Gå til innhold

Søvn 7 mnd..Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har frem til nå stort sett sovet godt om natten, men i det siste har det vært endel tull. Han våkner rundt 02 og kan holde det gående i 2-3 timer! Han virker ikke sulten, og jeg tror ikke han har vondt noe sted. Han driver og får tenner nå, men virker ikke plaget av dette. Så han ligger bare og herjer/turner/klager i senga, og holder selvsagt både meg og sambo våken.

Noen som kjenner seg igjen (og som kanskje kan fortelle meg at dette kun er en fase og at det vil gå over snart)? Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Småtten min er 7 1/2 mnd, og jeg kunne skrevet omtrent det samme... Han sov natta gjennom de første tre mnd uten mat. Deretter har han krevd mat om natta, men vært en drøm å legge, og sovnet fint etter måltidene om natta. De siste par ukene har det derimot bare blitt tull... Vanskeligere å legge, og ofte våken i løpet av natta, vil gjerne bli tatt opp...Han har ikke holdt det gående i timesvis, heldigvis - men lenger enn mora setter pris på. Vi har gjort noen grep, og faktisk opplevd forbedringer - de siste par nettene har vært fine. :) Det vi har gjort er:

- Kutta ned fra tre til to dupper. Våkner fra siste dupp rundt to (pluss, minus tjue min).

- Tar ham ikke opp når han er lagt, selv om han gråter litt. Velger å være hos ham hele tida hvis han gråter, trøster litt, synger, snakker rolig til ham, men tar ham ikke opp.

- Litt større grøtporsjon til kvelds.

Vi ser som sagt stor bedring, og håper det fortsetter... Har fremdeles et måltid i firetida, men det synes jeg er greit. Kan noe av dette funke for dere, eller har dere prøvd?

Skrevet

Vi har det også på samme måten. 7 mnd her også. I natt sov han fra 19-02. Da holdet han det gående i en time. Jeg synes at du gir gode råd her, itsrejk. Men jeg klarer bare ikke å la være å ta ham opp. Han hyler som besatt slik at han nesten mister pusten. Et par ganger har han spydd også. Gråter din veldig mye eller er det mer sutring/smågråt?

Jeg kan også forøvrig anbefale to dupper. :) Gutten vår får velling før han legger seg i tillegg til grøten i 17-18 tida. Tror det gir god søvn. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...