Molait Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Var hos legen forrige torsdag (20/8) Grunnet flere mist og ganske traumatisk senabort sist ble jeg lovet en tidlig ul av ahus (var der til obduksjonssamtale i mai, bare å si ifra sa damen så får du komme inn) Har hatt litt småblødninger og sa dette til legen. Ikke ille blødninger, men det kombinert med alt (mulighet for tvillinger og morkaka lå feil sist) så ønsket jeg å benytte meg av tilbudet. Legen var helt enig i det og sente meil over til ahus. Jeg spurte om han visste ca hvor lang tid, han regnet med at det gikk ganske kjapt. Innen en ukes tid eller noe. Jeg ville få brev i posten. Lørdag kom brevet. Fikk ul 11/9. Det er over 3 uker etter lege sendte forespørsel. Er ikke det lang tid? Når det er snakk om blødninger og? Vet jo at en ul mest sans ikke kan forhindre om noe er galt, men skal man da gå rundt som et vrak i 3 uker? Og vil kunne ta visse forhåndsregler dersom det skulle være prob med morkaka igjen eller er to stk.
Zelda75 Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Jeg måtte også vente i over 3 uker, og venter fortsatt. Skal ikke på Ul før om 3 uker. Da har jeg ventet i 7 uker! Men dette var mitt valg. Hadde jeg opplevd det samme som deg hadde jeg søkt og ringt flere privat praktiserende leger og spurt om å få komme inn før. Jeg valgte og vente til uke 13 da er sjansen større for og finne ut om det er noe galt. Men jeg angrer litt på det i blant. Men jeg fikk vite at dersom jeg var engstelig og trengte en UL for og få ro, så kunne jeg komme før. Jeg bruker Dr. Hegglund i Lillestrøm og han er så dyktig.
Molait Skrevet 25. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2009 Skal til han uke 12 uansett:) Brukt han på alle (untatt første) Derfor synes jeg og at det er kjedelig det kommer så tett opptil uke 12. Jeg hadde mye problemer før uke 12 sist. Og siden jeg faktisk har blitt tilbudt ul vil jeg benytte meg av den. Har gått greit til nå, men nå kjenner jeg det begynner ta på. alt var jo fint frem til uke 7 sist og. Nå drømmer jeg, sover urolig, får opp bilder i hodet. Jeg vet at ul bare gir noen minutter med fred. Man vet ikke hva som skjer timen etter man har gått ut derfra. Men likevel. Kanskje lettere å forholde seg til alt om noe går galt, om man ikke har vært på ul? Tanken har slått meg. Men nå har jeg aldri mista før etter uke 12 jeg da... Er det ikke uke 12 det er best å se? Mellom 11 og 13. Nakkefold og slikt. Er ikke lang tid etter man ikke ser det. Uke 13 ser man nok ja. Jeg kan jo ringe Hegglund. Er gjerne ganske fullt der, men ja. Koster meg jo ikke mer enn 100 kr heller. Nei jeg ringer til ahus å hører om det går å skyve frem litt. Er sm t.o.m. 10/9. Hadde jo gjort seg om ul kunne komme innenfor sm da. Når en først er sm i 3 uker. Og time hos lege 10/9 for da å følge opp også ift ul. Får ringe å høre hva de sier:)
Zelda75 Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Ring og hør. Da blir du mye roligere. De sier at det er best med UL mellom uke 11 og 13("; Lykke til.
Molait Skrevet 25. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. august 2009 Fikk tatt noen dager før. Får iaf innenfor tiden jeg er sm. Fortsatt par uker å vente, men greit nok. Tiden går fort. Blir det økte blødninger skulle jeg bare ringe. (erfaringsmessig kommer jeg da inn dagen jeg ringer) Fiksa time hos Hegglund i dag og. Fikk 25/9, da er jeg 12+1 så det passer jo bra:) Litt sånn...vet ikke helt..hadde termin den 25/9...
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 Hei molait Vil bare ønske deg lykke til! Det går nok bare bra med lillefrø i magen. Du har jo to friske sønner:) Jeg lurer på om vi kanskje var sammen her på bim i 2006? Da fikk jeg Vegard. Jeg het Lisa*si*mamma*venter*Vegard og du het bare Molait.
Molait Skrevet 25. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. august 2009 ER DET DEG!!!! Heeeeeeeeei:)))))))) Ja det var deg og meg og eliasmamsen. (som fikk Emma da) Jepp har hett bare Molait hele veien frem til i mars. Og nettopp derfor..hehe så kjenner folk en igjen og man er den man er. Er så mange som bytter rundt på man blir helt forvirret. Men så kult da!! Hvor langt er du på vei og alt sånt? Og når kom Vegard igjen? Edvard ble 3 år i går:) Joda, det går nok bra, men det tenker jeg alltid og det ender jo ikke alltid sånn:( Nå sist ble det ganske traumatisk. Tok imot gutten hjemme og måtte føde jenta på "normalt" vis på sykehuset. Hadde de hos meg hele den natten. Ja de var små (var bare uke 14) men de var jo så ferdige og de var mine! Dekket faktisk hele håndflaten. Var en del ting i løpet av det svangerskapet som burde vært gjort anderledes og fulgt opp bedre. Kanskje det hadde blitt samme resultat, men var mye rot.
