Gå til innhold

Noen som har sjalu storesøsken til babyen?

Anbefalte innlegg

Jenta mi er fire år. Hun er helt fantastisk mot broren sin og kan sitte og dulle og dalle med han. Henter smokk og klut og hva som helst. Hun prater med han og dytter i lekene på babygymen.

Men så; straks bestemor kommer - eller hvem som helst egentlig og vil prate med meg eller pappaen, så blir hun helt gæren. Maser og maser og vil ha oppmerksomhet. Bestemor var her i kveld og hun dro dødssliten hjem igjen. Da hadde fireåringen dratt i henne hele kvelden og maset om å lekelekeleke.

Jeg har forsøkt å si til henne at hun skal sette seg og roe seg ned. At bestemor må få drikke opp kaffen sin og at jeg kan være med henne for å tegne etc. Neineinei. Bare bestemor.

Dette har blitt bare verre og verre de to siste ukene og jeg kjenner at jeg blir sint. På butikken i dag sto jeg og pratet med svigermor om en vare vi så på. Jentungen sto og maset ved siden av og da hun ikke fikk oppmerksomhet av oss sparket hun meg på leggen. Åh! Hadde jeg ikke hatt så mye å gjøre på det senteret, så hadde jeg tatt ungen under armen og båret henne i bilen og rett hjem.

What to do? Skjønner oppmerksomhetsbehovet og alt det der, men er det et håp om at det går over? Hvordan takler dere sjalu søsken? For det er vel sjalusi dette bunner i?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...