KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Jenta mi på 3,5 år skal begynne på ballet denne uka, men jeg er så usikker på hvilke sko hun skal ha? Holder det med "balletsko" fra H&M med hello kitty f.eks?
Hierofanten Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Ja det går nok bra med sko fra HM. Min jente hadde slike sko forrige sensong. Da var hun 6 år. De andre fra 4-6 år hadde ballett klær og sko fra HM o.l. Jeg hadde kjøpt ballettkjole til henne på ladanse.no. Men det er fordi hun er stor for alderen og de typiske ballettkjolene fra HM blir for små nå. Hun skal fortsette på ballett nå i neste aldersgruppe. Siden hun har vokst fra hello kitty skoene har jeg bestilt sko og klær fra ladanse nå.
blomstre Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Jeg ville ha forhørt meg med ballettlæreren. Der jenta mi gikk så var hm sine ikke aksebtable. På gammelt parkettgulv lakkert x-antall ganger funket de dålig (kunne gli og skade seg). Første timen er det helt greit å møte opp barbeint! Ikke ha på longs med fot altså... Man skulle også bare ha treningsskjørt på seg, og ikke digre strutteskjørt som de også selger på hm og lignende. Dette fordi det skal være ekstra stas å ha på slike ting til oppvisningene. Treningsskjørtene er kun av et lag stoff og henger rett ned... Alle skulle også ha samme farge på treningstøyet, slik at f.eks longsene og draktene kan brukes på oppvisning - enkelt og greit når alle har likt fra før og man slipper å kjøpe inn noe nytt bare til oppvisningen Kun å sy de flotte skjørtene. Ja og da skal man også ikke ha en drakt der skjørtet sitter fast. Konklusjon: Turndrakt med løst enkelt skjørt, longs uten fot og skikkelige balettsko (de kan brukes over fler sessonger) - mest vanlig lyse rosa til de minste. Altså - snakk med læreren først. Sikkert ikke slik alle steder! Ringe på forhånd eller ta det på første time. Håper det blir kjekt på balletten :-)
Bunnies by night Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Signerer blomstre, hør med ballettpedagogen først. Noen ballettskoler har "klesregler", andre har ikke:) Og ja - strutteskjørt er fy fy;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå