adventsmamma - des.08 Skrevet 25. august 2009 #1 Del Skrevet 25. august 2009 Hei! Har en gutt som straks bruker str 80 i klær (han er 9mnd) og han skal etterhvert begynne i barnehagen...hva trenger jeg?? Hvilket merke ville du ha valgt i forhold til: (vær spesifikk slik at jeg finner plaggene igjen i butikken hehe, vet du hvor jeg får kjøpt de er det også topp! Bor i Trøndelag) Vinterdress Regndress (trenger man mange dresser til 1 åringer?) Ulltøy Longs/strømpebukse? Tøfler/sko/sklisokker Barnehagevogn Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140563927-gutt-8086-kl%C3%A6r-i-barnehage-hva-anbefaler-du-pleeeease-svar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella - tobarnsmamma Skrevet 25. august 2009 #2 Del Skrevet 25. august 2009 Min brukte vinterdress fra Reima, kjøpt på Reflex, vår/høstdress fra Reflex, kjøpt på Reflex, og regnjakke+regnbukse fra Reflex kjøpt på Reflex. Vært fornøyd med alle. En av hver. Synes Reflex sine ting er litt stor på størrelsen, så har kjøpt mindre str enn han i flg alder skal bruke. Man får prøve hjemme, og bytte om det ikke passer. Bhg-vogn kjøpte vi brukt. Fant på finn.no og kjøpte hos noen i nærområdet for 750 kr. Min gutt får utslett av vanlige ullklær mot huden, men vi kjøpte ullbodyer med bomull på innsiden som de har på Cubus. ¨ Personlig synes jeg det er lettere med strømpebukse enn longs, for han tar så lett av seg sokkene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140563927-gutt-8086-kl%C3%A6r-i-barnehage-hva-anbefaler-du-pleeeease-svar/#findComment-140567199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #3 Del Skrevet 25. august 2009 Nå kommer du sikkert til å få 7-8 svar med beskjed om at Reima er beste, ingen over ingen ved siden. (de får du vel kjøpt hos Reflex i så tilfelle) Jeg er ikke helt enig da, det er flotte klær ja, men man får flotte klær til en langt hyggeligere pris også. Vinterdress - jeg jobber i en barnehage i Trøndelag og der er det myyye Cubus-dresser. (skyldes nok at Cubus er en av byens største og mest oversiktelige butikker....) De fungerer KJEMPEBRA, aldri vært plaget med at barna er våte/fryser, og det har vært rimelig sørpete her de siste vintrene. Ellers liker jeg godt Mikk-Line til de minste, da den er så fin og bevegelig, samt¨grei å få på. De må du vel på Reflex for å få tak i. Obs har nylig fått inn Friends-dressen. Har ingen erfaring med den, men den virka veldig god. Regndress - jeg vil anbefale å kjøpe todelt regnsett. Tenk deg at det er god temperatur i lufta, men vått på bakken. Det blir utrolig varmt inni en sånn hel dress. Evt. en dress og en enkel regnbukse i tillegg. Her duger det meste, ikke for tjukk gummi for da blir det stivt og ubehagelig. Er heller ikke kjempefan av de med fleece inni da de lett blir varme i tilfeller som nevnt ovenfor. Jeg kjøpte nylig Name-it til jenta mi på 10mnd, virka veldig greit. Det får du kjøpt i Name-it butikker og hos Exit Ulltøy - Janus er kjempebra og de har godt utvalg. Både det helt tynne og litt tykkere for å ha utenpå. Du får det blandt annet på Obs. Husk ullsokker uten antiskli, da gummien kan bli kald nedi skoene på vinteren. Strømpebukser - hvis du tenker på bomullsstrømpebukse så er vel alle like bra. Hvis du bor nært Spar-kjøp så har de greie, ensfargede stømpebukser til 19,50,- Begynner på 1-2år, men det burde passe til en som må ha 80/86. Tøfler/sko/sklisokker - Til de minste synes jeg det er best med sklisokker eller slike "mokkasiner-sokker" som du får på bl.a. H&M. Tøfler kan bli stivt på foten for en aktiv krabat :-) Barnehagevogn - hvis du har en bag/duo/kombivogn vil jeg anbefale deg og bruke denne, evt. kjøpe