Gå til innhold

Klar for å prøve - men hva med svineinfluensaen??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 40 år og veldig klar for å prøve å bli gravid denne måneden, men er usikker mht svineinfluensaen. Fastlegen min sier det er en mild influensa og at vi bare kan prøve. Har jo litt dårlig tid mht alderen, selv om jeg ble raskt gravid med vår lille gutt som nå er 6 måneder. Jeg vurderer nå å vente til etter jul, men har så veldig lyst til å starte nå! Hva sier deres leger / hvilke vurderinger gjør dere? Takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Vet du hva anonym. Hvis du skal komme med så usaklige svar, så er det bedre at de som styrer sidene her, sletter deg slik at du ikke kan delta. Folk må kunne bekymre seg for svineinfluensaen og andre ting, uten at du skal si at da egner de seg ikke til å få barn? Og kommer du med så usaklige svar så vær tøff nok til ikke å være anonym.

Svar til deg som spør, så tror jeg ikke at du skal tenke så mye på svineinfluensaen. Har forstått det slik at det ikke er særlig stor fare for barnet. Blir du syk får du behandling, men dette skal ikke påvirke barnet. Så bare prøv du:-)

Lykke til.

Vel, nå kan ikke jeg se at noen har sagt at vedkommende er uegnet som mor, men da er vel det innlegget slettet, sikkert.

Jeg synes ikke det kan være mulig å tenke på influensa som grunn for noe som helst, ville ikke engang ha stoppet meg fra å dra til utlandet, eller å besøke noen med influensa (og jeg er gravid).

Som det er nevnt over her, kommer det alltid en høst med influensa, og nye typer influensa kommer hvert eneste år. Du får nemlig aldri samme influensa to ganger. har du hatt den en gang, er du immun! Neste gang du får influensa, er det derfro en ny type.

Det florerer en del merkelige utsagn og dramatikk rundt høstens influensa. Det samme skjedde i 1994, da var det den fryktede "Beijing-influensaen". Også den gangen var jeg gravid, og fikk influensa. Barnet er i dag en frisk og rask gutt på 15.

Lykke til

Ville bare si at jeg forstår bekymringen din og at du tar det med i betraktning blandt alle de andre faktorene når en vurderer hvilket tidspunkt en skal bli gravid Jeg er uenig i et par av innleggene ovenfor her som du skjønner, og håper du ikke har blitt lei deg av deres skarpe tone. Det er jo faktisk mer farlig for gravide dersom de får svineinfluensaen enn "vanlige" influensaer, og det er ikke noe er skal latterliggjøre at noen tenker på.

Lykke til med valget!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...