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 25. august 2009 #8 Skrevet 25. august 2009 Så utrolig vondt å lese. Helt forferdelig å måtte gå gjennom noe sånt. Det blir liksom noe helt annet enn å ha en sa når du er 8 uker. Forstår at du vil passe ekstra på, og det skulle jo bare mangle at de følger deg ekstra opp. Jeg ville kontaktet en privat jordmor og fått ul i morgen, hvis jeg var deg. Eller hva med å bestille en babywatcher? Jeg har lånt en av en venninne inntil nå nylig. Før jeg kjente liv daglig, var det godt å ty til babywatcheren hvis jeg plutselig ble litt redd. Vegard blir 3 5.september, Lisa blir 5 8.november og lillegutt kommer i januar forhåpentligvis. Jeg er 21+4 i dag og har termin 3.januar. En litt skummel dato. Vil jo ikke ha i slutten av desember, men han kommer når han kommer. Jeg har prøvd å overtale Elias' mams til å være med over til bim igjen, men hun vil vente litt med å få nr3. Jeg har ikke mye kontakt med henne, men jeg er venn med henne på facebook:)
Molait Skrevet 25. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. august 2009 men ååå jeg som trodde du var her på 1 tri:) Og at vi skulle følge hverandre på oppløpet en gang til:) Ul gir bare noen min. med ro. Hva som helst kan skje i det man går ut døra. Alt så jo fint ut sist på lørdag kveld og tirsdag ettermiddag kom de. Men likevel, så er det nå greit å ha sjekka. Spes ift hvordan morkaka ligger. (lå for langt ned sist og gnagde på kanten så til slutt orka ikke morkaka mer..tror vi da) Ja er jo ikke spontanabort så sett, heter jo senabort etter uke 12. Sorg er sorg og man kan oppleve en like stor sorg i uke 8 som i uke 14. Klart det blir jo litt anderledes når amn holder dem i hendene sine. Mistet for mange år siden i ma i uke 13. Verden raste sammen da og, men ikke noe ift nå. Er til dags dato det verste jeg har opplevd. Er bare 7+5 jeg da, så ligger et stykke bak. Termin 10.04.10. Vi rekker vel noe trimester sammen lell. Du får hilse til Eliasmamsen da:) Har ropt på henne med jevne mellomrom siste årene men ikke funnet henne. Har bestilt babywatcher på ebay, samme nypris som brukt her:) Men det tar noe veldig med tid synes jeg. Ikke at det haster for er jo ikke så langt enda.
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 26. august 2009 #10 Skrevet 26. august 2009 Ja, jeg skal jo være her mange uker til. Jeg har jo 18 uker igjen:) Så vi får følge hverandre en stund. Jeg fant hjertelyden til denne babyen da jeg var 8 uker på vei. Men det er jo egentlig altfor tidlig. Jeg skulle finne den en gang i uken, men jeg klarte jo ikke la være og brukte den oftere. Jeg hadde en ma i uke9 rett før jeg ble gravid med Vegard. Det var vondt den gangen, men fordi jeg ble gravid igjen bare to mnd etterpå, har jeg ikke tenkt så mye på det. Men, jeg er sikker på at det er myyye verre å holde babyen sin i hendene. Håper du klarer å slappe av og nyte den lille (eller de små) inni magen din. Som regel går det jo bra. Selv om det er vanlig å miste, er det ikke vanlig å oppleve det du måtte oppleve. Derfor tror jeg ikke du må gå gjennom det igjen. Det går nok godt.
Molait Skrevet 26. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 26. august 2009 Jau da. Livet gir og livet tar og vi må bare innfinne oss med hva vi blir tildelt. Hvorfor kommer jeg på et annet nick når jeg trykker på nicket ditt? 2,5 uke siden jeg bestilte bw nå, irriterer meg at jeg ikke hører noe. Har slik sporingsgreie og men ikke noe liv siden 10/8.
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 26. august 2009 #12 Skrevet 26. august 2009 Jeg vet ikke hva "sporingsgreie" er for noe:) Hvis jeg trykker på nicket mitt, kommer jeg til meg. Hmm rart...
Molait Skrevet 26. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 26. august 2009 Nå gjør jeg og det. Kom til "stoltmor*til*to* " eller noe sånt. Merkelig. Prøvde flere ganger og. Sporingsgreie er sånn vettu..hehe...man kan se hvor pakken befinner seg. Spore pakken. Posten har vel og slik? Man har et referansenr og da får man opp om pakken er sendt videre herfra og derfra og om den har kommet på postkontoret og sånn. Du vet..sporingsgreie:))
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 26. august 2009 #14 Skrevet 26. august 2009 He he. Nå må jeg le litt av meg selv. Trodde du snakket om et apparat du kunne "spore" liv fra babyen inni magen:) Er helt på den kanalen for tiden:) Jeg het Stolt*mor*til*to da jeg begynte å prøve på denne het. Har endret nicket mitt noen ganger. Ville ikke at folk jeg kjente skulle kjenne meg igjen hvis de så Lisa og Vegard sitt navn i nicket mitt. Så det er meg du finner:)
Molait Skrevet 26. august 2009 Forfatter #15 Skrevet 26. august 2009 men da må du ha byttet frem og tilbake mens vi har hatt denne "samtalen" da? For trykka jo på det nicket du har her og kom til det andre. Jaja men da er den saken oppklart:) Nei sengen kaller...
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 27. august 2009 #16 Skrevet 27. august 2009 Nei, jeg har ikke byttet nick siden jeg var 12 uker på vei. Det var da jeg kunne bli litt mer offentlig. Vet ikke hvorfor du kommer til det gamle nicket. Jeg er hjemme fra jobb i dag også Er så forferdelig forkjølet. Var hos legen i går. Fikk på meg munnbind og greier, men legen avkreftet svineinfluensa. Jeg har ikke hatt mye feber, bare bittelitt tirsdagkveld. I natt har det vært helt forferdelig. Har et enormt trykk i hodet, og det verker i hals, bihulene, pannen og nakken:( Syns ikke det er noe gøy å være hjemme fra jobb. Får så dårlig samvittighet overfor både kolleger og elever.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå