candel Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Hei Jeg er en jente som er 23 år. sluttet på prevensjon (nuvaring)i starten av februar,alstå ca 7 mnd siden. Var til gyn samme mnd, og hun kunne bekfrefte at jeg allerede hadde hatt EL. fikk også fort mensen tilbake,selv om syklusene mine var veldig lange, ca 38 dager..siden da har syklusene mine fortsatt vært ustabile, alt fra 27,38,32,35 dager, ikke noe mønster i det hele tatt..i juni bestemt jeg og min samboer oss for å begynne å prøve å lage en liten en:) Pga mine uregelmessige sykluser, gikk jeg til innkjøp av EL-tester. Fant EL, og gjorde det vi skulle de dagene rundt el. Det jeg derimot fant ut, er at jeg kun har fra 8-9 dager mellom EL og TR, altså veldig korte lutelfaser...har fått med meg at det ikke er gunstig for egget som skal feste seg. Mistenker for lite progesteronverider selv..har tatt blodprøve,får svar til uka..Så nå har vi prøvd i 3 mnd, men det har ikke skjedd noe, for jeg har jo fått tante en knapp uke etter el!! irriterende..har prøvd pyridoksin, noe som ga meg 1 dag ekstra, men det hjelper ikke stort..fortsatt lutealfase på 9 dager. så mine spørsmål er : 1. Er det noe som helst sjanse for at jeg får lengre lutealfase av meg selv? Tar dette lang tid isåfall? Det er jo 7 mnd siden jeg sluttet på prev. 2. Er det stor sjanse for at jeg alltid vil ha så lang lutealfase? 3. Tenkte jeg skulle høre med legen min, og progesterontilskudd, men hhar dette noe for seg? får jeg lengre lutealfase av det? 4. Er det mange som får rettet opp i lutealfasene sine selv? Jeg er kjemperedd dette skal gi meg store problemer med å bli gravid overhodet...Vil veldig gjerne bli gravid så fort som mulig.ønsker meg baby 2010:) hehe.. Håper noen med god erfaring kan hjelpe meg med dette:D
Eurecaღmed spireღ Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 tror progesteron krem vil hjelpe Skal hjelpe kvinnekroppen å komme i balangse. Jeg selv hadde ikke helt troen på det, men etter 4-5 år med prøving gav jeg den et forsøk, klaffet etter 2 eggløsning med den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå