Galskapens overhode Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Gutten min er som nevnt i overskriften, 19 mndr. Han er ordentlig langfingret, slik de skal være i den alderen. Han har fått ei skuffe og et skap det er greit at han holder på i, og dette vet han. Verst er det med komfyren og stereoanlegget (pga sopp og råte ihuset vårt bor vi hos foreldrene mine på 7. måneden nå, så disse tingene er jo ikke våre) . Han skrur og trykker, og ler godt. Jeg har prøvd å forklare, avlede oppmerksomhet, snakke bestemt, sette ham bestemt på gulvet, sette ham i gang med annen lek. Ikke noe fungerer. Jeg blir kjemperedd når han løper bort når ovnen er varm. For selv om ovnsdøren er barnesikker, så strever han med å stikke fingrene mellom ovnen og benken, og der er det varmt. Jeg har faktisk endt i å klapse på fingrene et par ganger for å "illustrere" at dette er farlig og vondt, men tviler på at det er den lærdommen han sitter gjen med. Samtidig er han også et sinnatroll uten like hvis han først blir sint. Slenger hodet i det han kan finne for å gjøre seg selv vondt. KLiper og klorer seg. SInnet blir jo værre hvis vi holder ham fast, men jeg er redd for at hodet vil ta skade av behandlingen han gir seg selv. Setter jeg ham i reisesengen leter han etter harde steder å slå hodet inn i. Har prøvd å synge, snakke rolig eller bestemt, sette på tv eller rmusikk. Ingen har fungert. Leker flyr veggimellom hvis vi prøver å avlede med det. Råd for å advare uten å skremme og for å roe raseriet?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Vi måtte overse vår datter for å unngå at hun skadet seg selv. Når hun ikke fikk oppmerksomhet var det ikke gøy å skalle hodet i veggen lenger.
rikedaspike Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Anbefaler deg boka "gode knep for småbarnsforeldre " fra Elisabeth Gerhardsen ( Tell forlag ) - kanskje du kan låne på bibl. ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå