Gå til innhold

tror dere vi blir godkjent?

Anbefalte innlegg

Vi driver fortsatt med prøverør.Men tenker jo litt fremover hvis det ikke skulle gå..

Vi skal gifte oss til våren. Vi har et kjempe fint liv sammen:) Tror vel egentlig at vi kommer til å bli godkjent,men....For 8 år siden så hadde kjæresten min litt psykiske problemer.(da var han 25) Han var sammen med ei jente som selv hadde psykiske problemer. Den siste tiden var han på måte sammen med henne fordi hun ikke ville gi slipp på han. Han hjalp henne utrolig mye.Han hadde ikke noen følelser for henne på den måten lenger. Han kom seg ut av forholdet etter en lang stund. Hun svarte med å være skikkelig fæl mot han ( på forskj måter som jeg ikke skal komme inn på) Han ble utrolig sliten etter alt dette. Gikk ned flere kilo. Det toppet seg når han besvimte på trening. Da gikk han til lege. Der fikk han Zoloft(antidepressiva) .Han ble sykmeldt fra jobben en uke . Etter en liten stund ble han helt fin igjen,og ble den muntre gutten som han er. Dette var 3 år før jeg traff han. På meg virker han sterk på alle mulig måter. Så dette er et tilbakelagt kapittel i livet hans . Jeg kan ikke forstå at dette kan ha noe å si nå hvis vi skal søke. Men hva tror dere? er dette noe vi må fortelle om? Tror egentlig ikke han føler at det er så viktig. Veldig glad hvis dere kan svare....:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140561837-tror-dere-vi-blir-godkjent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen skal skrive ut helseerklæring og det vil sikkert komme på den, er ikke sikkert det blir veldig vektlagt pga det er så mange år siden.

Hvis han hverken har hatt problemer eller gått på medisiner siden den gang så er det jo veldig positivt.

• 2 uker senere...

Eg tror det er verre å lyge enn å fortelle det som det er/var. Om de finner det ut på egen hånd og dere blir spurt om dette er det verre tenker eg. Så vær ærlige fra starten av, det tjener dere på! Tror og håper dere blir godkjent:) Lykke til!

Annonse

jeg tror 90% av befolkning har slitet med en eller annen form for psykiske problemer. Psykiske problemer var "OI" tidligere,men i det senere tid er det blitt like "normalt" som feks diabetes. flere som har fått det,og som søker hjelp og div uten å skjemmes over det.

Jeg mener at de fra adopsjonssenteret vil se på dere som foreldre og ikke det han/dere har hatt for 8 år siden. Jeg mener at det er viktig at man er ærlige med dem. Bedre at det kommer ut først enn at det kommer ut evt senere. Men helt ærlig så tror jeg ikke at dere skal bekymre dere så mye for dette. han fungere jo fint no, og det er det viktigste for dem.. vil jeg tro og håper =)

Håper det beste for dere =)

Lykke til =)

Hadde ikke nevnt dette om det ikke ble spurt om det. Men dersom det alikevel skulle bli tatt opp tror ikke jeg det skulle bli lagt særlig vekt på. For det er ikke unormalt å få en psykisk reaksjon etter ett vanskelig brudd, og at man trenger litt hjelp til iå komme seg ovenpå igjen er nok vanligere enn man tror...

• 3 uker senere...

Dette er helt sikkert ingenting å bekymre seg over! Det viktigste for barnevernet og 'giverlandet' er at man ikke har vært medisinert eller til behandling for alvorlige psykiske lidelser. At man har hatt det litt vanskelig i en periode på grunn av at man har vært i en vanskelig situasjon vil nok ikke være utslagsgivende på noe vis. Det vil sikkert komme med i helseattesten (hvor man må oppgi om man har vært hos psykolog), og dermed vil sikkert barneverne spørre om det. Da er det bare å si det som det er, og vinkle det på den måten at dette jo er noe det store flertallet av den voksne befolkning har vært gjennom, og at det at han nå er frisk og rask beviser at han er i stand til å takle vanskelige situasjoner som kan oppstå i løpet av livet. Hvis dere eks. skal adoptere fra Filippinene eller Chile må det følge med attest fra psykolog, og hvis denne konkluderer med at han er frisk, så burde jo saken være biff :-)

Lykke til!

• 1 måned senere...

Vær ærlig på dette!!

Dersom dette er et tilbakelagt stadium så tror jeg Bufetat og bv.tj vil se positivt på dette. Ifht at han har vært igjennom en vanskelig periode og tok kontakt med lege - det sier jo at han klarer seg igjennom sånne ting.

Det kan nok være tøft for han å måtte grave opp i dette igjen, men det kan være verdt det tror jeg..

Dersom Bufetat oppdager ved en senere anledning at dere har holdt slike opplysninger tilbake - kan det være at de må trekke tilbake en evt godkjenning for å få saken nærmere opplyst og da kan det være såpass negativt at dere ikke har sagt noen ting at de velger å ta fra dere godkjenningen i ettertid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...