en brukt. Den skal kun soves i så trenger ikke være fancy i det hele tatt. Legg heller penger i en god pose til vinteren (voksi e.l.) Husk myggnetting og regntrekk. Ellers vil du nok trenge - luer (husk en tynn "sovelue" de svetter utrolig når de sover) - votter Dette er utrolig vanskelig til de minste. Det beste er strikka ullvotter, men du må jo ha noe annet når det er skikkelig vått. Prøv deg fram til du finner en som sitter godt på hånda og tommelen. - sko Regner med at gutten din ikke går enda og da er det best med slike "regnsokker" som du får hos Cubus, Troll og Reima bl.a. - nok skifteklær (vanlig hverdagstøy) Og, husk å MERKE klæren (sukk fra en bhg-ansatt) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140563927-gutt-8086-kl%C3%A6r-i-barnehage-hva-anbefaler-du-pleeeease-svar/#findComment-140567332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #4 Del Skrevet 26. august 2009 Om du trenger egen vogn til barnehagen kommer an på om barna sover inne eller ute i den barnehagen gutten skal begynne i. I noen barnehager sover alle barna inne, og da trenger du ikke tenke på noen annen vogn enn den du bruker til daglig. Tøfler/sko/sklisokker: I vår barnehage bruker de fleste sandaler innendørs. Blir ikke så varmt på føttene, samtidig som man ikke sklir. Longs/strømpebukser: Til vinteren må man ha ullstilongs. bedre med stilongs enn strømpebukser med føtter, for da må man ikke skifte alt dersom man blir våt på beina. Janus er bra. Til høst og vår er bomullsstrømpebukser bra. Ulltøy: Ullbodyer er et must på vinterstid. Senhøst/vinter/tidlig vår bruker man nesten bare ullbody og ullstilongs på ungene. De flyr som regel rundt i barnehagen i bare det. Og for de minste barna blir det jo en del søl når de spiser etc, så ullbodyene må skiftes ofte. Altså trenger man en del av dem. Det må jo alltid ligge skift i barnehagen også. Regndress: Kjøp for guds skyld todelt - altså selebukse og jakke. Slik at man kan bruke bare en av delene. Veldig ofte bruker man regnbukse med genser hvis det er vått ute, men ikke regner. Reflex har bra regntøy. Selv har vi Helly Hansen nå, er bra det og, men det har falt ut noen knapper i føttene... Vinterdresser: Her finnes det mange meninger. Noen dresser er veldig dyre. Vi har aldri hatt dyre reima-dresser, men har vært fornøyd med Cubus-dresser. Nå kommer det litt an på når på året gutten din skal begynne i barnehagen. En tynnere parkdress er kjekk å ha til høst/vår for så små barn. De er jo mye på bakken og blir grisete. Jeg har hatt parkdress fra Reflex og vært veldig fornøyd. Mye billigere enn f.eks Reima, men dressen har ikke blitt gjennomvåt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140563927-gutt-8086-kl%C3%A6r-i-barnehage-hva-anbefaler-du-pleeeease-svar/#findComment-140570643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*gurimallaika* Skrevet 26. august 2009 #5 Del Skrevet 26. august 2009 Denne Mikk-line dressen har jeg kjøpt til frøkna mi. Kjennes veldig god ut. Også så billig. med frakt kommer den på mellom 300 og 350 kr. Og det kommer under toll og moms-grensa. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140563927-gutt-8086-kl%C3%A6r-i-barnehage-hva-anbefaler-du-pleeeease-svar/#findComment-140573086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*gurimallaika* Skrevet 26. august 2009 #6 Del Skrevet 26. august 2009 Glemt så klart å legge inn linken... http://www.ml-dk.dk/product.asp?product=4727 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140563927-gutt-8086-kl%C3%A6r-i-barnehage-hva-anbefaler-du-pleeeease-svar/#findComment-140573101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå