Gå til innhold

Når kjenne liv med tvillinger???

vickan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei..

Jeg kjente liv allerde i uke 11, men det var kun en gang da, så gikk det helt til uke 13 før neste gang... I uke 11 satt jeg på flyet, og kjente det var så livfult i magen, men trodde det var luft og litt ustabil mage, med tanke på at vi hadde vært ii utlandet, og maten var annerledes... gikk på do på flyet, kom ingen luft, ingen vondt i magen, men akkurat som små luftbobler som sprengte hele tiden..

Har hørt at når du sitter på flyet kan man gjerne kjenne liv tidligere enn "normalt", pga lufttrykket ol, men fant iallefall ut at det måtte være babyene jeg kjente..:)

Etter at jeg kjente liv i uke 13 gikk det også noen uker før jeg begynte å kjenne noe regelmessig.. er nå i uke 20, og kjenner veldig mye liv og røre, spesielt på kveldene...:)

Selv om du er i uke 17, og har fått barn tidligere trenger du nok ikke å engste deg.. Du husker sikkert bare de harde sparkene du hadde på slutten med den forrige, og kjenner etter de, men jeg ble overasket denne gangen over hvor dårlig man egentlig kjenner de små sparkene.. Trodde jeg skulle merke mye mer til de enn det jeg gjør.. Kan jo ha noe å si at forrige gang skulle jeg ha 1 gutt, som sannsynligvis var sterkere, og som definitivt hadde mer plass inni der enn det mine to små jenter har når...:)

Ble en lang avhandlig, dette..;)

Du kjenner nok de små sparkene snart, du også, og har sikkert kjent noe allerede, men at du ikke er helt klar over at det er de som spiller deg et lite "puss"...;)

Lykke til i svangerskapet..:)

Når jeg gikk med tvillingene kjente jeg liv i uke 13. Merket det spesielt godt når jeg lå på magen på et litt hardt underlag. Føltes som om de turnet inni magen og vred seg rundt, ikke ordentlige spark før senere. Nå er jeg gravid med 1baby og er 18 uker og har ikke merket noe særlig med liv.. Så jeg tror det er lettere å kjenne liv med tvillinger pga plassmangel eller noe slikt.

Annonse

Med mine andre tre barn har jeg kjent liv i mellom uke10-12, og nå venter jeg tvillinger og er kommet i uke 19, og det er veldig lite liv å kjenne...

Kjente det først i uke 16, men det er ikke hver dag. Har en morkake på fremre og en på bakre livmorvegg, så det er nok forklaringen på hvorfor jeg kjenner så lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...