! (ble visst litt langt dette..) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140564818-hei-jenter/
Gjest Skrevet 26. august 2009 #2 Del Skrevet 26. august 2009 ingen ?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140564818-hei-jenter/#findComment-140569606
Luddes mamma Skrevet 26. august 2009 #3 Del Skrevet 26. august 2009 Hei du! kan ikke gi noen svar vedr Pregnyl og Crinonre, men jeg kan fortelle min egen historie. Fikk min lille gutt i 05 og ble gravid igjen i begynnelen av 08. Det var på tide med et søsken... Det endte i en MA i uke 8 med utskapning. Etter dette hadde jeg en SA i uke 5, MA i uke 14 (komosonfeil) og nå to tette SA i uke 8 og 5. Etter den 3 aborten fikk utredning for habituell abort. Utredningen viste at jeg har Leiden Mustasjon/APC-resistens. D.v.s. en koaguleringsfeil i blodet. De mistenker at jeg får små blodpropper som gjør at fostrene ikke får næring og dør. Mot dette får jeg 2 medisiner jeg skal ta når jeg er gravid. Fragmin (sprøyter) og Trombyl. Begge er blodfortynnende medisiner med de fungerer litt forskjellig. Jeg har brukt begge deler ved de 2 siste graviditene, men det har ikke hjulpet så langt. Neste uke skal jeg inn til utredningslegen igjen og få en gjennomspoling av livmoren med saltvannsløsning for å se om det kan være noen feil der inne... Veldig mange med habituell abort får blodfortynnende selv om man ikke finner noe galt på utredningen. Høy alder hjelper jo heller ikke... Jeg er 36. Legene vet egentlig veldig lite når det kommer til dette. Mye er antagelser og gjetting er min følelse. Da jeg mistet min tredje i uke 14 var jeg veldig langt nede og sa jeg aldri skulle forsøke igjen, men her er jeg med pågående SA nr 5... Utrolig at vi orker. Lykke til videre og jeg håper det går bra for deg om du forsøker igjen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140564818-hei-jenter/#findComment-140569985
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 26. august 2009 #4 Del Skrevet 26. august 2009 jeg mistet en liten gutt i uke 19. Rett etterpå ble jeg innlagt med blodpropp i hele venstre ben og på lungene. Obduksjon viste mange infarkter i morkaken. har fått noe som heter Antifosfolipidsyndrom, danner også blodpropper. Nå so vi ønsker å bli gravide igjen, bruker jeg blodfortynnende sprøyter. Ble gravide raskt etterpå. Men det ente med en A i uke 9. Da je gvar i uke 6 fikk jeg beskjed fra Riksen o og begynne med Albyl-E. jeg må bruke blodfortynnende resten av livet. Men drømen om en graviditet er jo fortsatt til stede, jeg fikk beskjed om og bruke Albyl-E hele tiden, det vil si at fra før jeg blir gravid også jeg har troen på at man bør gå på blodfortynnende fra før unnfangelsen, men det blir jo opp til legene og vurdere:) Ønsker deg iallfall asse lykke til:) Håper vi kan holde kontakten her inne, vi som har opplevet noen av det samme og har ønske om graviditet så sterkt hos oss:) Stor klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140564818-hei-jenter/#findComment-140570973
Gjest Skrevet 26. august 2009 #5 Del Skrevet 26. august 2009 Uffda, uke 19... er langt på vei da... skal man aldri slappe av da ?? Skummelt med blodpropper, og farlig. Håper du slipper d mer !! Jeg har jo 3 barn, og velger å tro at oddsene MÅ være på min side.. Selv om jeg er "gammal"... *fnys* Jeg skal ta pergo oxo, og forsto på farmasøyten at albyl svekker virkningen pergo har ??? Kanskje jeg bør sjekke mer.. Når jeg sa d var fordi jeg hadde mistet skjønte hun hva som var meningen.. Blir litt småsurrete jeg... Vi får krysse fingre og heie på hverandre.. ) D må da gå bra for kjekke jenter !!?! *KLEM* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140564818-hei-jenter/#findComment-140571776
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 26. august 2009 #6 Del Skrevet 26. august 2009 Er jo bare ungdommen du da (hilsen en -69 modell) Jeg har aldri hørt at Albyl-E har den effekten på pergo, men jeg har eggløsning og skulle bare bruke pergo for en ekstra "dytt" på eggene. Var til UL etter pergoslutt, og da så hun iallfall to fine follikkelposer, så får bare håpe de har fine egg som møter en kjekk frisk svømmer og slår seg til ro i 9 mnd. der inne:)))))) Men skal til Riksen på mer utredning i september og får vel da høre om det er en sjans for meg med et svangerskap overhode, eller om sykdommen min setter en strek for det.......håper jo selvsagt ikke det, men at jeg kan komme i mål med medisiner og god oppfølging:) Er helt overbevist om at dette kommer til å gå for kjekke jenter, og ikke minst for snille jenter.....hehe Håper virkelig på det beste for oss begge to:) Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140564818-hei-jenter/#findComment-140573512
Gjest Skrevet 27. august 2009 #7 Del Skrevet 27. august 2009 Åh, ja, da føler jeg meg ung igjen.. ) Er sikker på at vi kan klage oss over hard mage og kvalme utpå nyåret.. hehe... Har oxo pergo for et xtra spark bak.. Skal til gyn. midt i sept., så jeg får spør litt mer da.. (gleder meg til å bli gravid, være gravid, føde og så få baby, for så å slippe å gå gjennom d en gang til... hehe..) Vi får d til !! Har ikke plass til tanker for alternativet... *klem* PS. Her jeg bor; kjekk = snill/hyggelig.. ) Men sikker på vi er pene oxo... hahaha Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140564818-hei-jenter/#findComment-140574328
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå