Gå til innhold

Ville dere bodd i Bærum (eks. på Jar, Haslum, Bekkestua eller Høvik)? (Inspirert av tidligere tråd om Oslo)

Anbefalte innlegg

Hei igjen!!

Kan godt skjønne at man er villig til å bo i bærum:) det er som sagt ett fint sted og nære til byen og jobber! vi jobbet også begge to i oslo en stund men når vi bodde på vøyenenga ble reisevei til oslo likevel lang..og lange barnehage dager.... men det er som du sier ikke mye bedre litt lenger ut på landet:) om man finner noe i nærheten av buss/tog så kan man spare mye tid:) når det gjelder holdninger og trygghet har man jo stort ansvar som forelder og det er mange steder som er verre en bærum:)

vi har flyttet laaangt ut på landet og samboer jobber fortsatt i oslo men har en fleksibel jobb innom teater.jeg skal jobbe som selvstendignæringsdrivende så da er vi ikke så avhengige av den "vanlige pendlingen"..

om man har en jobb i oslo man trives med og vill beholde og vill bo litt utenfor byen er bærum flott det!

vi hadde vel hatt en helt vanlig ekonomi om vi hadde valgt å bo der og var godt inne på boligmarkedet for å være såpass unge så vårt valg var mer det å prøve en litt alternativ livsstil blandet med litt byliv...

men vi er litt sære da..:)

jeg synes forresten haslum er veldig fint men det er litt dårlig med kollektivtransport der om dagen så jeg hadde nok valgt høvik(hav og tog;)..) eller bekkestua(grei transport og koselig)

vill nok alltid være relativt høye priser der pga av nærhet til jobber men det er jo litt statuspriser og det blir litt dumt..men et er nå sånn boligmarkedet er og vill nok være en stund fremover....

lykke til!

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Har helt latterkrampe av alle de utrolig merkelige innleggene her, som om noen vet hva de snakker om! Fy søren! Ord som snobbete,luksus,penger osv. gjentar seg mange ganger. Jeg bor, og har alltid bodd på Blommenholm i ett av de fineste strøkene der og jeg kan aldri, jeg må gjenta det, ALDRI tenke meg å bo et annet sted. Jeg kommer fra en helt vanlig familie, moren min er lærer og faren min driver med shipping med fly (usikker på hva det heter) og begge de to har lønn på ca. 450.000 hver av dem. Jeg bor i et stort hus med hage og alt. OI! WOW! Som om man ikke får det andre steder? Folk skjønner ikke i det hele tatt hva de prater om, selv sitter de der og bare er missunnelige på oss andre, og sier "Åh neiiiiii alllllllllllldri i livet, vil heller DØ enn å bo i bærum". BÆRUM HAR SINE KANTER! Rykkin og Høvik kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Men kun pga. billigere boligpriser og mere innvandrere på rykkin, selv er jeg ikke så kjent med rykkin, men det finnes da pen natur der også? på lik linje som høvik, blommenholm osv. Grusomt langt inn til byen? haha, morsomt. bruker nøyaktig 9,5 minutter inn til oslo jeg, når det ikke er kø. og mange foretrekker asker fremfor bærum? som er dobbelt så langt å kjøre? VÅKN OPP! jeg er ikke bortskjemt i det hele tatt, får vanlige julegaver ikke egen privatsjåfør som alle andre tror? drar på charterreiser til tyrkia og alt. blir så lei meg av å høre hva folk går glipp av. folk flest sier jo "drømmen er jo å flytte til bærum". Skjønner du hvorfor folk vil det? Jo det skal jeg fortelle deg: Det er kjempe trygt og pent her, sentralt til skandinavias største shoppingsenter og oslo, bra skoler med flinke lærere, fine turmuligheter, barnevennlig osv.osv.osv. ja det skal innrømmes at det er snobber her, men igjen; er det ikke det andre steder 'a? har venner i asker jeg også, de sier det er snobber mange steder, men det er jo det som er poenget! DET ER SNOBBER OVERALT! Alltid vil det være noen som har mer penger og mer luksus enn andre, men hold opp nå med syting - for dere aner ikke hva dere går glipp av.

Har bodd et halvt år i Bærum mens vi pusset opp huset. Hadde vi hatt mer penger ville jeg gjerne bodd der. Men det har vi ikke, så da trives vi bedre på østkanten :) Vil ikke at ungene skal skille seg ut.

Som barn mistrivdes jeg i bærum fordi "alle" var mye mer snobbete enn mine sosialistiske foreldre. Men så bodde vi på Jar da. Men det var ok borsett fra kjøpepress og mobbing pga ikke rette merkene osv. I dag ville jeg ikke flyttet dit mest fordi jeg er hekta på å bo nære marka. Hosle eller Tanum kunne gått an derimot.

Jeg har vokst opp i Bærum, bor i Bærum og har familie og venner i Bærum. De største snobbene bor ikke her, de bor ikke i Bærum i det hele tatt. De verste snobbene er anti-Bærum.

Folk her er som andre steder. De færreste er rike, noen er fattige, noen har rompa full av penger, noen er hyggelige, andre ikke. Både Jar, Haslum, Bekkestua og Høvik er ok og barnevennlige områder. Haslum og Jar mine favoritter.

Annonse

Nei, kunne aldri tenke meg å bo i Bærum og kunne ikke tenke meg at barna mine skal vokse opp der.

Hadde jeg arvet et hus i Bærum, hadde jeg solgt det..hehe:)

Bor midt i Oslo.

9.5 min med bil til Oslo? Da tror jeg du bruker Batmobilen... LOL

Bærum er et høl!!!!! Forferdelig sted, forferdelige folk. Mer er det ikke å si om den saken.

hm vi bor i Bærum (bodde i oslo sentrum vest tidligere) og jeg var overrasket over hvor lite snobbete det er her. Syns det er veldig "jevn middelklasse", og syns ikke folk er snobbete. Alle er veldig opptatte av barna sine og aktiviteter for dem, og mye sosialt ifm skole etc. Men de fleste har nok ok jobber, god utdannelse etc, men jeg syns ikke det er noe annerledes enn andre steder jeg har bodd. Barna våre stortrives. Kunne selv tenke meg å flytte til Asker, men pga at barna trives så veldig bra så flytter vi ikke.

Ikke det du spør om, men ville heller bosatt meg i Asker. Nå flyttet vi ut til Røyken i stedet, og her er det nesten bare innflyttere fra Asker, Bærum og Oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...