Gå til innhold

Noen som bruker det nettet til frukt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke hva det heter akkurat nå hehe kjøpte det i går og skjønte ikke helt greia.. skjønner jo at de ikke skal få store biter av frukten i munn men skal de tygge på det nettet??? smakte jo shit...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Småtten min har en Baby safe feeder. Han har ikke fått annen frukt enn banan in den, men det skyldes at jeg er forsiktig med å gi ham frukt fordi han er kraftig disponert for allergi.

I nettet har han fått brødskalker (da han var ca seks mnd), agurk, mais, gulrot mm.

Mulig nettet ikke smaker så godt, men babyene spiser jo på absolutt ALT, og er vant til rare smaker... De kjenner godt smaken av maten gjennom nettet, og min lille elsker å få noe snadder oppi der. :)

Skrevet

Nettet smakte ikke noe vondt etter en rundde i vaskemaskinen :)

Skrevet

de er et helvette å holde reine... hvordan får dere av alt bananen??

Her i tønsberg er det en butikk som har slutta å selge de pga at de er vanskelig å holde reine.. men jeg bruker det forde jeg, bare bytter ut litt ofte.

Skrevet

Fikk beskjed på butikken når jeg kjøpte det at det eneste hun ikke ville anbefale at jeg putta oppi der var banan, for det ble bare gris..:)

Her elsker snuppa å få frukt i nettet sitt, så vi har brukt det MYE.

Putter for det meste nektartin,eple,druer, ananas og litt harde frukter oppi der.

Skrevet

Oki.. jeg får prøve litt forskjellig..

Skrevet

Ja, bananen farger jo nettet brunt - men vi har banan oppi likevel, koker nettene etterpå, så vi vet jo at de er rene, selv om de er brune :\

Og nettene har også blitt kokt før vi har tatt de i bruk første gang, så tror ikke det har smakt noe rart av dem.

Putter oppi alt av frukt; epler, frossen banan, pære, fersken, druer, mm :)

Skrevet

Når begynte dere med nettet? Jenta vår er snart 4 1/2 mnd, er det for tidlig? Og, tilslutt - introduserte dere en og en frukt/smak, eller har dere fra starten av brukt masse forskjellig?

Har en restituert kolikkbaby og kjenner at jeg er livredd for alt som kan gi magevondt! :P

Skrevet

Jeg også lurer på når man kan begynne med det nettet

Skrevet

På pakka stod det at den kan brukes fra 5 mnd, men jeg fant dette på nettet ang mat til baby 4-6 mnd:

4–6 måneder

I tillegg til morsmelk kan du nå begynne å servere små smaksporsjoner av vanlig mat. Den første gangen kan barnet få en liten teskje. Deretter øker du porsjonene fram til barnet spiser tre-fire spiseskjeer. Du må regne med at du får de første teskjeene i retur, det er uvant for barnet med fast føde. Det kan ofte ta 14 dager før barnet rekker å venne seg til en smak, så start derfor med å servere én type mos eller puré om gangen. Barnet kan få overfølsomhetsreaksjoner, som for eksempel hudrødme, litt sprukken hud og diaré. Dette kan gå over noen uker senere, så du må prøve deg fram ved å servere maten igjen.

Trygge matvarer:

Poteter og smør, rotfrukter og smør, avokado, banan, eple,pære, melon, sviske, fersken, etc.

Så kanskje man kan begynne å prøve så smått ved drøye 4 mnds alder, men bare introdusere en og en frukt om gangen? Og starte med bare bittesmå smaksporsjoner (mos) på t-skje først, for å sjekke evt allergiske reaksjoner, før man gir litt større biter i nettet etterhvert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...