Sofia 40 Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Jeg venter bare på mensen, og skal så i gang med 1. IVF-forsøk ved Copenhagen Fertilitycenter. Har noen spørsmål til dere i forbindelse med mitt første forsøk - er jo selvfølgelig veldig spent. Får trolig mensen 31. august. Vanligvis har jeg eggløsning på dag 14 i syklus, men den ene gangen jeg tok pergotime fikk jeg eggløsning først dag 17. Nå er det Gonal-F jeg skal starte på, i første omgang i seks dager (jeg skal ha kort behandling). Vet jo ikke hvilket preparat dere andre tok, men på hvilken syklusdag hadde dere uttak og hvordan var uttak og innsetting i forhold til den vanlige syklusen deres? Omtrent samtidig som eggløsningen? Har ellers aldri vært hos CFC før- bare på Stork. Har jo lest her inne at alt går raskere og litt mer samlebåndaktig hos CFC (som het Nordica før) - hvordan foregår uttak og innsetting? Får man ligge og hvile litt etter innsetting av egg? Og har noen tips til et ok hotell i nærheten av CFC?
snuffe Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Jeg hadde uttak på syklusdag 14, mot vanligvis eggløsning en gang mellom dag 14 og 17. Gikk på de samme medisinene du vil ha ved kort regime, tror jeg - Pergo, Gonal-F og Orgalutran. Ingen hviling etter innsettet, kunne sikkert fått det om jeg hadde spurt - men det er jo ikke vondt å sette inn, det er som en vanlig inseminasjon omtrent. Etter uttaket lå jeg en halvtimes tid og slang på en seng mens bedøvelsen avtok. Vi fant ingen fristende hoteller i nærheten av klinikken, så bodde i sentrum og tok taxi til og fra (går busser også, altså, men formen min var lite kollektivvennlig etter uttaket og i grunn to dager senere også). Lykke til med hormoneringen! =)
bumpi de bump Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Skjønner godt at du er spent, Sofia 40. Jeg har uregelmessig syklus, så jeg jeg har ikke vanlig syklus å sammenligne IVF-syklusen med. Jeg hadde kort regime som deg og uttak på dag 12. Jeg er blant dem som har skrevet at CFC er samlebånd og effektivitet. Det er de, men jeg fikk en reaksjon da jeg skulle ha uttak. Da var de superproffe. En av pleierne ble ropt etter øyeblikkelig. Hun satte seg tett opp til meg, holdt meg i hånden og pratet meg gjennom hele uttaket. Var rett og slett utrolig flink til å roe meg ned. Etter å ha hvilt en halv times tid etter uttaket, vindusshoppet jeg noen timer. Utpå ettermiddagen hadde jeg litt vondt i magen, som menssmerter. Det sov jeg av meg. Etter det ingen smerter. Etter innsett er det opp å gå hos Nordica, ingen hvile der i gården. For meg er det helt OK. Jeg har aldri hatt behov for hvile etter ins og innsett er samme greia. Jeg bodde på Kong Frederik ved Rådhusplassen. Fant ikke noe hotell på Nørrebro. Frederik var sliten, men ren. Buss 5A går fra like utenfor hotellet og tar 10-15 minutter. Lykke til!!
venusstjernen Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Vil bare ønske deg masse lykke til i prosessen, Sofia! : )
Sofia 40 Skrevet 26. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2009 Takk for lykkønskninger og gode svar! Det er godt å vite sånn cirka når jeg skal ha uttak og hvordan det foregår. Så fint at CFC tok seg så godt av deg bumpi de bump da du trengte det- det synes jeg er betryggende å høre. Jeg har sett litt på kart på nettet og det virker ikke som det er så mange hoteller i nærheten av CFC. Jeg får kanskje velge et av hotellene jeg har bodd på da jeg var hos Stork - i nærheten av Søerne. I går kjøpte jeg Gonal F for seks dager - er spent på sluttsummen for medisinene -men dette er det verdt:-) Lykke til dere også!:-)
satser & vesla Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Hei Sofia40 Jeg har lyst til å forberede deg i tilfelle noe uforutsett skjer. Jeg har syklus som er regelmessig som en klokke, men da jeg gikk på gonal-f ble det noe ekstra dager med sprøyter for meg. Jeg måtte gå på gonal-f 3 dager til og det ble ekstra utgifter som jeg ikke var forberedt på, heldigvis hadde jeg reservekonto til slike ting. Man vet aldri hvordan kroppen reagerer på disse hormonene første gang man prøver. Jeg gikk på lang regime. Uttaket for meg gikk kjapp og greit, jeg gikk derfra 5 min etter uttaket - fikk ikke noe vondt. Innsettingen gikk også greit, jeg tok akupunktur etterpå. Jeg tok t-bane/tog rett til flyplassen da jeg dro derfra. Nå sitter jeg her med baby i magen, 11 uker igjen til terminen :-) Det var min første IVF, jeg er 42 år nå. Har vært gravid med inseminasjon to ganger - men mistet. Ellers kan jeg tipse deg om cabinn.com - enkel og billig hotell. Jeg bodde på city som ikke ligger så langt unna togstasjonen/ligger bak tivoli og buss nr 5 stopper like ved hotellet. Ønsker deg lykke til :-)
Sofia 40 Skrevet 26. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2009 Takk for at du forbereder meg på dette, satser. Det setter jeg pris på! Så fantastisk at du snart blir mamma - og på første IVF-forsøk:-) Det gir håp i en prøvefase å lese om alle dere som lykkes. Jeg lurer også litt på akupunktur. Tok du det før du reiste til Købehavan også, eller bare der nede? Lykke til du også!
satser & vesla Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 Hei sofia40 Jeg tok akupunktur ifm syklusen før jeg dro nedover + etter innsettingen. Slimhinnen min ble tykkere etter behandlingene :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå