Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #1 Skrevet 25. august 2009 Sikkert kjempeteit spørsmål,men jeg hakke peiling
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #2 Skrevet 25. august 2009 Kommer an på brødet du spiser, spiser du skikkelig grovt brød så kan det sikkert være like bra som f.eks rug knekkebrød. Jeg har slutta å spise brød for flere år siden, liker ikke skikkelig grove brød, og finere brød legger seg rett på hofta. Holder vekta med knekkebrød.
"nøtteliten" Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Det kommer vel helt an på knekkebrødet det? Noen har jo veldig lite fullkorn og mye sukker mens andre er sunnere.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Helt vanlig sånn husmann (?) knekkebrød .... hi
-68mamma Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Da kan du lese på pakken kanskje ? De fleste knekkebrød ligger på mellom 50 -60 kcal pr skive, mens en brødskive ligger mellom 60-80 kcal - avhengig av type brød. Men knekkebrød inneholder vel transfett som ikke er så bra, og man blir jo heller ikke like mett av et knekkebrød som en grov skive - og hvis man må ha flere knekkebrød, så er man jo like langt...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 Det finnes eget forum for kosthold og trening. Kanskje man kan bruke dette?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #7 Skrevet 25. august 2009 ellers er faktisk gjæren ikke særlig bra dersom du vil ned i vekt..
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #8 Skrevet 25. august 2009 Jeg bruker det formumet som paser meg jeg! Har tatt knekkebrødene utav pakken og lagt de oppi en sånn knekkebrød boks,så da kan jeg ikke lese på pakken Men takk for svar hi
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #9 Skrevet 25. august 2009 De knekkebrødene jeg spiser ("Fiber Pluss" eller no sånt) inneholder bare 30 kalorier pr. skive. Dessuten inneholder de ikke gjær, og det "farlige" fettet som ene anonym her nevner...vet ikke hvor du tar det fra, altså, men jeg har ihvertfall ikke sett knekkebrød som er tillaget med transfett (er vel det du mener?). Så når jeg kjøper knekkebrød ser jeg etter de som ikke inneholder gjær, og som i tillegg inneholder sunt (grovt) mel. Jeg også har hørt at knekkebrød er sunnere enn brød. Ofte er ikke brødene så grove som man tror, da det gjerne tilsettes farge slik at brødet skal virke grovere. Mens det egentlig brukes for mye hvitt mel til at brødet er særlig grovt. Så her har vi byttet ut brød med knekkebrød:)
-68mamma Skrevet 25. august 2009 #10 Skrevet 25. august 2009 Her kan du lese alt som knekkebrødet ditt : http://www.wasa.com/no/fullkorns-galleriet/#/no/produkter/knekkebrod/wasa-husman/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå