Gå til innhold

Når begynnte deres å sove hele natten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på seks uker å hun får mat tre ganger mellom åtte og seks på morningen, skulle gjerne sett at hun begynnte å sove litt lengre mellom måltidene om natten. er det noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Her var vesla tundt 8-9 uker når hun begynte å sove rundt. Da fikk hun bare mm. Løsningen her var vel å få i henne nok mat ila dagen, ikke gå etter klokka og gi henne mat selv om hun hadde spist for bare 1-2 timer siden. Når det er sagt, så er nok dette veldig forskjellig, og ikke alltid sant det der med at mme-barn sover så mye bedre en mm-barn... nok mat er vel et nøkkelord uansett...

Har du funnet praktiske løsninger som funker for dere på natten? Greit at ting er enklest mulig når man må opp!

Skrevet

Lillemann er nå 7 uker gammel og har sovet gjennom natten i ca en uke. Dette regulerte han seg inn i sjøl, egentlig. Det eneste vi har gjort er å alltid tilby flaske på sengekanten rett før han legger seg. Da får han fylt opp magen for natta, på en måte. Da han drev med matauk på natta i stedet for på dagen tidligere, tipsa helsesøster oss om å ha det så rolig som mulig på soverommet på natta. Dvs ikke snakke med babyen under nattmåltidene, ha så lite lys på som mulig, være rolige i bevegelser osv. I tillegg prøve å tilby smokk eller sjekke om det var noe annet enn mat han trengte når han våkna på natta. Og til slutt å tilby flaske noe oftere på dagen. Alle disse tingene funka på han her ihvertfall :)

Skrevet

gutten min regulerte dette selv. Tror ikke han var mer enn 4-5uker da han begynte å sove ca 21 til ca 5. Etterhvert som ukene gikk la han seg stadig litt tidligere og våknet litt senere. Nå er han 10uker og spiser siste måltid ved halv 7 tiden på kvelden. Stort sett har han sovnet når klokka blir 20. Han våkner igjen rundt halv 7 på morran. Han går 12timer uten mat, med mindre han våkner av noe annet enn at han er sulten. Hender han våkner mellom 5 og 6 fordi han har drømt noe(tror jeg). Han våkner og gråter sårt, ikke den samme gråten som når han er sulten. Innen jeg får trøsta og roa han ned så finner han ut at det er lenge siden han spiste og da er det bare mat som gjelder, men så sovner han igjen etterpå.

Han får nan1. Det har han gjort siden uke 3

Skrevet

Supert å få så masse svar, håper på fler å:)

ja vi har greie rutiner om natten, far går opp å varmer i mikro mens jeg tar meg av jenta. Men hun bruker ei go stund på å roe seg etterpå, derfor er d litt slitsom. Av å til sovner hun under måltidet, å nekter å spise mere, våkner da etter bare en time eller to å skal ha mere... hmmm... vekker dere når dere legger dere å gir mat i stede for å vente til hun våkner? Skal prøve å gi henne mere mat i løpet av dagen ja, det var en go ide. Men er redd hun bare spiser mindre ved hvert måltid da. Hva tror dere?

Hvis man ikke spør får man ikke svar;)

Skrevet

Gutten min er 17 mnd og våkner fortsatt ofte på natten. Så selv om de er flaskebarn, behøver det ikke bety at de sover natta gjennom, og hvertfall ikke så tidlig som 6 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...