3barns-mamma <3 Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Som vi vet så er jo Clear blue kjent merke, som alle stoler på og tror er veldig sensitiv Men..... Jeg har nå testet CB og Aco Preg.... Aco Preg tok jeg 21.08 ( hadde eggløsning ca 11-13 aug) og denne ble klart positiv så tok jeg en CB vanlig, denne ble negativ, ikke anntydning til strek engang...... Fredag var jeg på innvendig UL og fikk bekreftet at jeg var gravid ( ca i 4 uke) I dag tok jeg en ny CB, for jeg tenkte jo at siden det er gått 4 dager siden sist så MÅ jo denne være godt positiv.... men neida, den ble positiv, men skikkelig svak, er så vidt jeg kan se streken....... Så jeg anbefaler ALLE som driver å tester om å prøve Aco Preg ) den fåes kjøpt i alle boots apotekene og enda billigere hos www.apotekhjem.no
♥Axinija♥ Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Da er den bestilt, satser på at den slår ut ved neste IKM...
-68mamma Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Clearblue er ikke den som er kjent for å være sensitiv - den er kjent for å være den SIKRESTE ! Dvs den er ikke særlig sensitiv, for den gir kun utslag når det er banna bein at man er gravid og HcG-nivået kommer til et visst nivå. Jeg vil absolutt IKKE ha tester som er ultrasensitive og som gir utslag før det er helt sikkert at jeg virkelig er gravid (som kjemiske graviditeter etc vil jeg ikke ha utslag på, da blir man jo bare superskuffa) så jeg holder meg til CB eller den staven fra billige-tester.no - den er også grei. Hvis jeg mister tidlig (4-5 uker), så vil jeg helst ikke vite om det - da føles det bedre å ikke være gravid. Synes det er litt teit at de lager og selger tester som slår ut så tidlig som de gjør, det gjør jo at noe som egentlig bare er en "sen mens" slår ut som graviditet - selv om egget ikke er levedyktig eller har festet seg skikkelig - ikke rart man hører om at nesten alle opplever aborter om dagen. Det blir liksom litt feil, synes jeg.
♥Axinija♥ Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Veldig fornuftig tankegang -68mamma! Har bestilt 2 slike tester nå, men det er bare fordi jeg er testoman..hehe..
-68mamma Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 Skjønner innmari godt at du vil vite så tidlig som overhodet mulig altså, jeg er bare så veldig redd for å få meg en på trynet og bli skuffa - så jeg ønsker å holde forventningene nede for egen del :-) Skal bli spennende å se da - om du får utslag på disse testene, og ikke på de vanlige ! :-) Blitt testoman av denne laaange syklusen etter p-pille-slutten jeg også - nå har jeg bestilt EL-tester nok til å teste hver dag den neste måneden, jeg MÅ få vite om jeg har EL eller ikke !
3barns-mamma <3 Skrevet 25. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. august 2009 må bare ligge til at den har en sensitivitet på 25ml, samme som cb, men cb har enten mindre fargestoff eller reagerer først på over 25ml/u.... En venninne av meg tok i dag en CB pluss, og fikk et svaaaaaaakt pluss tegn............. så kjøpte hun en Aco Preg, og denne ble også svak positiv, men streken var mye mer synlig enn på cb virker rett og slett som det er mer fargestoff i den eller noe..... for den viser ikke positiv på under 25ml/u, det testet jeg nemlig forrige mnd da jeg hadde en spontanabort, og fikk vite at hcg lå på under 20, og da ble testen helt negativ.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå