Gå til innhold

Noen som kan svare meg?? PLEASE!!! :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 26 år.. Har blitt påvist pcos, gikk litt ned i vekt, begynnte på metformin og ble gravid etter ca 1 år.. Holder nå på og prøve og bli gravid igjen, men det ser heller dårlig ut.. :'( er det noen som har fått flere enn 1 barn og som har pcos her? noen triks, eller råd? er litt usikker på om jeg skal be om og få metformin igjen.. er det lettere og bli gravid etter man har fått 1? er det like vanskelig.. eller vanskeligere? noen synspunkter? Tar i mot allt av råd:)

Skrevet

tror ikke det blir noe lettere , har man pcos så har man pcos.. Jeg gikk på metformin og pergo uten resultat (hadde 1 SA) og begynte på ivf behandling.. Er nå gravid i uke 15.. =) Vet ikke jeg , men hva sa legen din da? Siden du bare gikk på metformin så regner jeg med du har egen eggløsning?hvor lenge har dere prøvd nå da? det tar jo gjerne lang tid selv for de uten pcos så, mye som skal klaffe =)

Skrevet

Hei!

For meg klaffa det etter 2 måneder første gangen og da tok jeg kun provera for å få tilbake mensen.

Denne gangen var det litt vanskeligere. Men ikke gi opp!! Har du blitt gravid, blir du det helt sikkert igjen vettu!!

Jeg er nå 18 uker på vei med baby nr to. Denne gangen gikk jeg og på provera + at jeg tok en dobbel pergokur - og vips! Gravid!!!!

Det tok vel ca 5 måneder, men når jeg starta på pergo - var det i boks!

Har du vurdert det???

LYKKE TIL!

Skrevet

Jeg har PCOS og er gravid med barn nr 3. Med første barn ble jeg gravid etter 1 enkel pergo kur, med nr 2 ble jeg gravid etter 4 enkle pergo kurer. Nr 3 som jeg er i uke 24 med nå, klarte vi uten pergo.

Lykke til!

Skrevet

Herregud - glemte jo helt skrive ferdig. Hva med å prøve pergotime, du kan jo hvertfall ta det opp med legen din. Husk at det er helt normalt at det kan ta opptil 1 år å bli gravid (selv for de uten pco).

Det er jo et veldig godt tegn at du har klart å få et barn - jeg er helt sikker på at dette skal du klare igjen!

:o)

Skrevet

Hei hei! tusen takk for de svarene jeg har fått:) Hun er jo bare 14 mnd datteren min, så jeg har det jo ikke noe travelt med og bli gravid igjen.. men jeg regner med det kommer til og ta tid da det tok 4 1/2 år før jeg ble gravid første gang, derfor har jeg begynnt og tenke tanken igjen.. Legen min har ikke sagt så veldig mye egentlig.. Jeg fikk begynne på metformin for det skulle hjelpe på mens og eggløsning fikk jeg beskjed da jeg begynnte på det.. og det var vel i desember -06.. for da hadde jeg hadd mens MAX 4 ganger i året.. kanskje mindre også.. nå er den sånn noen lunde grei.. det er mellom 20 og 39 dager syklus jeg har hadd siden jeg fikk min datter. Jeg har ikke tenkt tanken på noe pergotime kur.. har aldri fått det nevnt de gangene jeg var til legen.. hva går det ut på da? Joda, jeg priser meg lykkelig for at jeg har fått et barn.. men kunne nå tenke meg flere med tid og stunder. Jeg hadde vel i grunn begynnt og gi opp tanken på og bli gravid da jeg ble det første gang.. så det er absolutt et godt tegn.. men er redd for at det blir 1 og eneste gang.. :'( men som sagt, har det ikke travelt da min datter nettopp er passert 1 år, men jeg har begynnt og tenke på det da jeg vet det tar lang tid og få ting til og klaffe.. Så vi har ikke begynnt å prøve skikkelig hardt for og få det til, tar ting som det kommer.. men har nå tanken i bakhodet hele tiden jeg da..

Skrevet

JEG HAR FÅTT 2 BARN!

bare flaks tenker jeg siden vi hadde en vikarlege inne 1 uke på legekontoret og jeg måtte gå til han, og det gjaldt ikke ønske om å bli gravid, men denne legen las journalen min og sa, du har jo pcos. Det jeg MÅTTE gjøre for å bli gravid var å gå på p pillen diane i 3 mnd, så kutte og forsøke blir gravid, blei gravid ved første forsøk. Brukte ingen prevensjon etter fødsel og da barnet var 2 år begynte vi tenke på at kanskje prøve få et til barn, og da startet jeg på p-pillen diane igjen og kuttet de etter 3 mnd, og vips så var jeg gravid igjen! MIRAKELKUR sier no bare jeg! Legen sa at denne p-pillen hemmer og til ogmed fjerner cystene, men etter jeg fødte mitt første barn hadde jeg en cyste som var så stor at den kom ut av vaginaåpningen,måtte fjernes. Så altså, test de pillene i 3 mnd og så hopp til køys!

Lykke til, det funka på meg, kanskje det kan hjelpe andre og?

Skrevet

Hm.. ja, det høres ut som en mirakelkur.. Gikk på p-pillen jeg også før jeg begynnte på metformin.. for da hadde jeg mens max 1 gang i året.. så det var vel mere for og få i gang "systemet".. men jeg lurer på om jeg må ha meg en tur til legen og få sjekket cysten, for jeg tror den har blitt en del større.. :-S

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei!

Kunne ikke unngå å skrive her jeg nå. Som "alle andre" her inne, sliter jeg også med å bli gravid.. Opptil triple runder med pergo uten hell.. Har ikke gått på diane tre måneder, slik du skriver om, men det ser jo nesten ut som jeg må prøve jeg og ;)

Men, høres vel teit ut å spørre, men er du normalvektig, eller har du noen kg for mye som mange av oss pcoere sliter med?

Fantastisk å høre historien din :)

Skrevet

Hei svarer her litt jeg også, Prøvde å få barn i mange år, men ble ikke gravid. Startet prøvingen min for 10 år siden. Da jeg hadde prøvd pergo kurer og ikke lykkes etter 3 år ble det ivf . Jeg fikk tvillinger på mitt 1 forsøk.

Så var mannen utro og mens jeg planla og gå fra han merket jeg at jeg var gravid igjen hadde glemt noen piller, og tvillingene mine var 6 mnd. Jeg var fortvilet over valget jeg måtte ta , men orket ikke flere, tok det bort. Så fikk jeg meg ny mann etter et år , brukte p piller lenge, men glemte et brett på ferietur og vips gravid igjen. Jeg har ikke fått diagnosen pcos før nå , men min lege sier også at p piller gjør oss pcos ere mere fruktbare:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...